Сверхскорости в центре города

Анонс Гран При Европы, который впервые пройдет на улицах Баку

На хвилі бажання відкривати нові ринки та приваблювати глядачів чимось незвичним цього року в календарі з'явився рекордний 21-й етап, який цими вихідними відбудеться на вулицях Баку. Як не дивно, проте назву він отримав Гран Прі Європи, хоча зазвичай її отримує гонка у тій країні, де вже і так проводиться національний етап. Так було з Брендс-Хетч, Донінгтоном, Нюрбургрінгом, Хересом і Валенсією, а тепер сюди додається ще й столиця Азербайджану.
Для команд проведення етапу одразу після Гран Прі Канади стає одним із найбільших логістичних випробувань, адже всі багатотонні вантажі й техніку довелося протягом двох-трьох днів перевезти за багато тисяч кілометрів до іншої частини світу. Зрештою, для багатьох прихильників автоспорту дата проведення цього етапу несподіваною стала ще з однієї причини - якраз у суботу-неділю в Ле-Мані відбуватиметься найвідоміший добовий марафон, і в Формулі 1 протягом багатьох років не проводилися Гран Прі паралельно з 24-годинною гонкою. Та як це часто буває, гроші перемогли здоровий глузд, і Берні Екклстоун, який ще у 2014-му підписав з організаторами контракт, просто не зміг знайти іншої більш логічної дати - на скорочення ж літньої перерви у серпні команди категорично не погоджувалися.
Як можемо побачити з конфігурації траси, а також онборду з медичної машини FIA, траса є більш ніж традиційним міським етапом, щоправда, зі своїми особливостями. По-перше, це проїзд сучасними та історичними кварталами міста (на останніх - в районі фортеці - виключно на час проведення Гран Прі організатори вкривають бруківку асфальтом), по-друге, це довжина кільця, яка складає шість кілометрів, поступаючись у календарі виключно бельгійському Спа, по-третє, відрізок довжиною понад два кілометри, що знаходиться між 16-м і 1-м поворотами, проходиться на повному газу і максимальна швидкість тут очікується в районі 340 км/год - і все це в обрамленні відбійників та практично з мінімумом зон безпеки. Одна помилка - і головний біль механікам забезпечено, тож під час гонки матимемо дуже високі шанси побачити на трасі машину безпеки, причому не віртуальну.

Характерна для міст конфігурація з великою кількістю 90-градусних поворотів змусила б команди налаштовувати аеродинаміку на середньо-високий рівень притискної сили, проте довжелезна пряма з її швидкостями змушує переглянути пріоритети. Попри традиційні розмови про пошук компромісів між керованістю у віражах та максимальною швидкістю машини, цілком очевидно, що тут перевагу нададуть швидкості, тож машини налаштовуватимуть на порівняно низький рівень притискної сили. І в цьому відношенні етап буде багато в чому схожий на канадський. До речі, в Баку, так само, як і в Монреалі, високою буде витрата пального, тож пілотам окрім перегонів один з одним доведеться ще й займатися економією пального (якщо, звісно, не з'явиться машина безпеки кіл на 7-8).

Завжди, коли в чемпіонаті дебютує нова траса, команди проводять комп'ютерну симуляцію, аналіз, проте єдиний фактор, який врахувати ніколи не можливо - це рівень зношування шин, адже він великою мірою залежить від стану покриття, а про це дізнатися можна не раніше першої практики. Тим паче, що неодноразово попередня оцінка асфальту сильно відрізнялася від реальності, зокрема, так було в Остіні та Сочі. Для нового асфальту Баку в Піреллі вирішили не ризикувати й обмежилися комплектами шин Medium, Soft та SuperSoft. М'які комплекти традиційно для сезону стали найбільш затребуваними серед команд:

Пілот

Команда

Medium

Soft

SuperSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

1

4

8

6

Н. Росберг

Мерседес

2

3

8

5

С. Феттель

Феррарі

1

5

7

7

К. Ряйкконен

Феррарі

1

5

7

77

В. Боттас

Вільямс

2

4

7

19

Ф. Масса

Вільямс

1

5

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

1

4

8

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

1

4

8

20

К. Магнуссен

Рено

1

4

8

30

Д. Палмер

Рено

1

4

8

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

2

4

7

11

С. Перес

Форс Індія

2

4

7

26

Д. Квят

Торо Россо

1

4

8

55

К. Сайнс

Торо Россо

1

4

8

14

Ф. Алонсо

Макларен

1

5

7

22

Д. Баттон

Макларен

1

5

7

9

М. Ерікссон

Заубер

2

5

6

12

Ф. Наср

Заубер

1

6

6

94

П. Верляйн

Мейнор

2

4

7

88

Р. Хар'янто

Мейнор

2

4

7

8

Р. Грожан

Хаас

2

3

8

21

Е. Гутьєррес

Хаас

1

4

8

В Піреллі з цікавістю чекають на бакинський уїк-енд: «Ми багато цікавого чули про трасу. Здається, вона має свій характер, а велика довжина кола й висока максимальна швидкість виокремлюють її з-поміж інших. На новому незнайомому автодромі завжди бувають певні складнощі, проте шини та умови однакові для всіх. Обираючи ж типи сліків на уїк-енд, ми враховували широкий діапазон можливих умов. Тепер задача команд зводиться до того, аби максимально ефективно використати власний вибір та визначити оптимальний варіант стратегії. Саме тому продуктивна робота під час практик цього разу є особливо важливою».

З чим у команд якихось надзвичайних проблем виникнути не повинно, так це з погодою. В Баку сьогодні температура повітря вже сягнула +28С, а в суботу-неділю підніметься ще на кілька градусів, до +31С. Опадів на уїк-енд ніхто не чекає, а єдиною неприємністю може стати сильний вітер з боку Каспію.
Попри те, що траса абсолютно нова й жоден пілот раніше тут не виступав, незмінними залишаються фаворити Гран Прі. Коефіцієнтами на поул здивувати, мабуть, неможливо: Хемілтон - 2,20; Росберг - 3,00; Феттель - 5,50; Ріккардо - 12,00; Ферстаппен - 13,00 і Ряйкконен - 15,00. На перемогу в гонці цифри не надто відрізняються: Хемілтон - 2,00; Росберг - 3,50; Феттель - 6,00; Ріккардо - 13,00; Ферстаппен - 15,00 і Ряйкконен - 26,00. Цілком зрозуміло, що майбутній переможець дебютного для Баку Гран Прі має бути представником цього секстету, в іншому ж випадку результат цілком відповідатиме визначенню «сенсація».

Новинок на цей етап від команд чекати не доводиться, а от певні проблеми у декого можуть з'явитися. По-перше, на машині Баттона стоятиме вже четвертий двигун внутрішнього згорання. У Дженсона залишається ще п'ятий із дозволених регламентом, після чого почнуться штрафи. З проблемами можуть зіткнутися і в Рено - після аварій Палмера в Монако та Магнуссена в Монреалі команда не має жодного запасного шасі, тож якщо Джоліон або Кевін випробують міцність азербайджанських стін, можуть перетворитися з учасників на глядачів Гран Прі.
Якими б не були попередні прогнози на етап, зрозуміло одне - на новій трасі буде цікаво. Хоча б тому, що Хемілтон з Росбергом продовжать свої розбірки, а пілоти Феррарі та Ред Булл намагатимуться втрутитися у боротьбу за Великий Приз.
Гран Прі Європи, Баку. 17-19 червня
Довжина кола - 6,003 км
Кіл в гонці - 51
Дистанція - 306,049 км
Перша практика: 12:00 - четвер, 17 червня
Друга практика: 16:00 - четвер, 17 червня
Третя практика: 13:00 - субота, 18 червня
Кваліфікація: 16:00 - субота, 18 червня
Гонка: 16:00 - неділя, 19 червня
(Час - київський)
Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 21 ноября 2024, 04:48 3

Миа Халифа не могла промолчать относительно появившихся слухов

Комментарии