Льюіс Хемілтон – чотириразовий чемпіон cвіту
Інцидент на першому колі не завадив британцю здобути титул в Мексиці
- 30 октября 2017, 00:05
- |
- 30 октября 2017, 11:02
- 3361
- 5
Приїжджаючи на етап до Мексики Льюіс Хемілтон чудово знав, що вже тут має прекрасну можливість виграти титул, більше того, британець прагнув зробити це за допомогою тріумфального фінішу в гонці. Проте реальність втрутилася у плани Льюіса та Срібних стріл. Під час практик лише у першій кращий час встановив Боттас, надалі ж темп задавали пілоти Ред Булл.
Кваліфікація повільно йшла до того, що Ферстаппен міг би уперше в кар'єрі виграти поул - занадто добре Макс почувався за кермом і встановив високу планку в першій спробі фіналу. Проте поул з рук нідерландця вирвав Феттель для якого він став 50-м у кар'єрі. Другий ряд стартового поля дістався Срібним стрілам, третій - Райкконену з Оконом.
В Піреллі спрогнозували, що більшість команд обере варіант з єдиним піт-стопом в гонці. Серед трьох м'яких типів шин лише Грожан і Алонсо для старту обрали SuperSoft, всі інші - UltraSoft.
Минулого разу коли з першого ряду стартували Себастьян з Максом, а це, нагадаю, було в Сінгапурі гонка для обох закінчилася на першому колі. Тож і в Мехіко всі чекали «гарячого» старту, але не настільки як у вересні. Очікування не підвели - на прямій Феттель тримався попереду, але в поворот заходив уже разом із Ферстаппеном. В другому віражі між машинами лідерів стався контакт - Макс вийшов вперед, а на Феррарі було пошкоджено переднє крило. Ситуацією миттєво скористався Хемілтон, який спробував обігнати німця і вже вийшов вперед, проте в третьому повороті і між ними відбувся контакт, але ще більший та відчутніший, ніж кількома секундами раніше. В результаті на Мерседес стався прокол заднього правого колеса, а переднє крило на Феррарі зазнало відчутного руйнування, тож обоє їхали в бокси. З тією різницею, що Себастьян їхав третім, а Льюіс пропустив усіх. Добрим вийшов старт у Окона, Хюлькенберга, Сайнса і Переса - всі вони у стартовій штовханині перших трьох поворотів проскочили вперед повз Райкконена.
На піт-стопі після першого кола Феттель отримав нове крило і комплект шин Soft, Хемілтону механіки змінили тільки ґуму, взувши на машину британця також Soft. За такого розкладу в гонці Льюіс віртуально ставав чемпіоном, хоча очевидно, що в боксах Мерседес і Феррарі ситуація не влаштовувала нікого. Та й хіба могла, адже їх лідери замикали пелотон. Стюарди епізод з двома зіткненнями лідерів на першому колі залишили без наслідків.
Очоливши гонку Ферстаппен дуже впевнено поїхав у відрив від Боттаса і решти пелотону, хоча за великим рахунком Валттері залишався єдиним реальним конкурентом, адже Райкконен відкотився на сьому позицію, Ріккардо був 9-м, але на шостому колі зійшов.
Відставання Феттеля від інших гонщиків не було катастрофічним, тож німець поступово наздоганяв та обганяв інших. Цікавою вийшла ситуація на 13-му колі, коли Себастьян обганяв Массу в 4-му повороті. Феліпе поступатися не хотів, виштовхавши Феррарі за межі траси, проте Феттель повернувся попереду бразильця, попутно звинувативши того у небезпечному водінні. Послідовно обігнавши Гаслі, Грожана, Хартлі та Вандорна чотириразовий чемпіон вже знаходився на межі потрапляння в топ-10, а коли через технічні проблеми свою Рено припаркував Хюлькенберг, то Феттель став 10-м, продовжуючи атакувати. Шлях нагору Льюіса був значно повільнішим, зрештою він з проколом на першому колі втратив більше часу.
Райкконен надовго застряг на 6-й позиції позаду Переса - фін їхав в секундному інтервалі, але навіть з DRS на прямих нічого не міг вдіяти з Форс Індією мексиканця. Зрештою в Феррарі використали старий добрий тактичний прийом - на піт-лейн вийшли механіки, усім своїм виглядом демонструючи, що готуються прийняти Кімі. В рожевих боксах наживку заковтнули і на піт-стоп вирушив Перес. Після нього в бокси відправилися Хюлькенберг і Окон - обидві команди більшою мірою боролися за позиції між собою, тож боялися ефективної підрізки з боку опонентів. На чистій трасі Райкконен одразу ж суттєво підняв темп і стало зрозуміло, що фін третє місце вже не втратить. Принаймні не в боротьбі з Форс Індією або Рено.
На 32-му колі ще одна силова установка Рено не витримала - Хартлі зійшов, зупинивши машину на узбіччі. Як наслідок в гонці оголосили режим віртуального автомобіля безпеки. Цим скористалися боксах багатьох команд, провівши піт-стопи для своїх пілотів. Зокрема, в боксах побували усі троє лідерів - Ферстаппен, Боттас і Райкконен - зберігши свої позиції, а також Хемілтон з Феттелем. Льюіс повернувся на трасу 15-м, а Себастьян - 8-м. При цьому якщо Срібні стріли взули свого пілота у SuperSoft, то Феррарі обрала агресивну тактику, бо німець на другому піт-стопі отримав комплект UltraSoft.
На найшвидшому комплекті шин Феттель їхав на всі гроші, розуміючи, що втрачати все-одно вже немає чого. І якщо Магнуссена німець наздогнав і обігнав досить швидко, то Перес знаходився у 18 секундах попереду. Та і мексиканець перепоною не став - на 51-му колі Себастьян пройшов і Серхіо, який одразу ж поїхав в бокси, де отримав комплект UltraSoft, повернувшись на трасу без втрати своєї 7-ї позиції.
Обігнавши Массу на 57-му колі в топ-10 повернувся Хемілтон у цей час Феттель вийшов на 4-те місце, залишивши позаду Окона. З огляду на реалістичний розклад британцю вже не треба було поспішати нікуди, проте все говорило про те, що він може стати 8-м. Попереду Льюіса з невеликим відривом їхали Алонсо з Магнуссеном, які вели боротьбу за ту саму 8-му позицію. Надзвичайно видовищна дуель Хемілтона з Алонсо затягнулася на кілька кіл - іспанець дуже вміло й достоту жорстко захищався, але втримати Льюіса позаду не зміг. За цей час Магнуссен від'їхав на 4 секунди, убезпечивши себе від атак британця на останніх кілометрах.
Коли за 11 кіл до фінішу Феттель з'ясував, що від напарника і третього місця його відділяє 23 секунди, промовив «мама міа» і свою гонитву фактично припинив, хоча і відіграв у Кімі 7 секунд, попутно встановивши найшвидше коло цієї гонки.
Макс Ферстаппен, залишивши всіх своїх конкурентів позаду ще на першому колі, дуже впевнено переміг у гонці! Цей тріумф став для нього другим в сезоні та третім у кар'єрі. Валттері Боттас став 2-м і до 15 очок скоротив відставання від Феттеля, тож фін ще спробує на двох останніх етапах обійти гонщика Феррарі. Кімі Райкконен попри невдалий старт зумів відігратися й замкнув трійку призерів, зробивши це вдруге поспіль.
Льюіс Хемілтон попри всі негаразди гарантував собі цьогорічний титул! Відтепер він найуспішніший британський гонщик, адже став першим чотириразовим чемпіоном з Туманного альбіону.
В Кубку конструкторів остаточно свої позиції закріпили Феррарі, Ред Булл і Форс Індія. Мерседес виграла його ще тиждень тому в Остіні. Сильна гонка у виконанні Стролла дозволяє Вільямс з упевненістю розраховувати на збереження п'ятої позиції, а на тлі проблем Рено шанси за рахунок Магнуссена отримала Хаас. Американська команда відстає лише на 1 пункт, тож тут все вирішуватиметься на останніх двох Гран Прі.
За два тижні передостанній етап сезону прийматиме Бразилія!
Гран Прі Мексики
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
1:36:26.552 |
1 |
2. |
В. Боттас |
Mercedes |
+ 19.678 |
1 |
3. |
К. Райкконен |
Ferrari |
+ 54.007 |
1 |
4. |
С. Феттель |
Ferrari |
+ 1:10.078 |
2 |
5. |
Е. Окон |
Force India |
+ 1 коло |
1 |
6. |
Л. Стролл |
Williams |
+ 1 коло |
1 |
7. |
C. Перес |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
8. |
К. Магнуссен |
Haas |
+ 1 коло |
1 |
9. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 1 коло |
2 |
10. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 1 коло |
1 |
11. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 1 коло |
1 |
12. |
С. Вандорн |
McLaren |
+ 1 коло |
1 |
13. |
П. Гаслі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
1 |
14. |
П. Верляйн |
Sauber |
+ 2 кола |
1 |
15. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 2 кола |
2 |
Найшвидше коло гонки: Себастьян Феттель, Ferrari - 1:18.785 (68-ме коло)
Не фінішували:
К. Сайнс |
Renault |
60 коло |
підвіска |
М. Ерікссон |
Sauber |
56 коло |
силова установка |
Б. Хартлі |
Toro Rosso |
31 коло |
силова установка |
Н. Хюлькенберг |
Renault |
25 коло |
силова установка |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
6 коло |
MHU-H |
Особистий залік
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
333 |
2. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
277 |
3. |
В. Боттас |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
262 |
4. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
192 |
5. |
К. Райкконен |
Scuderia Ferrari |
178 |
6. |
М. Ферстаппен |
Red Bull Racing |
148 |
7. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
92 |
8. |
Е. Окон |
Sahara Force India F1 Team |
83 |
9. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso / Renault Sport Formula 1 Team |
54 |
10. |
Л. Стролл |
Williams Martini Racing |
40 |
11. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
36 |
12. |
Н. Хюлькенберг |
Renault Sport Formula 1 Team |
34 |
13. |
Р. Грожан |
Haas F1 Team |
28 |
14. |
К. Магнуссен |
Haas F1 Team |
19 |
15. |
С. Вандорн |
McLaren Honda Formula 1 Team |
13 |
16. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda Formula 1 Team |
11 |
17. |
Д. Палмер |
Renault Sport Formula 1 Team |
8 |
18. |
П. Верляйн |
Sauber F1 Team |
5 |
19. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
5 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas F1 Team |
Mercedes |
595 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
455 |
3. |
Red Bull Racing |
TAG Heuer |
340 |
4. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
175 |
5. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
76 |
6. |
Scuderia Toro Rosso |
Renault |
53 |
7. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
48 |
8. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
47 |
9. |
McLaren Honda Formula 1 Team |
Honda |
24 |
10. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
5 |