Скотт Діксон – переможець Індікар-2018
Новозеландець вп’яте в кар’єрі переміг у найпрестижнішій гоночній серії Північної Америки
- 17 сентября 2018, 11:46
- |
- 17 сентября 2018, 11:50
- 2145
- 0
Цієї ночі за океаном новозеландець Скотт Діксон з Chip Ganasy Racing став переможцем сезону Індікар 2018 та п'ятикратним чемпіоном американської гоночної суперсерії. Фінальна драма сезону відбулась в заключному 17 етапі в каліфорнійській Сономі. Головна особливість цього гран прі: всі набрані залікови пункти на етапі подвоюються, тобто переможець одразу може отримати не 50, як зазвичай, а 100 балів.
За головний трофей сезону зарубились чотири претенденти. У лідера Скотта Діксона перед фінальним етапом було 598 пунктів. Головний конкурент Діксона - американець Алессандро Россі з Andretti Autosport відставав на 29 пунктів. Австралієць Уілл Пауер з Penske - представник династії автогонщиків також зберігав шанси на перемогу маючи в активі перед гран-прі Сономи 511 очок. І стільки ж було в активі партнера Пауера по команді - минулорічного чемпіона Індікар Джозефа Ньюгардена.
Втім жодному з чотирьох головних претендентів на титул не вдалось виграти кваліфікацію напередодні гран прі. За іронією долі, найшвидший час на колі продемонстрував Райан Хантер Рей з Andretti, який мав напередодні Сономи 462 пункти, і навіть, якщо б він переміг тут, а всі головні претенденти вилетіли, все рівно не став би чемпіоном.
Своєю чергою, Діксон зміг вибороти на кваліфікації стратегічно важливу другу позицію. Ньюгарден мав стартувати третім, а ось Алессандро Россі і Уілл Пауелл на стартовому полі опинились лише на шостому і сьомому місцях.
А вже на старті гонки сталася аварія. На першому ж колі Алессандро Россі так намагався проскочити і наблизитись до Діксона і Ньюгардена, що не розрахував на гальмуванні і зіткнувся з Марко Андретті, який йшов на 4 позиції. Россі пробив власне праве переднє колесо і змушений був заїхати до боксів, втративши дорогоцінний час , і виїхав аж на двадцять позиції.
Тим часом, Скотта Діксона цілком влаштовувала друга позиція. Новозеландець тримався в двох секундах позаду Райана Хантера Рея, і відірвався від Ньюгардена на п'ять секунд. Тим самим Діксон повністю контролював ситуацію, він навіть знущався з Россі, якого випереджав на коло. Новозеландець спеціально закривав хвіртку американцю, навіть незважаючи, що той програвав ціле коло Діксону. В такий спосіб Скотт спеціально гальмував свого головного конкурента.
Втім на сорок пятому колі через затор після хвилі підстопів на трасу виїхав сафеті-кар, відставання між пілотами значно змешилось, чим і скористався у подальшому Алессандро Россі. Як тільки автівка безпеки залишила трасу, Россі почав наче гірськолижник обходити тих, хто був попереду - втрачати американцю було нічого. Вже за кілька кіл Алессандро наблизився впритул до Ньюгардена, який на той час йшов на сьомій позиції. Россі почав атакувати минулорічного чемпіона і на 52 колі пройшов того.
Подписывайтесь на канал >>> SPORT.UA в YOUTUBE
Здавалось, інтрига чемпіонства може відродитися, тим більше до фінішу ще 33 кола, втім зношені шини не дозволили Россі зробити подвиг. Американець розумів. якщо він знов перевдягне колеса, не потрапить навіть до першої десятки.
А ось Уілл Пауер з Penske зміг вийти на третю позицію по ходу гонки, і зберіг свою позицію в пелотоні. Райан Хантер Рей втримав лідерство до фінішу і виграв етап, а Скотт Діксон перетворив своє друге місце в Сономі в п'яте чемпіонство в своїй кар'єрі. Останнього разу новозеландець вигравав Індікар в 2015.
Першою зустрічала Діксона його дружина колишня британська легкоатлетка Емма Девіс. Новоспечений чемпіон у флеш інтерв'ю зізнався, що за іронією долі, 16 вересня для нього до цього моменту був сумним днем. Кілька років тому помер батько його дружини, і він присвячує свою нинішню перемогу саме своєму тестю та загалом своїй родині - дружині і двом дочкам Поппі і Тіллі. Дівчатка приїхали підтримати тата на фінальний гран-прі і поки він родавав інтерв'ю, Поллі намалювала портрет батька переможця.
А ось Алессандро Россі намагався стримати розчарування, що так і не зміг вирвати перемогу у Скотта Діксона. Американець визнав, що вкрай різко на першому колі почав обганяти Марко Андретті і пробив своє колесо. «Це була фатальна помилка, я не зміг зберегти холодну голову на старті, як Діксон, за що і поплатився», - підсумував Россі.
Своєю чергою преса, гонщики і очільники команд не лише обговорюють підсумки сезону 2018. Всі з нетерпінням чекають в Індікар приходу дворазового чемпіона Формули 1 Фернандо Алонсо, який нещодавно заявив, що на деякий час залишить королівські перегони, і ймовірно продовжить кар'єру в заокеанській серії. Втім, «Хонда», яка є одним з основних постачальників двигунів до стаєнь Індікар, не бажає запрошувати Алонсо, тим більше, що іспанець пов'язаний контрактом з «Тойотою» у перегонах 24 години Ле Ману, і ця угода закінчиться лише влітку наступного року. «Хонда» - головний і одвічний конкурент «Тойоти». Алонсо, маючи контракт з «Тойотою», не може виступати за команди, на болідах яких встановлені двигуни головних конкурентів. Тож, припускають заокеанськи журналісти, Алонсо пов'яже себе контрактом з командою, яка використовує мотори «Шевроле», і скоріш за все це буде стайня Ed Carpenter Racing.
Михайло ФРАДКІН, спеціально для Sport.ua