Безупречный Росберг

Оказавшись в непростой ситуации, Нико все равно победил и возглавил личный зачет

Гоночний уїк-енд у Сінгапурі рідко проходить нецікаво, а несподіванки тут трапляються практично щороку. Якщо минулого року сюрпризом став провал Мерседес та боротьба Феррарі з Ред Булл за перемогу, то тепер «срібні стріли» зробили правильні висновки і вже під час практики в п'ятницю стало зрозуміло, що вони будуть головними претендентами на тріумф у Гран Прі.
На Маріна Бей важливість старту з поула переоцінити неможливо - за попередні роки тільки двічі перемагав гонщик, не стартуючи першим, тож кваліфікація перетворюється на окреме поле битви між претендентами на перемогу. Якщо два тижні тому Льюіс декласував напарника на швидкому колі, то тепер прийшла черга Ніко відповісти (німець сім десятих привіз Хемілтону у підсумку). Більше того, в боротьбу мисливців за цьогорічним чемпіонським титулом зумів втрутитися Ріккардо, ставши другим. На трасі з налаштуваннями на низький рівень притискної сили пілоти Ред Булл почувалися прекрасно, і команда планувала дати бій Мерседес. І почали цю боротьбу «енергетики» ще у другому сегменті кваліфікації, пройшовши до фіналу на шинах SuperSoft, тоді як решта пілотів змушена була використати більш м'які UltraSoft. Ще у першій кваліфікації зламаний стабілізатор поперечної стійкості поставив хрест на шансах минулорічного тріумфатора Феттеля, німцю довелося стартувати останнім.

Порівняно з протоколом кваліфікації позиції втратили двоє пілотів: Перес, який не скинув швидкість під жовтими прапорами та Грожан - французу після його аварії поміняли коробку передач після чого в команді вирішили, що Ромен стартуватиме з піт-лейн, проте перед стартом він покинув машину - проблеми з brake-by-wire так і не дозволили гонщику Хаас взяти участь в гонці. Штрафні 25 позицій отримав і Феттель за заміну елементів силової установки, але німець і без того мав стартувати останнім.
В Піреллі по завершенні кваліфікації не стали прогнозувати можливі шинні стратегії, обмежившись тільки тим, що чекають на два піт-стопи в гонці. Злива, що пройшла в Сінгапурі вночі змила з траси шар відпрацьованої ґуми, тож ніхто не знав як саме шини себе поведуть під час гонки, тож з погляду стратегії все ставало ще цікавіше. На старті машина Феттеля стояла взута в шини Soft, Ріккардо, Ферстаппена, Насра і Палмера - в SuperSoft, усі інші - в UltraSoft.

Старт, як і кваліфікація, в Сінгапурі мають напрочуд важливе значення, тож всю увагу було прикуто до «срібних стріл» та «енергетиків». Росберг, Ріккардо та Хемілтон стартували добре, зберігши свої позиції, а от Ферстаппен програв 4 позиції, відкотившись на 8-му позицію. В цей же час іще на стартовій прямій Ніко Хюлькенберг, опинившись затисненим між двома Торо Россо і отримавши удар від Сайнса, розбиває Форс Індію об стіну, що відгороджує стартову пряму та бокси з піт-лейн. Мільйони уламків на трасі не залишали ані найменших сумнівів у появі на трасі машини безпеки. Крім Хюлькенберга, для якого гонка завершилася через сотню метрів після її початку, неприємності спіткали ще й Боттаса з Баттоном. Фін повільно плівся в бокси з проколотою шиною, а от англієць їхав на машині з лише половиною переднього крила - праву його частину немов хтось зрізав.
Наступне коло пелотон проїхав через піт-лейн, аби маршали могли спокійно та безпечно прибрати розбиту машину Хюлькенберга та уламки, якими рясно була всіяна стартова пряма. Вже на 3-му колі було дано рестарт, і цього разу все пройшло спокійно - квартет лідерів зберіг статус-кво і досить швидко почав відриватися від решти пелотону, очолюваного Алонсо. Іспанець явно стримував інших пілотів, але при цьому справа навіть не доходила до спроби обгону Макларен. На перший план почала виходити шинна тактика команд, а головними стали питання як надовго вистачить ґуми UltraSoft і як діятимуть в Ред Булл, намагаючись виграти гонку.

На 6-му колі Сайнсу показали чорно-помаранчевий прапор - іспанцю треба було їхати в бокси для ремонту, адже на його машині після зіткнення з Хюлькенбергом було пошкоджено дефлектор на правому понтоні, який будь-якої миті міг відірватися на трасі й полетіти у бо-зна якому напрямку. Через два кола Карлос таки заїхав до механіків, де йому прибрали зламаний елемент і поставили нові шини.
Тим часом Феттель потрошку піднімався з підвалу, де опинився ще вчора внаслідок проблем з машиною. Себастіан без особливих проблем зумів обігнати обох пілотів Мейнор, а згодом його позиції стали покращуватися за рахунок тих, хто поїхав на свій перший піт-стоп.
Певна подоба інтриги з'явилася в той момент, коли гоночні інженери попросили Росберга з Хемілтоном попросили акуратніше працювати з гальмами і на повторах було добре видно, що передні гальма на обох Мерседес були розжарені, тож прохання інженерів були цілком зрозумілими. І навіть попри це Ніко був на секунду швидшим за Ріккардо.

Перша хвиля піт-стопів не принесла жодних змін в боротьбі лідерів, крім того, що в Мерседес і Ред Булл знову їхали на різних типах шин. На трасі ж у цей час гаряче стало в той момент, коли Ферстаппен наздогнав Квята. Із цілком очевидних причин росіянин не мав ані крихти бажання пропускати Макса, який традиційно для себе намагався якомога швидше пройти чергового опонента. Проте Даниіл дуже грамотно і при цьому досить жорстко захищався, не залишаючи Ферстаппену місця. Після кількох кіл безрезультатної боротьби Макс почав скаржитися команді, але згодом голландця покликали на другий піт-стоп, вирішивши, що за рахунок іншої тактики зможуть випередити Торо Россо Квята.
А от у Хемілтона проблеми з гальмами стали даватися взнаки більш гостро, ніж у Росберга - британець повідомив інженера, що просто не може їхати достатньо швидко, а його темп впав настільки, що Мерседес чемпіона досить швидко наздогнав Ряйкконен, опинившись в секунді позаду. Феттель на 28-му колі на відрізку у кілька поворотів зумів обігнати Гутьєрреса та Сайнса, вийшовши на 10-те місце.

Другі піт-стопи у лідерів розпочалися з Ріккардо - в Ред Булл все ще вірили, що зможуть обіграти Росберга та першими приїхати на фініш, тож підрізка була дуже доречною. Паралельно із цим Хемілтон помилився на гальмуванні й за кілька поворотів після цього його обігнав Ряйкконен. Після цього фін одразу поїхав в бокси на планову зупинку, а після візиту в бокси Льюіса Кімі замикав першу трійку пілотів.
Як виявилося на цьому боротьба нервів і тактик тільки починалася: в Мерседес Хемілтона повідомили про перехід на план «Б», в Ред Булл ще раніше сказали Ріккардо готуватися до третього піт-стопу. Всі ключові події та рішення звелися до того хто раніше поїде в бокси й отримає завдяки цьому перевагу. Раніше за інших в бокси звернув Хемілтон, колом пізніше Ряйкконен, а вже потім Ріккардо. Більш рання зупинка дозволила Льюісу повернути собі втрачену раніше позицію. А от Росберг залишився на трасі, хоча механіки були готові провести піт-стоп для німця.
Насправді німець просто потрапив у трафік й команда зрозуміла, що після піт-стопу Ніко опиниться позаду Ріккардо, тож «срібні стріли» вирішили їхати до фінішу без третьої зупинки. На свіжому комплекті SuperSoft Даніель стрімко наздоганяв Ніко, але всі розуміли, що на цій трасі мало просто наздогнати, а треба ще й обігнати. Ситуація на трасі змінювалася калейдоскопічно, адже на одному колі австралієць відігравав то 2,7 секунди, а інколи менше секунди, тож все виглядало дуже непевно і шанси на перемогу виглядали більшими спочатку у гонщика Ред Булл, а пізніше вже у Росберга. При цьому напруження не спадало ні на мить!

На останнє коло Ріккардо поїхав з відставанням у 2 секунди і тепер шанси австралійця здавалися незначними, та тільки на трасі все вирішувалося - Ніко проїхав коло без помилок, так і не дозволивши Даніелю опинитися попереду. У своїй двохсотій гонці Росберг здобув уже 22-гу в кар'єрі перемогу, яка стала першою для нього в Сінгапурі, тож тепер німець став лише четвертим гонщиком, який перемагав на вулицях цього міста, приєднавшись до Алонсо, Хемілтона і Феттеля. Та головне, що при цьому німець знову очолив чемпіонат, випереджаючи напарника на 8 пунктів. Ріккардо як старався, але скоротивши відставання з 28 секунд до 0,488 так і залишився другим, хоча і виглядав австралієць на подіумі піднесено.
Відмінну гонку провів Феттель: стартувавши останнім німець приїхав п'ятим, що дозволило Скудерії бодай трохи мінімізувати втрати у боротьбі з Ред Булл. Особливо вдалим уїк-енд став для Квята і Магнуссена. Росіянин вперше з австрійського етапу завершив гонку в десятці, а Кевін взагалі вдруге в сезоні набрав очки для Рено.
В Кубку конструкторів Форс Індія знову вийшла вперед у боротьбі з Вільямс - команди нині розділяє одне очко, тож цілком зрозуміло, що до самого кінця чемпіонату їх боротьба буде напруженою. В той же час Ред Булл наростив свою перевагу над Феррарі вже до 15 очок і поки що не схоже, що «червоні» зможуть переломити ситуацію.
За два тижні перегони продовжаться в Малайзії, де зазвичай сумувати не доводиться!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Сінгапуру

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Н. Росберг

Mercedes

1:55.48.950

3

2.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 0.488

4

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 8.038

4

4.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 10.219

4

5.

С. Феттель

Ferrari

+ 27.694

3

6.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 1:11.197

4

7.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1:29.198

3

8.

С. Перес

Force India

+ 1:51.062

2

9.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1:51.557

3

10.

К. Магнуссен

Renault

+ 1:59.952

3

11.

Е. Гутьєррес

Haas

+ 1 коло

3

12.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

4

13.

Ф. Наср

Sauber

+ 1 коло

3

14.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1 коло

4

15.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

3

16.

П. Верляйн

Manor

+ 1 коло

3

17.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

4

18.

Е. Окон

Manor

+ 2 кола

4

Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull - 1:47.187 (45-те коло)

Не фінішували:

Дж. Баттон

McLaren

46 коло

проблеми з гальмами

В. Боттас

Williams

36 коло

механічні проблеми

Н. Хюлькенберг

Force India

1 коло

аварія

Р. Грожан

Haas

0 кіл

не стартував

Особистий залік

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

273

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

265

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

179

4.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

153

5.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

148

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

129

7.

В. Боттас

Williams Martini Racing

70

8.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

66

9.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

46

10.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

41

11.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

36

12.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

30

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

28

14.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

25

15.

Д. Баттон

McLaren Honda Formula 1 Team

17

16.

К. Магнуссен

Renault Sport Formula 1 Team

7

17.

П. Верляйн

Manor Racing MRT

1

18.

C. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Mercedes

538

2.

Red Bull Racing

Tag Heuer

316

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

301

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

112

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

111

6.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

54

7.

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

47

8.

Haas F1 Team

Ferrari

28

9.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

7

10.

Manor Racing MRT

Mercedes

1

11.

Sauber F1 Team

Ferrari

0

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 24 ноября 2024, 20:55 12

Поединок 13-го тура чемпионата Италии завершился со счетом 1:0, забил Лукаку

Комментарии