Нічний ювілей спекотного випробування
Анонс Гран Прі Сінгапуру на Sport.ua
- 15 сентября 2017, 16:32
- |
- 766
- 0
Волею календаря наступним етапом після надшвидкої гонки в Італії Формула 1 завітала до Сінгапуру, де відбудеться найдовша в сезоні гонка тривалістю в дві години. До того ж нас найбільш імовірно чекає й зміна фаворитів Гран Прі. Проте про все по порядку.
Гран Прі Сінгапуру цього року стане ювілейним десятим. Як не дивно, та за весь цей час ще жодного разу гонка не проходила під дощем, а ще завжди на трасі в різний період гонки з'являлася машина безпеки, яка нерідко кардинально впливала на подальший хід гонки.
Розклад сесій на етапі такий, що інформація зібрана під час першої та третьої практик, які відбуваються ще за сонячного світла, нечасто стає актуальною для команд. А найголовнішою стає саме друга практика під час якої всі працюють дуже активно, бо інформація отримана в цей час має найбільше значення.
Гоночне кільце, прокладене вулицями міста, є одним з найповільніших у цьогорічному чемпіонаті. Відтак траса не вимагає високої потужності мотору, тут на перші ролі виходять аеродинаміка та гальма. Низька притискна сила й налаштування тут аналогічні до тих, що використовуються в Монако. А через те, що поворотів тут багато - 23 і це найбільша кількість порівняно з іншими трасами в цьогорічному календарі - і вони здебільшого повільні, то гальма працюють хоч і з невисокими піковими, але стабільно частими навантаженнями.
На вулицях Сінгапуру працювати з шинами пілотам непросто, особливо з задніми, які швидко зношуються через чисельні розгони після повільних поворотів де вони мають забезпечувати надійне зчеплення з трасою. Та й узагалі ефективна робота з шинами - один з головних ключів до успіху на цій трасі. Піреллі привезла свою найбільш м'яку комбінацію шин, що складається з комплектів Soft, SuperSoft і UltraSoft. Вже традиційно абсолютна більшість пілотів взяли лише один обов'язковий комплект Soft (за винятком Хемілтона, Феттеля та Верляйна, які обрали по два), віддавши перевагу більш м'яким сумішам, хоча звісно найм'якіша ґума все-одно залишилася в пріоритеті:
Пілот |
Команда |
Soft |
SuperSoft |
UltraSoft |
|
44 |
Л. Хемілтон |
Мерседес |
2 |
2 |
9 |
77 |
В. Боттас |
Мерседес |
1 |
3 |
9 |
3 |
Д. Ріккардо |
Ред Булл |
1 |
2 |
10 |
33 |
М. Ферстаппен |
Ред Булл |
1 |
2 |
10 |
5 |
С. Феттель |
Феррарі |
2 |
1 |
10 |
7 |
К. Райкконен |
Феррарі |
1 |
2 |
10 |
11 |
С. Перес |
Форс Індія |
1 |
2 |
10 |
31 |
Е. Окон |
Форс Індія |
1 |
2 |
10 |
18 |
Л. Стролл |
Вільямс |
1 |
2 |
10 |
19 |
Ф. Масса |
Вільямс |
1 |
2 |
10 |
2 |
C. Вандорн |
Макларен |
1 |
2 |
10 |
14 |
Ф. Алонсо |
Макларен |
1 |
2 |
10 |
26 |
Д. Квят |
Торо Россо |
1 |
3 |
9 |
55 |
К. Сайнс |
Торо Россо |
1 |
3 |
9 |
8 |
Р. Грожан |
Хаас |
1 |
4 |
8 |
20 |
К. Магнуссен |
Хаас |
1 |
4 |
8 |
27 |
Н. Хюлькенберг |
Рено |
1 |
2 |
10 |
30 |
Д. Палмер |
Рено |
1 |
2 |
10 |
9 |
М. Ерікссон |
Заубер |
1 |
2 |
10 |
94 |
П. Верляйн |
Заубер |
2 |
2 |
9 |
В Сінгапурі шинна стратегія завжди мала велике значення, тож спостерігати за роботою команд під час практик буде вельми цікаво. Навіть в Піреллі не знають наперед чого чекати, принаймні це стає зрозуміло з коментарів керівника автогоночного підрозділу, Маріо Ізоли: «Гонка в Сінгапурі - одна з найбільш непередбачуваних, її підсумки часто залежать від стратегії піт-стопів. На певній стадії складної двогодинної гонки майже гарантовано з'явиться машина безпеки. Крім того, велике значення матимуть і результати кваліфікації. Під час підготовки команди багато уваги приділятимуть збору й обробці даних на вільних практиках, адже ввечері температура траси сильно міняється, і це відбувається не так, як під час звичайної денної гонки. Розібравшись із цим, вони отримають ключ до оцінювання зношення та деградації шин, а отже - зможуть розробити та використати ефективну шинну стратегію».
Як не дивно, але прогноз погоди на уїк-енд в Сінгапурі практично не відрізняється від минулорічних - щодня очікуються дощі, які зазвичай проходять до обіду й нечасто впливають на роботу на трасі. Водночас усі три дні буде досить спекотно - температура повітря коливатиметься в межах +26С +30С і все це при вологості близько 80%. Саме через погодні особливості та практично двогодинну тривалість гонки етап в Сінгапурі вважається найтяжчим випробуванням фізичної форми пілотів, які за гонку можуть втратити до 3 кг.
Попри те, що попередній етап став справжнім тріумфом «срібних стріл», а Хемілтон уперше в сезоні очолив особистий залік, пілоти Мерседес у букмекерів котуються нижче за їх головних конкурентів. Принаймні це стосується пари Хемілтон - Феттель, в якій німця вважають головним фаворитом.
Ні для кого не секрет, що Сінгапур - не та траса, де Мерседес зможе домінувати. Тим паче так, як це було два тижні тому в Монці. Більше того, головними фаворитами небезпідставно є пілоти Феррарі, адже саме «червоні» на двох інших повільних трасах сезону - в Монако та Угорщині - здобули переможні дублі. При цьому очікується, що серйозну конкуренцію Скудерії складуть Ріккардо з Ферстаппеном, а вже потім Хемілтон з Боттасом. В стані Мерседес також добре усвідомлюють про власні недоліки, але в команді випромінюють оптимізм стосовно того, що ситуація зміниться на їх користь. Що ж - побачимо. Зрештою, в гонці де неодмінно на трасу виїжджає машина безпеки, перемогти може і не фаворит.
Відтак майбутній гоночний уїк-енд обіцяє стати цікавим, крім того в чемпіонаті знову може помінятися лідер особистого заліку!
Гран Прі Сінгапуру, Маріна Бей, 15-17 вересня, п'ятниця - неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5,065 км |
61 |
308,828 км |
кваліфікація: 1:42.584 (2016, Ніко Росберг) гонка: 1:47.187 (2016, Даніель Ріккардо) |
Розклад сесій за київським часом:
Перша практика 11:30 - п'ятниця 15 вересня
Друга практика 15:30 - п'ятниця 15 вересня
Третя практика 13:00 - субота 16 вересня
Кваліфікація 16:00 - субота 16 вересня
Гонка 15:00 - неділя 17 вересня
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ