КЛЮЧКІВСЬКИЙ: «Монополії на трансляцію матчів УПЛ не буде»
Віце-президент УПЛ - про єдиний телевізійний пул
- 01 сентября 2018, 13:48
- |
- 01 сентября 2018, 13:50
- 2941
- 2
Віце-президент Української Прем'єр-ліги Маркіян Ключковський розповів, як буде працювати єдиний телевізійний пул в УПЛ.
- Єдиний пул це, в першу чергу, поєднання медіа-активів 12 клубів УПЛ таким чином, щоб їхня сума була більше дванадцяти, іншими словами: 1+1=3. Оця консолідованість дає той бонус, який дозволить продати цей продукт дорожче. На сьогоднішний день клубам важко продавати свої телевізійні права по тій причні, що 9 або 10 з них не мають аргументів для того, щоб переконати телевізійників платити їм більше. Динамо та Шахтарю в цьому плані легше, але коли все це йде разом, все простіше. Ми розраховуємо на те, що у перший сезон покажемо істотний ріст вартості телевізійних прав. З цього випливає спільна стратегія, спільний маркетинг і довгострокова послідовна робота по збільшенню його вартості, де бенефіціаром буде кожен з 12 клубів.
Що стосується трансляторів і який клуб де буде, то наше тверде переконання в тому, що диктувати, де транслюється матч, має економіка і комерція, а не якісь інші фактори. Все дуже просто: хто запропонує кращі умови в тендері, той і буде транслювати. Ми розуміємо наші реалії, тому з великою долею вірогідності в нас не буде монополії на трансляцію матчів. Ми будемо дотримуватись правила, по якому один транслятор не може скупити весь чемпіонат. Таким чином ми забезпечимо певний паритет, диверсифікацію. Головна причина цього - ми хочемо створити конкуренцію між трансляторами за ці матчі. Ми бачимо потенціал для такої конкуренції.
- Чи будуть створюватися пакети матчів, як це робиться в топ-лігах? Чи планується продаж оглядів матчів каналам, які не транслюють їх?
- Так, ми будемо пакетувати наш продукт. Його можна буде пакетувати по-різному, розбивати тур на сегменти. Можна робити пакети, виходячи з платформи, якою передається сигнал. Наприклад, окремо телевізійний, окремо онлайн, можливо, мобільний. Ми над цим зараз працюємо. Наразі ми ще не готові сказати, як вони будуть виглядати. Ми зібрали інформацію, як це робиться у Європі. Нам не треба вигадувати велосипед, нам просто треба підготувати пакети таким чином, щоб максимізувати комерційну віддачу.
Що стосується хайлайтів, то ми теж хочемо зробити відповідні пакети. Наприклад, окремі для тележурналів, підсумкових програм, для детального розбору матчів й так далі. А є короткі новинні хайлайти для коротеньких випусків новин спорту. Може, вони будуть більш доступні, тому що на першому етапі ми прагнемо, щоби УПЛ була доступна більш широкому колу глядачів, а найкращі моменти матчів демонструвались на якомога більшій кількості телевізійних каналів та платформ.
- Якщо говорити про популяризацію Ліги, то у останньому турі три матчі грали в один день і в один час, і від цього ніхто не виграв. Часто матчі Шахтаря та Динамо можуть проходити в один час. Єдиний пул вирішить цю проблему?
- Так, є такі моменти зараз. Складність полягає в тому, що зараз кожен клуб продає свої тв-права сам окремо. УПЛ має зараз менше впливу на це, особливо з точки зору координації. Так склалось, що в турі, про який іде мова, в неділю матчі показувались на трьох різних телеканалах, кожен із них обрав для себе такий час початку матчу, при цьому розуміючи, що паралельно відуватимуться ще два матчі. Поки що ми стараємось іти на зустріч і каналам, і клубам. З наступного сезону Ліга буде мати більше впливу для визначення дати й часу матчу. Тур матиме чітку структуру. Впевнений, таких ситуацій не буде.