Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 25 июня 2012, 12:31
15451
50

Невероятная победа Фернандо Алонсо и Феррари!

На Гран При Европы победу одерживает испанец Фернандо Алонсо на «Феррари»

| Обновлено 25 июня 2012, 12:31
15451
50
Невероятная победа Фернандо Алонсо и Феррари!

Особливості міської траси у Валенсії є добре відомими тим, що обганяти там майже так само складно як і в Монако, а отже значення результатів у кваліфікації переоцінити було неможливо. Зрештою, за попередні 4 гонки тільки один раз перемогу святкував не той пілот, який стартував з поула. Тож боротьба в суботу обіцяла бути гарячою, але не так сталося, як гадалося – втрете поспіль поул-позиція дісталася Феттелю, який розділив перший ряд стартового поля з Хемілтоном. Все це разом із сухою та сонячною погодою промовисто свідчило про те, що найкращі шанси перемогти в гонці матиме той пілот, який виграє старт і очолить пелотон. Але… Вперше за історію гонок у Валенсії ми побачили справжнє напружене і вкрай цікаве та драматичне видовище, яке тримало глядачів у напрузі до останнього кола!

На жаль, через отруєння не вийшов на старт кваліфікації Тімо Глок, який змушений був пропустити і саму гонку. Четверо пілотів – Шумахер, Перес, Вернь і Веббер обрали старт на жорсткому комплекті Medium, решта ж стартували на Soft. Феттель і Хемілтон практично одночасно зреагували на сигнал світлофора й німець спокійно та впевнено зберіг за собою лідерство і почав швидко відриватися від британця. По дві секунди на першій парі кіл, але потім трохи менше, та за сучасними мірками Феттель вигравав прірву часу на дебютному гоночному відрізку.

За спинами дуету лідерів на старті розгорнулася боротьба, що не обійшлася без незначних контактів, які не мали негативних наслідків для пілотів у вигляді зламаних крил або проколотих шин. Грожан випередив Мальдонадо і став третім, Кобаясі випередив Ряйкконена у контактній боротьбі й став п’ятим. Провалили старт Росберг і Баттон, які опинилися за межами першої десятки, куди змогли прорватися обидві машини Ferrari. В першій десятці залишилися й обоє пілотів Force India.

Дебютний гоночний відрізок жодним чином не передбачав, що гонка виявиться найкращою за всі роки її проведення – Феттель комфортно лідирував, а єдина по справжньому цікава боротьба тривала між Массою та Ді Рестою. На першому відрізку гонки також можна згадати контактну боротьбу у 12-му повороті між Піком і Картікеяном, яку режисери трансляції показали в повторі, бо все-одно нічого цікавішого на трасі в той час не відбувалося. Хемілтон поступово відставав від лідера гонки, а за його спиною почала збиратися група пілотів. Але тільки на 10-му колі активізувався Грожан, який зумів обігнати Льюіса.

Вже на 11-му колі першу хвилю піт-стопів відкрили Баттон і Перес, на наступному до механіків відправився Масса. В цей самий час Алонсо обігнав Хюлькенберга і став 7-м, а Ряйкконен випередив Мальдонадо в боротьбі за 5-ту позицію. Практично одразу ж Фернандо справився і з венесуельцем, отримавши 6-те місце. Піт-стопи продовжилися, і на 14-му колі його провів Хемілтон, на 15-му Кобаясі, Ряйкконен і Мальдонадо. Під час зупинки Кобаясі сталася затримка і японець програв позицію Кімі. Алонсо відправився на піт-лейн на 16-му колі, а одним витком пізніше те саме повторили Феттель і Грожан – Себастіан упевнено повернувся на трасу лідером гонки.

Після перших піт-стопів на трасі почався справжній хаос, оскільки боротьба точилася між пілотами, які вже отримали свіжу гуму, і тими, які продовжували їхати свій перший відрізок. Шумахер і Веббер, піднявшись достатньо високо, знову опустилися після своїх піт-стопів на 20-му колі. Напарник семиразового чемпіона повторив процедуру колом пізніше.

Поки одні пілоти, що мали свіжі шини намагалися обігнати інших – на зношених, стався перший інцидент: Сенна не зумів стримати за собою Ряйкконена і у відкритий коридорчик свій Sauber спрямував Кобаясі, проте Бруно «закрив ворота» саме у той момент, коли носова частина С31 уже була всередині. Внаслідок контакту японець зламав переднє крило, а у бразильця стався прокол заднього правого колеса. Маневр Бруно стюарди оцінили настільки «високо», що попросили його проїхатися через фаст-лейн. Напевно, стюарди, серед яких сьогодні був Міка Сало, хотіли зблизька краще роздивитися героя епізоду.

Ді Реста, який стартував на м’яких шинах дуже довго залишався на трасі і зумів піднятися аж на третє місце, однак, коли гума зносилася остаточно, чинити спротив опонентам шотландець уже не міг та відправився на власний піт-стоп.

Гонка упевнено продовжувала свої багаті традиції однієї з найнудніших у сезоні, коли на 27-му колі Вернь і Ковалайнен не поділили трасу. Жан-Ерік в зоні дії DRS обігнав фіна, але миттєво підрізав зелений Caterham внаслідок чого стався прокол шин у обох пілотів: у Верня заднього правого, у Ковалайнена переднього лівого. Поки пілоти їхати в бокси на трасі залишилося чимало уламків та гуми, в тому числі й від аварії Сенни з Кобаясі і Чарлі Уайтінг випустив машину безпеки. Феттель на той час віз Грожану трохи більше 20 секунд.

Поява Mercedes-Benz SLS з Берндом Майландером за кермом одразу ж спричинила масову хвилю піт-стопів. Знову вийшла затримка у механіків McLaren – передній домкрат не спрацював, кинувши ніс машини донизу, довелося використовувати запасний. Через це виникли певні складнощі зі зміною переднього лівого колеса і Льюіс пропустив Алонсо та Ряйконена.

На 34-му колі гонка розпочалася заново! Феттель упевнено продовжував лідирувати, а от Грожан пропустив Алонсо на друге місце. За якісь миттєвості болід чинного чемпіона та лідера гонки наказав довго жити – розчаруванню Себастіана не було меж. Все складалося якнайкраще, але здобути перемогу втретє поспіль не вийшло через відмову техніки.

Під задоволені вигуки більшості вболівальників гонку очолив Фернандо Алонсо, який стартував 11-м! Хемілтон в боротьбі за третю позицію випередив Ряйкконена, а от трохи далі поділити трасу не змогли Масса і Кобаясі – для японця гонка закінчилася.

Грожан схоже було на те, що зумів знайти правильний темп і почав поступово наближатися до Алонсо, але іспанська земля сьогодні була напрочуд прихильною до свого сина – на 41-му колі на боліді француза вийшла з ладу коробка передач. Фернандо міг перевести подих і набратися сил та натхнення за завершальний відрізок гонки, але ненадовго, бо пара Хемілтон-Ряйкконен була знаходилася достоту близько а відрив від них у 3-4-5 секунд при наявності фактору Pirelli не виглядав однозначно впевненим.

Веббер і Шумахер не робили піт-стопи коли на трасі з’явився автомобіль безпеки, а тому після рестарту і другої своєї зупинки в боксах опинилися на 12-му і 11-му місцях відповідно. А 10-м в цей момент на трасі був Віталій Петров на Caterham! Але Міхаель з Марком мали велику перевагу у швидкості завдяки тому, що на їх машинах стояли шини Soft в той час інші їхали переважно на твердіших Medium. Саме з цього моменту і почалося велике сходження нагору німця й австралійця – вони почергово спокійно обігнали Петрова, Переса, Баттона, Ді Ресту, Хюлькенберга і опинилися на 5-му та 6-му місцях. Часу наздогнати Мальдонадо у них просто не вистачало.

Але драма на вулицях Валенсії продовжилась: два тижні тому Феттель і Алонсо ризикнули їхати з одним піт-стопом і прогадали, бо їх шини не витримали такого навантаження. Сьогодні гума не витримала навантаження у Хемілтона лише за якихось два-три кола до фінішу. Британець буквально «ловив» задню вісь у поворотах, не забуваючи при цьому оборонятися максимально жорстко. Ряйкконен тільки з другої спроби зумів випередити Льюіса, повторити маневр намагався й Мальдонадо. Та британець не хотів втрачати такий близький подіум і коли в зоні дії DRS Williams Пастора порівнявся з McLaren Хемілтона боротьба тільки розпочалася, хоча і тривала секунди три, не більше. У 12-й поворот МР4-27 зайшов по внутрішній траекторії і Льюіс почав витісняти Мальдонадо за межі траси, Пастор здаватися також не хотів і сталося неминуче – після контакту від Williams відлетіло переднє крило, а от McLaren «приїхав» в стіну. Для чемпіона 2008 року це був прикрий Game Over. Не можу знати напевно чи згадав в цей момент Мальдонадо минулорічну гонку в Монако, але схоже, що фатум про неї таки не забув… все це сталося на передостанньому колі гонки.

Без переднього крила венесуелець зумів дотягнути до фінішу тільки на десятому місці. А на останню сходинку подіуму несподівано для багатьох і самого себе також піднявся… Міхаель Шумахер! Міхаель, який тільки двічі за попередні сім Гран Прі бачив картатий прапор (та й то обидва рази десятим у гонці) був нагороджений долею за всі ті негаразди, які переслідували німця протягом цього сезону. Це був перший подіум семиразового чемпіона з часу його повернення до Формули 1. На подіумі усмішка німецького ветерана була найяскравішою, хоча обличчя Алонсо та Ряйкконена випромінювали власну радість також дуже сильно.

Останні півтора кола саме через аварію внесли ще одну порцію хаосу і пілоти з 5-го по 9-те місце вели відчайдушну боротьбу між собою. Зрештою, задоволеними мають бути найбільше в Force India, адже Хюлькенберг і Ді Реста фінішували в очках і дуже добре поповнили очкових запас команди – відставання від Williams тепер становить тільки одне очко.

Гонка у Валенсії стала без перебільшень найкращою за всі п’ять років свого проведення – такої кількості обгонів (хоч і з DRS була більшість з них), інцидентів, драматичних сходів тут ще не було. Фернандо Алонсо став першим пілотом в цьому сезоні, яких здобув другу перемогу, перервавши феноменальну серію з семи різних переможців. Все це дозволило йому повернути втрачене після Канади лідерство в особистому заліку, де другим став Веббер із відставанням у 20 очок.

За два тижні боротьба продовжиться в Сільверстоуні.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран Прі Європи

 

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Ф. Алонсо

Ferrari

1:32:29.586

2

2.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 6.421

2

3.

М. Шумахер

Mercedes

+ 12.639

2

4.

М. Веббер

Red Bull

+ 13.628

2

5.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 19.993

2

6.

Н. Росберг

Mercedes

+ 21.176

2

7.

П. ді Реста

Force India

+ 22.886

1

8.

Дж. Баттон

McLaren

+ 24.653

2

9.

С. Перес

Sauber

+ 27.777

2

10.

Б. Сенна

Williams

+ 35.961

2

11.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 37.041

2

12.

П. Мальдонадо*

Williams

+ 54.630

2

13.

В. Петров

Caterham

+ 1:15.871

4

14.

Х. Ковалайнен

Caterham

+ 1:34.654

2

15.

Ш. Пік

Marussia

+ 1:36.565

2

16.

Ф. Масса

Ferrari

+ 1 коло

4

17.

П. Де Ла Роса

HRT

+ 1 коло

2

18.

Н. Картікеян

HRT

+ 1 коло

3

19.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 2 кола

2

* після фінішу гонки стюарди покарали Пастора Мальдонадо за аварію з Хемілтоном, додавши 20 секунд до його результату

Найшвидше коло: Ніко Росберг (Mercedes) - 1:42.163 (54-те коло)

Не фінішували:

Р. Грожан

Lotus

41 коло

коробка передач

С. Феттель

Red Bull

34 коло

-

К. Кобаясі

Sauber

34 коло

-

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

27 коло

-

Загальний залік після 8-ми етапів:

Особистий залік

1.

Ф. Алонсо

Ferrari

111

2.

М. Веббер

Red Bull

91

3.

Л. Хемілтон

McLaren

88

4.

С. Феттель

Red Bull

85

5.

Н. Росберг

Mercedes

75

6.

К. Ряйкконен

Lotus

73

7.

Р. Грожан

Lotus

53

8.

Дж. Баттон

McLaren

49

9.

С. Перес

Sauber

39

10.

П. Мальдонадо

Williams

30

11.

П. ді Реста

Force India

27

12.

К. Кобаясі

Sauber

21

13.

М. Шумахер

Mercedes

17

14.

Н. Хюлькенберг

Force India

17

15.

Б. Сенна

Williams

15

16.

Ф. Масса

Ferrari

11

17.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

4

18.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

2

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

176

2.

McLaren

Mercedes

137

3.

Lotus F1 Team

Renault

126

4.

Scuderia Ferrari

Ferrari

122

5.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

92

6.

Sauber F1 Team

Ferrari

60

7.

Williams F1 Team

Renault

45

8.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

44

9.

Toro Rosso

Ferrari

6

Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Блуждающая роль Бражко, проблема с флангами, лидерство Цыганкова и Судакова
Футбол | 27 марта 2024, 14:33 28
Блуждающая роль Бражко, проблема с флангами, лидерство Цыганкова и Судакова

Алексей Сливченко анализирует вчерашний успех сборной Украины в матче против Исландии (2:1)

Назван инициатор «травм» Ракицкого перед спаррингами сборной Украины
Футбол | 28 марта 2024, 09:32 2
Назван инициатор «травм» Ракицкого перед спаррингами сборной Украины

Журналист Виктор Вацко вспомнил кейс из карьеры защитника «Шахтера»

Комментарии 50
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
CubiQ
Задолбали уже. Не могут чтоли домкрат нормальный купить??
Ещё и Мальдонадо придурок... За Батоона вообще можно не говорить.
Печальная гонка
xolpocuvonrec
xink.ru/tV
v4421c4421
вот еще что подумалось...
обновленный болид был и у феттеля....
а получилось как в старые "добрые" времена с машинками Эдриана - быстрые (квала), но не надежные (гонка)...
я и не вспомню уже на вскидку, когда последний раз вылетали сразу 2(!!!) претендента на победу по тех причинам..
v4421c4421
механики маков - это как шум, и его краш серия....как первые 7 победителей....это как масса со своей стабильностью...
кстати!!
не кажется ли вам, что батон постепенно переходит в раззряд массы???
если бы не победа на первом этапе этого года - один к одному...
герой первой (почти) части сезона - алонс, адназначна, а антигерой -...к массе можно смело прислонять уже и батона...((
v4421c4421
это уже говороне переговорено...
зачем опять этот вопрос подымать??
устриоили тут викторину - ваши вопросы, наши ответы (это тебе, Дмитрий))
какая разница, что и на каком языке писано????
скажите большое спасибо, что, вообще, писано..
а алонсик - фартовый малый))
похоже, и тактика сработала, и мастерство пилота, и новый пакет обновлений подошел идеально для валенсии...
как то после квалы один чел написал, мол - "ф топку хэма, и кого-то там еще, а, алонсо, шум, кими - рулят"...
я тогда ответил, что рулят они не в ту сторону, судя по резалту квалы...
а оказалось, чел - настоящий провидец!!))
Lemberger
Насправді, мені теж не все здається таким простим Вашу позицію я зрозумів. Дякую за пояснення.
Дмитрий Копий
Найти более профессиональных сотрудников - это не так просто, как Вам кажется, да еще и чтобы на украинском писали. И если таких найти, то этих сотрудников уволить? Так более профессиональным надо больше зарплату платить!
В общем, не все так просто. Очень много сложностей, и пока мы не тянем украинскую версию. Экономически - нецелесообразно.
Lemberger
Звичайно, все залежить від ваших пріоритетів. Думаю, що україномовний сегмент читачів українського нет-простору становить не менше як 30%. На мою думку, за окремим винятком, ті тексти, котрі з"являються на Sport.ua українською мовою, не відзначаються доброю якістю, як у сенсі стилістики, так і аналітики. Крім того, вони губляться серед російськомовного матеріалу. Саме з огляду на, зокрема, ці причини, ці тексти і не читають. При бажанні Sport.ua міг би знайти професійніших співробітників, котрі б одразу писали українською. Але я зрозумів позицію редакції)
P.s. Це лише мої міркування (чи побажання). Я так чи інакше вдячний вам за роботу. Просто на ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ виданні sport.ua мені бракує текстів тією мовою, котрою розмовляю з дитинства і котра ще якимось дивом залишається державною)
Дмитрий Копий
Я прочитываю практически все комментарии, так что, если в комментарии укажете мою фамилию, то вероятность, что отвечу, очень высока.
Тексты на украинском, как показывает практика, читает значительно меньше людей. Это не предположение, а экспериментальные данные. Мы проводили такие эксперименты - ставили статью сначала на украинском, и видя, что ее вообще не читают, переводили на русский и смотрели на результат. Показательно, знаете ли.
С заголовками тоже самое. Ставим украинский - не читают, меняем на русский, сразу начинают бежать просмотры и каменты.
Украинская версия нужна, однозначно, тут даже сомнений нет. Но это на данном этапе очень дорого для нас. Чтобы закрыть только ленту новостей, нужны как минимум 5 переводчиков. 5 переводчиков - это 5 компьютеров, 5 столов, отдельное помещение, зп минимум 4000 грн в месяц. Вот и считайте: 240 тысяч грн в год - это без учета первоначальных вложений.
Lemberger
Я також хотів запитати про це, але ж думаю, що Дмитро відповідальна особа і взяв ці дані не зі стелі, а користувався даними статистики про відвідуваність сайту)
Lemberger
Дуже дякую за відповідь, Дмитрий Копий, бо не очікував) Тобто, якщо я правильно розумію, відсутність української мови у заголовках - це винятково маркетинговий хід?) Цікаво. Якщо ж говорити і про заголовки, і про тексти - як думаєте, якщо давати можливість читачу вибирати мову статей - російську чи українську (а, може, навіть і англійську), у скільки разів збільшиться кількість читачів sport.ua?)
Dc.Kurt
Звідки така впевненість????
odalexxx
Forza Ferrari!
shacur83
Ох уш эти Алонсо, в футболе дубль забил и вывел испанию в полуфинал, в формуле выграл гонку и оторвался еше больше от соперников.
Дмитрий Копий
Если заголовок будет на украинском, статью прочитает в 3 раза меньше человек.
Hassassin
"Кто-то писал" це тому, що всі попередні гонки у Валенсії були нудними. Хіба ж погано, що вчора було незвчно весело?
miklm
тебе не устраивает, что статья на украинском написана?
grubiy80
Наконец-то блин эта вонючая чёрная полоса для Шуми закончилась!!! УРА!!! Теперь будет такой же длины (только в 2 раза больше) белая полоса!!!!
Venigret
Я сегодня аж прослезился за Шуми! Очень за него рад! Как же ему єтого подиума не хватало!!! Ай да молодец!!!!
lanfer_2012
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил