Себастьян Феттель тріумфував на Гран Прі Австралії
Завдяки помилці «Мерседес» німець переміг в Мельбурні
- 25 марта 2018, 09:43
- |
- 25 марта 2018, 13:00
- 9800
- 10
Дебютний етап чемпіонату, на який чекали з чималим ентузіазмом, мав дати перші відповіді на питання про те, хто і в якій формі підійшов до старту сезону. Хто справді приховував свій темп на тестах в Барселоні, а кому нічого було приховувати.
Вже п'ятничні тренування показали, що в «Мерседес» справи йдуть нівроку - Хемілтон був кращим за результатами обох сесій. В суботу прогноз погоди обіцяв дощ під час кваліфікації, але опади припинилися ще зранку, завадивши командам провести повноцінну третю практику.
Кваліфікація ж відбулася в принципі десь так, як того й очікували, винятком став тільки виліт Боттаса на початку фінальної сесії внаслідок чого машина фіна зазнали серйозних ушкоджень, а сам Валттері з боротьби за поул одразу ж вибув.
Чинний чемпіон ще днями хвалився «режимом вечірки» для швидкого кола і у своїй фінальній спробі яскраво продемонстрував про що він казав - перевага над «Феррарі» виявилася чималою. Райкконен з Феттелем програли майже сім десятих секунди, при цьому фін виявився на одну соту швидшим за напарника. Далі не менш очікувано були гонщики «Ред Булл», яких відставання від «срібних стріл» неприємно вразило. А от хто був цілком задоволений результатом, так це «Хаас» чиї пілоти розташувалися одразу позаду лідерів, випередивши і «Рено», і «Макларен».
Вже на першому етапі сезону стартове поле відрізнялося від протоколу кваліфікації, а все тому, що Ріккардо отримав штраф у 3 позиції ще у п'ятницю, ну а на машині Боттаса механікам довелося міняти розбиту в аварії коробку передач. Відтак Валттері стартував 15-м.
На Гран Прі Австралії «Піреллі» привезла ґуму Soft, SuperSoft і UltraSoft, але навіть по завершенні кваліфікації шинники не могли однозначно спрогнозувати тактику команд на гонку. Ясним як Божий день було тільки те, що серед топ-команд пілоти «Ред Булл» стартуватимуть на більш жорстких SuperSoft, а гонщики «Мерседес» і «Феррарі» - на UltraSoft. Зрештою покришки SuperSoft на стартовий відрізок взяли Ферстаппен, Ріккардо, Стролл, Ерікссон, Леклер, Сироткін і Хартлі, решта - UltraSoft.
Старт гонки вийшов на диво спокійним - на диво, бо від першого старту сезону очікування завжди дещо завищені. В першій десятці тільки Магнуссен зумів у зв'язці перших двох віражів обігнати Ферстаппена, інші ж пілоти їхали на своїх стартових позиціях.
На перших колах ситуація почала прояснятися дуже добре - Хемілтон хоч і відірвався від Райкконена, але в гонці перевага «Мерседес» і близько не була тією, що ми бачили вчора. В парі пілотів «Феррарі» зберігалася дистанція, що дозволяла ефективно працювати мотору та шинам на машині Феттеля, який міг би їхати впритул за напарником, але це було нерозумно.
У той же час позаду «червоних» все відбувалося набагато цікавіше, проте, водночас і прогнозованіше - Магнуссен підтримувати темп Скудерії не міг, зате досить упевнено тримався попереду Ферстаппена. Різниця між силовими установками різних виробників все ще залишається відчутною, чим і користався Кевін. Зрештою Макс вирішив діяти більш агресивно, бо інженер кілька разів нагадував, що без обгону «Хаас» шинна тактика не спрацює, та на 10-му колі у першому віражі нідерландець помилився і машину розвернуло. На щастя до аварії справа не дійшла, але повз Ферстаппена встигли проїхати Грожан, Ріккардо та Хюлькенберг, відсунувши пілота «Ред Булл» на 8-ме місце.
Те, чого з «Хондою» не траплялося під час тестів, сталося вже у першій гонці чемпіонату - силова установка на машині Гаслі відмовила уже на 15-му колі, підтвердивши тим самим, що в «Макларен» прийняли правильне рішення.
Тим часом в стані лідерів почалася активна тактична гра - це Райкконен на 19-му колі поїхав за свіжою ґумою. «Підрізка» Скудерії змусила відповідати і «Мереседес» - Льюіс звернув в бокси на наступному колі. Феттель залишився на трасі, але це не могло йому допомогти випередити не те що Льюіса, навіть попереду Кімі виїхати після власного піт-стопу німець не міг.
Проте, що стає драмою для одних, перетворюється на вікно можливостей для інших. Справжня катастрофа сьогодні відбулася в боксах «Хаас»: спочатку на піт-стопі Магнуссена механіки не закріпили заднє ліве колесо внаслідок чого данець змушений був зійти, а вже за два кола аналогічна проблема з переднім лівим колесом повторилася під час зупинки Грожана! Розпач Гюнтера Штайнера був надзвичайним - до піт-стопів пілоти його команди їхали на 4-й і 5-й позиціях, а в підсумку не отримали нічого.
Якщо Магнуссен встиг доїхати до 4-го повороту і залишив машину в безпечній зоні, то Грожан зробив це після 2-го віража не на траєкторії, проте все-одно дирекція гонки оголосила режим віртуальної машини безпеки. Це був джек-пот для Феттеля, який одразу ж поїхав на піт-стоп і повернувся на трасу лідером.
Хемілтон був однозначно шокований таким розвитком подій, запитуючи команду, як же так сталося. Виявилося, що в команді отримали неправильні дані з траси й були впевненими, що відстань між Льюісом та Себастьяном є достатньою для того, щоб навіть в режимі віртуального автомобіля безпеки британець опинився попереду свого конкурента. Зрештою, щоб прибрати машину Грожана, довелося застосувати евакуатор і на трасу виїхала реальна машина безпеки.
Автомобіль безпеки та піт-стопи тих пілотів, хто дочекався його появи, внесли зміни у розстановку в першій десятці. Крім Феттеля найбільше відіграли Алонсо і Боттас, які стали 5-м та 9-м відповідно. Для Валттері гонка взагалі складалася провально, але за рахунок вдалого часу проведення піт-стопа справи пішли вгору.
Під час рестарту Феттель зберіг лідерство і між ним та Хемілтоном почалася затяжна боротьба - пілоти обмінювалися кращими секторами, колами, але дистанція між ними принципово зберігалася. Ріккардо так само, отримавши шанс за рахунок машини безпеки, намагався обігнати Райкконена, та це було практично неможливо, адже темп «биків» та «червоних» був на одному рівні.
Щойно Льюіс вирішив, що прийшла пора активно включитися у боротьбу за перемогу, як тут же виїхав за межі траси у 10-му повороті. Ця помилка коштувала британцю 2 секунди, але інженер миттю заспокоїв, повідомивши, що часу аби наздогнати «Феррарі» ще достатньо. І Хемілтон дійсно суттєво підняв темп, проїхав найшвидше коло, але за 5 кіл до фінішу британець змушений був скинути темп - шини вже були досить зношені, тож Льюіс вирішив не ризикувати, а гарантовано приїхати другим.
Тим часом дуже цікавим виглядала боротьба за п'яту-восьму позиції між Алонсо, Ферстаппеном, Хюлькенбергом і Боттасом - пілоти «Ред Булл» і «Мерседес» явно були швидшими за своїх опонентів, але в Альберт-парку нічого не могли з ними вдіяти. Зрештою в такому порядку вони і дісталися фінішу.
Якщо з другим місцем все стало ясно в той момент, коли чинний чемпіон скинув темп, то інтрига у боротьбі за третю позицію тривала до останнього кола. Ріккардо продовжував тиснути на Райкконена, але фін сьогодні їхав безпомилково й жодних шансів Даніелю не залишив, піднявшись на подіум.
Другий рік поспіль Феттель тріумфує в Австралії і знову успіх «Феррарі» став можливим завдяки вчасно проведеному піт-стопу. Для Себастьяна перемога стала 48-ю в кар'єрі та 3-ю в Мельбурні, також це 100-й подіум для німця. Подвійний подіум Скудерії дозволив італійській команді упевнено влаштуватися на чолі Кубка конструкторів. Принаймні поки що. Очки за підсумками першої гонки набрали пілоти п'яти команд - «Феррарі», «Мерседес», «Ред Булл», «Макларен» і «Рено».
За два тижні чемпіонат продовжиться в Бахрейні, і схоже на те, що там буде напрочуд цікаво. Як мінімум «Мерседес», «Ред Булл» і «Хаас» намагатимуться відігратися після сьогоднішніх поразок.
Гран Прі Австралії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Ferrari |
1:29:33.293 |
1 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 5.036 |
1 |
3. |
К. Райкконен |
Ferrari |
+ 6.309 |
1 |
4. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 7.069 |
1 |
5. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 27.886 |
1 |
6. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
+ 28.945 |
1 |
7. |
Н. Хюлькенберг |
Renault |
+ 32.671 |
1 |
8. |
В. Боттас |
Mercedes |
+ 34.339 |
1 |
9. |
С. Вандорн |
McLaren |
+ 34.921 |
1 |
10. |
К. Сайнс |
Renault |
+ 45.722 |
1 |
11. |
С. Перес |
Force India |
+ 46.817 |
1 |
12. |
Е. Окон |
Force India |
+ 1:00.278 |
1 |
13. |
Ш. Леклер |
Sauber |
+ 1:15.759 |
2 |
14. |
Л. Стролл |
Williams |
+ 1:18.288 |
2 |
15. |
Б. Хартлі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull - 1:25.945 (54-те коло)
Не фінішували:
Р. Грожан |
Haas |
25 коло |
кріплення колеса |
К. Магнуссен |
Haas |
23 коло |
кріплення колеса |
П. Гаслі |
Toro Rosso |
14 коло |
силова установка |
М. Ерікссон |
Sauber |
6 коло |
підсилювач рульового управління |
С. Сироткін |
Williams |
5 коло |
гальма |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
25 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
18 |
3. |
К. Райкконен |
Scuderia Ferrari |
15 |
4. |
Д. Ріккардо |
Aston Martin Red Bull Racing |
12 |
5. |
Ф. Алонсо |
McLaren F1 Team |
10 |
6. |
М. Ферстаппен |
Aston Martin Red Bull Racing |
8 |
7. |
Н. Хюлькенберг |
Renault Sport Formula 1 Team |
6 |
8. |
В. Боттас |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
4 |
9. |
С. Вандорн |
McLaren F1 Team |
2 |
10. |
К. Сайнс |
Renault Sport Formula 1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
40 |
2. |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
Mercedes |
22 |
3. |
Aston Martin Red Bull Racing |
TAG Heuer |
20 |
4. |
McLaren F1 Team |
Renault |
12 |
5. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
7 |
В'ячеслав Кобржицький, Sport.ua