Прекрасная Монца

Анонс Гран При Италии на Sport.ua

Формула 1 завершує свою європейську частину і робить це традиційно спареними етапами на двох класичних трасах, які викликають неймовірне захоплення. Цього тижня прийшла черга Храму швидкості, розташованому в королівському парку Монци.
Траса, збудована 94 роки тому була спроектована для рекордів швидкості, які, щоправда зростали значно швидше, ніж стандарти безпеки, тож уже в 60-70-х завданням було обмежити постійно зростаючі швидкості. Та навіть попри те, що за часи проведення Гран Прі в чемпіонатах Формули 1 Монца змінила 9 конфігурацій вона залишається рекордно швидкою в календарі. Саме тут знаходиться відрізок, який найдовше проходиться на повний газ, наприкінці головної прямої швидкості машин найвищі в чемпіонаті та й середня швидкість кола тут теж найбільша. Швидкість тут настільки стала еталонною, що раніше командам доводилося привозити спеціальний аеродинамічний пакет, який досить дорого обходився, адже крім італійського етапу більше ніде не використовувався.

Попри те, що максимальна швидкість на прямих є головним чинником при налаштуванні машин, все ж таки пілоти з інженерами у п'ятницю змушені ретельно шукати як зробити техніку слухняною та прогнозованою в поворотах і стабільною під час гальмувань, адже на цій трасі під час гальмування машина стає особливо норовливою й ризик втратити над нею контроль суттєво зростає. Хоч гальма в Монці й навантажуються добряче, але встигають ефективно охолонути перед кожним наступних випробуванням, яких тут нараховується чотири. Як би дивно це не звучало, проте витрата пального в гонці тут відносно незначна, адже силова установка працює в досить стабільному режимі.

Навантаження на ґуму в Монці в цілому не можна назвати суттєвим, та все ж таки Піреллі привезла свою «середню» комбінацію шин, що складається з комплектів Medium, Soft та SuperSoft. М'які комплекти традиційно для сезону стали найбільш затребуваними серед команд:

Пілот

Команда

Medium

Soft

SuperSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

1

5

7

6

Н. Росберг

Мерседес

2

4

7

5

С. Феттель

Феррарі

1

5

7

7

К. Ряйкконен

Феррарі

2

4

7

77

В. Боттас

Вільямс

1

5

7

19

Ф. Масса

Вільямс

2

4

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

2

5

6

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

2

5

6

20

К. Магнуссен

Рено

1

5

7

30

Д. Палмер

Рено

2

4

7

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

3

2

8

11

С. Перес

Форс Індія

3

3

7

26

Д. Квят

Торо Россо

2

4

7

55

К. Сайнс

Торо Россо

2

4

7

14

Ф. Алонсо

Макларен

2

4

7

22

Д. Баттон

Макларен

2

4

7

9

М. Ерікссон

Заубер

2

5

6

12

Ф. Наср

Заубер

2

5

6

94

П. Верляйн

Мейнор

2

4

7

31

Е. Окон

Мейнор

2

4

7

8

Р. Грожан

Хаас

1

3

9

21

Е. Гутьєррес

Хаас

2

2

9



Дивлячись на вибір команд стає зрозуміло, вони хочуть перевірити наскільки добре SuperSoft підходить трасі і якщо все буде добре, а шини не зношуватимуться занадто швидко, то ми можемо побачити нові підходи в стратегії. В попередні роки пілоти старалися обмежитися лише одним піт-стопом аби не витрачати дорогоцінний час на дуже довгій піт-лейн Монци. Етап стане домашнім не тільки для Феррарі й Торо Россо, а для шинників, тож вони чекають дещо цікаве - Пол Хембрі озвучив ці очікування: «Етап в Монці пройде одразу після гонки в Спа - за тиждень ми побачимо два легендарних Гран Прі, але домашній етап - це особлива гонка для будь-якої компанії в Формулі 1, тож нас чекає напружений уїк-енд. Оскільки в Монці вперше будуть використані шини SuperSoft, то є вірогідність, що ми побачимо рекордну максимальну швидкість, насамперед це стосується кваліфікації. Якщо минулого року більшість команд обрали стратегію з один піт-стопом, то цього разу внаслідок появи SuperSoft стратегія з кількома зупинками в боксах може виявитися більш вдалою».
За прогнозами синоптиків погода не втручатиметься в роботу на трасі, адже стоятиме все ще літня спека +30С сьогодні й завтра та +28С в день гонки при мінімальних шансах на опади.

Оскільки Хемілтон минулого тижня в Спа отримав необхідний до кінця чемпіонату запас елементів силової установки він повноцінно повертається у велику гру, тож не дивно, що саме британець на думку букмекерів і є головним претендентом як на суботній успіх у кваліфікації, так і на підсумковий тріумф у гонці. Коефіцієнти на здобуття поула виглядають так: Хемілтон - 1,83; Росберг - 2,25; Ріккардо, Ферстаппен і Феттель - по 19,00; Ряйкконен - 26,00. На виграш Великого призу: Хемілтон - 1,73; Росберг - 3,25; Ріккардо та Ферстаппен - по 12,00; Феттель - 19,00 і Ряйкконен - 29,00.
Звісно реально оцінюючи шанси на перемогу стає зрозуміло, що їх вкрай мало якщо ви не Хемілтон або Росберг - в Італії потужність силової установки є ключем до успіху. Саме через це уїк-енд стане ще одним цікавим випробуванням для Макларен і Хонди, які дуже пристойно виглядали в Спа. Пілоти Феррарі та Хаас отримають нові допрацьовані силові установки, зроблені в Маранелло, а от в Заубер не поспішають, бо прагнуть використати ресурс тих, що в команді ще є.

Цьогорічна гонка в Монці теоретично може стати останньою, адже нової угоди з Екклстоуном організатори все ще не мають, але неофіційно вже відомо, що її мають підписати на днях. Проте абсолютно точно ця гонка в Італії стане останньою для Феліпе Масси - бразилець оголосив, що по завершенні сезону його кар'єра пілота Формули 1 закінчиться. А це значить, що у Вільямс з'явиться як мінімум один новий пілот (а може і два, бо у Боттаса контракту з командою ще немає). Добрі новини мають в Рено - Кевін Магнуссен, що потрапив у серйозну аварію в неділю в Спа отримав дозвіл лікарів на повноцінну участь в Італійському Гран Прі, тож у «жовтих» проблем із пілотами не буде (нагадаємо, що запасним гонщиком Рено є Естебан Окон, який нині виступає за Мейнор).
Попри те, що великої інтриги не передбачається, уїк-енд традиційно стане одним суцільним гоночним святом, пофарбованим у червоне - італійці напрочуд пристрасно й нестримно будуть підтримувати своїх героїв та свою гоночну гордість з Маранелло. При цьому повз увагу місцевих тіфозі не пройде жоден цікавий епізод, а підтримувати вони будуть усіх, сподіваючись почути національний гімн у неділю двічі - до старту гонки та на подіумі. Пристрасть трибун і рекордні швидкості - ось що нас чекає в Монці!

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Італії, Монца, Аутодромо Націонале, 2-4 вересня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,793 км

53

306,720 км

кваліфікація: 1'20.089 (2004, Рубенс Баррікелло)

гонка: 1'20.046 (2004, Рубенс Баррікелло)


Перша практика 11:00 - п'ятниця 2 вересня

Друга практика 15:00 - п'ятниця 2 вересня

Третя практика 12:00 - субота 3 вересня

Кваліфікація 15:00 - субота 3 вересня

Гонка 15:00 - неділя 4 вересня

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 26 ноября 2024, 15:15 4

На днях выдающийся испанский наставник получил новый тяжелый удар по амбициям…

Комментарии