71 коло до тріумфу
Анонс Гран Прі Мексики, де Льюіс Хемілтон може виграти чемпіонат
- 27 октября 2017, 12:37
- |
- 27 октября 2017, 12:57
- 5090
- 0
Поки Ферстаппен намагався пояснити, що нікого образити особливо і не хотів, назвавши ідіотом та заперечуючи очевидне, а всі інші намагалися збагнути хто ж все-таки має рацію - пілот чи стюарди, Формула 1 вже приїхала до Мексики, де минулого року Макса так само оштрафували вже по завершенню гонки і не пустили на подіум.
Дивлячись правді в очі варто одразу сказати, що в неділю Льюіс Хемілтон майже напевне оформить перемогу в чемпіонаті. Британцеві для цього достатньо фінішувати лише на п'ятій позиції і тоді, незалежно від результату Феттеля, він стане недосяжним для німця. При цьому якщо подивитися на цьогорічні результати Льюіса, то стане зрозуміло, що шансів у пілота Феррарі продовжити свою гонитву практично не залишилося, адже за 17 етапів, що вже відбулися, Хемілтон лише одного разу - в Монако - фінішував нижче п'ятого місця (на вулицях князівства він став сьомим). Тож висновок напрошується більш, ніж очевидний.
Траса в Мехіко для сучасної Формули 1 є унікальною, адже саме тут на висоті 2229 м над рівнем моря мотори зазнають найбільшого в сезоні кисневого голодування через що збільшується навантаження на турбіну, покликану компенсувати нестачу потужності двигуна внутрішнього згорання. Більше того, в розрідженому повітрі менш ефективно працюють системи охолодження, що також впливає на підготовку машин і постійний контроль збоку інженерів.
Далі більше - машини хоч і налаштовують на високий рівень притискної сили, але фактично він співмірний з тим, який використовується в Монці. Саме тут, в Мехіко, машини розганяються до найвищих показників швидкості - на головній прямій перед початком гальмування швидкості сягають 360 км/год, а часом навіть більше. А раз машини менш ефективно притискається до траси, то в різноманітних віражах гонщики нерідко припускаються помилок, що тільки грає на користь інтриги.
Мексиканська траса є досить поблажливою щодо шин, які не навантажуються понад міру. Зрештою на третій рік проведення етапу Піреллі привозить ще більш м'які комплекти шин порівняно з минулим роком. Цього разу шинники запропонували найбільш швидкі типи ґуми UtraSoft, SuperSoft і Soft:
Пілот |
Команда |
Soft |
SuperSoft |
UltraSoft |
|
44 |
Л. Хемілтон |
Мерседес |
1 |
3 |
9 |
77 |
В. Боттас |
Мерседес |
2 |
2 |
9 |
3 |
Д. Ріккардо |
Ред Булл |
3 |
4 |
6 |
33 |
М. Ферстаппен |
Ред Булл |
3 |
4 |
6 |
5 |
С. Феттель |
Феррарі |
1 |
5 |
7 |
7 |
К. Райкконен |
Феррарі |
2 |
4 |
7 |
11 |
С. Перес |
Форс Індія |
2 |
2 |
9 |
31 |
Е. Окон |
Форс Індія |
1 |
2 |
10 |
18 |
Л. Стролл |
Вільямс |
1 |
2 |
10 |
19 |
Ф. Масса |
Вільямс |
2 |
1 |
10 |
2 |
C. Вандорн |
Макларен |
1 |
2 |
10 |
14 |
Ф. Алонсо |
Макларен |
2 |
1 |
10 |
10 |
П. Гаслі |
Торо Россо |
1 |
2 |
10 |
28 |
Б. Хартлі |
Торо Россо |
1 |
2 |
10 |
8 |
Р. Грожан |
Хаас |
2 |
3 |
8 |
20 |
К. Магнуссен |
Хаас |
1 |
4 |
8 |
27 |
Н. Хюлькенберг |
Рено |
1 |
2 |
10 |
55 |
К. Сайнс |
Рено |
1 |
2 |
10 |
9 |
М. Ерікссон |
Заубер |
2 |
3 |
8 |
94 |
П. Верляйн |
Заубер |
2 |
3 |
8 |
Одразу кидається в очі наскільки різні підходи щодо шин обрали команди, особливо це стосується Ред Булл та Феррарі, чиї пілоти замовили меншу кількість шин UltraSoft порівняно з іншими. Пояснити таке різномаїття вибору досить просто - характеристики мексиканського покриття ще можуть змінитися, а на додачу важливим є й те, що Піреллі третій рік поспіль змінює доступні командам комплекти на цьому етапі. Керівник автогоночного підрозділу Маріо Ізола поділився своїми думками стосовно майбутнього етапу: «На Гран Прі Мексики ми притримуємося свого принципу - за можливості використовувати більш м'яку ґуму, щоб збільшити швидкість машин і зробити гонки цікавішими. Другий рік поспіль ми привозимо до Мексики новий тип шин, минулого року команди вперше працювали тут з SuperSoft. На автодромі в його сучасній конфігурації відбулися всього дві гонки, тож він не входить до переліку тих трас, з якими команди знайомі найкраще. Це значить, що під час практик нам все-одно доведеться зібрати певну інформацію, зокрема, про роботу шин UltraSoft».
Прогноз погоди обіцяє більш-менш стабільний стан справ на трасі - буде сухо, сонячно, при цьому не спекотно, а вірогідність опадів настільки мала, що розглядати її всерйоз наразі не доводиться. Температура повітря становитиме +23С + 22С, тож і підготовчі практики, і кваліфікація з гонкою відбуватимуться за дуже схожих умов. Умов, які дуже добре підходять срібному шасі W08.
Враховуючи останні результати в чемпіонаті зовсім не дивно, що головним фаворитом Гран Прі для букмекерів є лідер Срібних стріл. Лінія на перемогу в кваліфікації має такий вигляд: Хемілтон - 1,73; Феттель - 3,25; Ферстаппен - 6,50; Боттас - 15,00; Ріккардо - 17,00 і Райкконен - 19,00. Не надто відрізняється і лінія на тріумф в гонці: Хемілтон - 1,83; Феттель - 3,50; Ферстаппен - 6,50; Боттас - 13,00; Ріккардо - 17,00 і Райкконен - 23,00. Після повернення мексиканського етапу до календаря гонки вигравали тільки пілоти Мерседес: у 2015-му Росберг, а минулого року Хемілтон. При цьому обидва рази Срібні стріли робили переможний дубль. Відтак абсолютно зрозуміло, хто і чому саме є головним фаворитом майбутнього етапу. Водночас є ще один гонщик в пелотоні, який тріумфував на цій трасі двічі - це Брендон Хартлі, який разом із напарниками по екіпажу в чемпіонаті на витривалість перемагав тут і минулого, і цього року. Зрозуміло, що новозеландцю повторити це досягнення на Гран Прі буде практично нереально, бо просто фініш в заліковій зоні вважатиметься дуже пристойним результатом.
Кадрові експерименти в Торо Россо добігли свого кінця, а Хельмут Марко визначився із тими пілотами, які проведуть останні 3 етапи цьогорічного сезону. Ними стали Гаслі (що було відомо давно) та Хартлі, для якого дебютна гонка не виявилася останньою. Відтак на результати цих гонщиків буде прикута особлива увага, так само як і до дуету Хюлькенберг - Сайнс. Іспанець занадто добре розпочав виступи в команді та сходу дав добрий результат, поставивши тим самим під сумнів лідерську роль Ніко в Енстоуні. Тож тепер німцеві треба довести, що він як і при Палмері заслуговує залишатися першим номером, а таким напарником це зробити буде ой як непросто.
Окремо варто зупинитися на вболівальниках, які створюють неповторну латиноамериканську атмосферу на трибунах. Особливо це стосується тих трибун, що розташовані на останньому секторі на місці, де до реконструкції траси був стадіон. Настільки пристрасних глядачів, які, насамперед, підтримують Серхіо Переса, можна побачити тільки в Італії. Чи побачать вони остаточну розв'язку в чемпіонській боротьбі, ми дізнаємося недільного вечора.
Гран Прі Мексики, Мехіко, Автодром братів Родрігес 27 - 29 жовтня, п'ятниця - неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло: |
4,304 км |
71 |
305,354 км |
кваліфікація: 1:18.704 (2016, Льюіс Хемілтон) гонка: 1:20.521 (2015, Ніко Росберг) |
Розклад сесій за київським часом:
Перша практика 18:00 - п'ятниця 27 жовтня
Друга практика 22:00 - п'ятниця 27 жовтня
Третя практика 18:00 - субота 28 жовтня
Кваліфікація 21:00 - субота 28 жовтня
Гонка 21:00 - неділя 29 жовтня
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ