Льюис Хэмилтон – лидер чемпионата!

Победой британца закончился Гран При Венгрии, где Льюис впервые в сезоне возглавил личный зачет

Цьогорічний гоночний уїк-енд в Угорщині вийшов на диво цікавим через примхи погоди про які всі знали, але жодним чином не могли спрогнозувати коли саме над трасою литиме дощ. Спочатку опади були п'ятничного ранку і на момент початку першої практики асфальт ще залишався мокрим, але гонщики, проїхавши по одному колу на проміжних шинах, вирішили дочекатися поки сонце підсушить трасу. Вдруге сильний дощ пішов за 40 хвилин до старту кваліфікації - води було так багато, що першу частину кваліфікації розпочали із 20-хвилинною затримкою. Щоправда тривала вона не довго, адже ще одна злива змусила дирекцію гонки знову припинити сесію.
Зрештою, червоні прапори вчора над трасою з'являлися чотири рази, а фінал кваліфікації пілоти проводили на ґумі SuperSoft. Поул дістався Росбергу, який на п'ять сотих був швидшим за Хемілтона. Другий ряд дістався Ред Булл, де Ріккардо стояв попереду Ферстаппена. Дощ ще у другій частині «змив» Ряйкконена, тож на третьому ряді поруч із Феттелем стояв Сайнс, а на четвертому опинилися пілоти Макларен, чого з ними давно не було.
Сьогодні ж над Хунгарорингом небо було ясним, світило сонце і дощем зовсім не пахло, тож всі без винятку гонщики мали вільний вибір шин для початку гонки. А вибирати цього разу пілоти могли з-поміж комплектів Medium, Soft або SuperSoft. В Піреллі прогнозували, що найшвидшою в гонці стане варіант з двома піт-стопами й використанням двох комплектів Soft та одного SuperSoft. Зрештою більш жорсткий комплект для свого першого відрізка обрали Квят, Перес, Ряйкконен, Палмер, Масса, Хар'янто й Ерікссон, а решта вирішила починати гонку на SuperSoft.
На старті гонки найкраще по прямій зумів розігнатися Ріккардо, який на мить у першому віражі опинився попереду обох гонщиків Мерседес, проте вихід з повороту кращим був у Хемілтона, тож саме Льюіс і очолив пелотон. А вже у другому повороті чудовим маневром по зовнішньому радіусу Ніко обігнав Даніеля, таким чином на чолі пелетону зміна сталася тільки одна - місцями помінялися напарники з Мерседес.
На 5-му колі виникли серйозні проблеми з машиною у Баттона, настільки серйозні, що англієць пропустив всіх пілотів, скотившись на останнє місце. На Макларен Дженсона криично впав тиск в системі гідравліки, проте на подив гонщика команда попросила його залишатися на трасі. Згодом темп Баттона стабілізувався, тож проблема була тимчасовою, але досить швидко Баттон поїхав на піт-стоп, а ще за мить - отримав штрафний проїзд по піт-лейн за підказки команди по радіо. Ще раз здивований англієць, відбувши штраф, поцікавився, чи проблеми з педаллю гальма не відносяться до проблем безпеки - звісно його питання було риторичним й адресованим стюардам, а не своєму гоночному інженеру.

На чолі пелотону нічогісінько цікавого в принципі не відбувалося - що для угорського гонки є звичним явищем - Льюіс відірвався від Ніко на комфортну відстань, Ріккардо намагався триматися неподалік, та все ж таки темп «срібних стріл» був вищим. Ферстаппен також потроху відставав від напарника, але контролював свій відрив від Феттеля. Позаду ж Себастіана була справжня часова прірва - Алонсо і компанія підтримувати темп лідерів ніяк не могли.
За великим рахунком найцікавішим був поступовий прорив Ряйкконена нагору, тим паче що фін на старті навіть програв одну позицію. Вже незабаром Кімі був 11-м і довго їхав позаду Грожана ніяк не знаходячи можливості для обгону француза. Зрештою згодом, коли більшість гонщиків поїхали на свій перший піт-стоп, а фін, який стартував на більш жорсткому комплекті Soft, опинився вже на п'ятій позиції.
Затримка механіків під час піт-стопу Ферстаппена занадто дорого коштувала голландцю - він виїхав позаду Ряйкконена, який в боксах ще не був і не збирався туди найближчим часом. Макс кілька разів намагався обігнати Кімі, але досвідчений фін в гоночних дуелях виходив переможцем. Звісно перебування позаду Феррарі №7 зіпсувало плани Ферстаппена і команди, тим паче, що Макс так проїхав 14 кіл допоки фін не поїхав за свіжою ґумою. Після цього Макс суттєво відстав від Феттеля - 10 секунд, при тому, що їх гоночний темп був співставним. Перший піт-стоп боком виліз і Квяту - росіянин перевищив швидкість на піт-лейн, тож отримав штраф від стюардів.

Красиву, хоча й коротку боротьбу продемонстрували Алонсо з Ряйкконеном: Кімі після зупинки в боксах швидко наздогнав Макларен і в першому повороті пішов в атаку зовнішнім боком. Фернандо спробував за рахунок пізнього гальмування утриматися попереду, проте фін перехрестив траєкторію і вже на виході з віража був всередині, краще розігнався і залишив екс-напарника позаду.
Тим часом в Ред Булл вирішили не чекати коло моря погоди, а діяти більш рішуче, тож Ріккардо вже на 34-му колі відправився за новими шинами вдруге - це було ранувато як для оптимальної тактики двох піт-стопів, та водночас це була підрізка, що змушувала Мерседес реагувати на хід «енергетиків». Як би дивно це не було, але «срібні стріли» зберігали спокій і нікого в бокси не кликали, попри те, що Даніель їхав швидше за пару лідерів. В стані Мерседес не стали гарячкувати і дочекавшись запланованого часу змінили шини спочатку Хемілтону, а колом пізніше і Росбергу. Підрізка не спрацювала - Ріккардо так і залишився третім. Більше того, ранній піт-стоп змушував австралійця їхати акуратно, аби ресурсу ґуми вистачило до картатого прапора. І тут виявилося, що його поступово став наздоганяти Феттель, який міняв шини на одному колі з Льюісом, тобто його сліки були на 8 кіл свіжішими за шини Даніеля. Проте Ред Булл ще треба було наздогнати.

Якщо після першого піт-стопа Ферстаппена ми бачили захоплюючу боротьбу Макса з Кімі, який захищав позицію від атак пілота Ред Булл, то вже після другої зупинки Ряйкконена дуель повторилася, але цього разу в дзеркальному відображенні - Макс захищав 5-ту позицію, а Кімі намагався його обігнати. На 57-му колі фін спробував атакувати Ферстаппена у другому повороті, але це завершилося тільки пошкодженим переднім крилом на Феррарі. Ряйкконен поскаржився на те, що Макс двічі змінив траєкторію при захисті позиції, але на стюардів ця скарга не справила враження. Згодом вже голландець скаржився, що Кімі виїжджає за межі траси, але і тут стюарди зберігали спокій та мовчання.
Боротьби за перемогу сьогодні не вийшло - Льюіс ідеально провів гонку, а намагання Росберга наблизитися на дистанцію DRS-атаки так і залишилися нереалізованими. Хемілтон уп'яте в кар'єрі переміг в Угорщині, та найголовніше - очолив чемпіонську гонку вперше в сезоні! Тепер Льюіс на 6 очок випереджає Ніко. Сьогодні був один із тих нечастих випадків, коли гонка виграється саме у першому повороті, який краще зумів проїхати саме Хемілтон.

Звісно для «срібних стріл» результат знову ідеальний, та не тільки вони гонку можуть занести до власного активу: Ред Булл виграв локальне протистояння у Феррарі. Ріккардо таки втримався на третьому місці, а Ферстаппен - на п'ятому, утримавши позаду Феттеля і Ряйкконена відповідно. Тепер між Скудерією та «енергетиками» лише один пункт у Кубку конструкторів. Уже в Німеччині підопічні Крістіана Хорнера можуть вийти на друге…
Попри схід Баттона, якого команда попросила заїхати в бокси, Макларен стала найкращою серед усіх інших команд - Фернандо Алонсо спокійно тримався на своїй позиції не залишаючи ані Сайнсу, ані кому-небудь іншому жодних шансів. Там де максимальна потужність силової установки немає суттєвого значення команда з Уокінга виглядає досить непогано. Боттас і Хюлькенберг замкнули першу десятку, підвівши риску під не найкращим уїк-ендом для Вільямс і Форс Індії.

До літньої перерви залишається ще тиждень, а наступних вихідних німецький Хоккенхайм стане ареною чергової битви сучасний титанів Формули 1!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Угорщини

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:40.30.115

2

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1.977

2

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 27.539

2

4.

С. Феттель

Ferrari

+ 28.213

2

5.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 48.659

2

6.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 49.044

2

7.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1 коло

2

8.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1 коло

2

9.

В. Боттас

Williams

+ 1 коло

2

10.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1 коло

2

11.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

2

12.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

2

13.

Е. Гутьєррес

Haas

+ 1 коло

2

14.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

2

15.

К. Магнуссен

Renault

+ 1 коло

2

16.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

2

17.

Ф. Наср

Sauber

+ 1 коло

2

18.

Ф. Масса

Williams

+ 2 кола

2

19.

П. Верляйн

Manor

+ 2 кола

2

20.

М. Ерікссон

Sauber

+ 2 кола

3

21.

Р. Хар'янто

Manor

+ 2 кола

1

Найшвидше коло гонки: Кімі Ряйкконен, Ferrari - 1:23.086 (52-ге коло)

Не фінішував:

Дж. Баттон

McLaren

62 коло

-

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

192

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

186

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

115

4.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

114

5.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

110

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

100

7.

В. Боттас

Williams Martini Racing

56

8.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

47

9.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

38

10.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

30

11.

Р. Грожан

Haas F1 Team

28

12.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

27

13.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

24

14.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

23

15.

Д. Баттон

McLaren Honda Formula 1 Team

13

16.

К. Магнуссен

Renault Sport Formula 1 Team

6

17.

П. Верляйн

Manor Racing MRT

1

18.

C. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Mercedes

378

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

224

3.

Red Bull Racing

Tag Heuer

223

4.

Williams Martini Racing

Mercedes

94

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

74

6.

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

45

7.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

38

8.

Haas F1 Team

Ferrari

28

9.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

6

10.

Manor Racing MRT

Mercedes

1

11.

Sauber F1 Team

Ferrari

0

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 08 ноября 2024, 11:40 86

Валерий Василенко – о провале «бело-синих», который объяснить весьма сложно