Укрощение машины, трассы и погоды

Анонс Гран При Японии Формулы 1 на Sport.ua

Осіння стадія цьогорічного чемпіонату не дає відпочити й насолодитися тріумфом одним або розібратися з власними проблемами (які звалилися немов сінгапурський сніг на голову) іншим, як вже час перегорнути сторінку й рухатися далі. Тим паче, що всіх вже чекає найкраще азійське меню Формули 1 - Сузука. Або траса для справжніх гонщиків, які люблять виклики. Тим не менше цьогорічний приїзд до Японії для багатьох, а особливо для Мейнор, відбуватиметься з великим сумом на серці - саме тут рік тому Жюль Б'янкі востаннє в житті сів у гоночну машину, з якої після зіткнення з евакуатором за межами 7-го повороту діставали маршали з лікарями. Очевидно що в Сузуці француза згадуватимуть особливо часто.
Єдина в календарі «вісімка» ставить перед пілотами напрочуд складні завдання: по-перше, стартовий сектор з його неповторними «есками», де стрімко змінюється напрямок руху, перехоплює подих навіть у досвідчених пілотів, а будь-яка навіть мінімальна помилка при їх проходженні суттєво погіршує шанси показати гарний результат на колі. По-друге, тут досить непросто налаштовувати машину, адже команди мають враховувати фактори, що заважають один одному - тут і віражі, починаючи від повільної шикани й аж до знаменитого супер-швидкісного 130 R, що нагадує бельгійський Blanchimont, а ще тричі на колі машина перетинає позначку в 300 км/год. Японське кільце за своїми характеристиками найбільше нагадує Сільверстоун, де так само чимало швидких поворотів і мало по-справжньому серйозних зон гальмування, от тільки ширина траси в Сузуці менша та й досі чимало зон безпеки залишаються гравійними, тож помилки можуть коштувати дуже дорого.

Після Сінгапуру пілотам доведеться розпочати роботу над налаштуванням машини буквально з чистого аркуша, причому традиційно хтось буде намагатися краще долати повороти, пожертвувавши максимальною швидкістю на прямих, а частина пілотів навпаки - заради максималки покладуть на жертовний олтар частину притискної сили, а отже керованість машини у віражах. Тим цікавіше буде спостерігати за тим, який підхід цього разу вийде оптимальним.
Традиційно консервативно до вибору шин підійшли у Піреллі, адже вже вкотре до Японії італійці привезли свої найбільш жорсткі комплекти гуми - Hard і Medium. Хоча в компанії для інших трас переглядали власний вибір, понижаючи на одну сходинку пару шин, але Сузуки це не стосується - занадто вже сильно траса навантажує гуму. Слово Полу Хембрі, керівнику Піреллі Моторспорт: «Разом із Сільверстоуном і Спа, Сузука є однією з найагресивніших трас у календарі чемпіонату в плані навантаження на гуму. Протягом останніх років організатори неодноразово міняли асфальт, тож покриття стало менш абразивним, ніж було, та це не зменшує складності Сузуки. Для цієї траси звичною є екстремальна японська погода: або сильні дощі, або нестримна спека. Протягом багатьох років ми стикалися і з одним, і з іншим, так що, в цілому, випробування буде непростим. Гонщики обожнюють тут виступати, і для нас великою честю буде зустріти під час уїк-енду найбільш пристрасних та відданих уболівальників - все це робить гонку в Сузуці особливою. Як і всі інші, під час уїк-енду в Японії ми часто будемо думати про Жюля Б'янкі».
Погода як і минулого року, коли під час гоночного уїк-енду в Японії пронісся супертайфун, обіцяє випробувати команди на готовність їздити мокрим асфальтом і на гнучку зміну шинної тактики під час гонки. Тим паче що на острови насувається тропічний шторм Dujuan. У п'ятницю вірогідність дощу найбільша - 80%, але й у суботу - неділю цифри 50% - 40% нікого не триматимуть в абсолютному спокої. Температура повітря ж коливатиметься в діапазоні +22С +25С. Звісно за таких обставин деякі команди, що відчувають сильний дефіцит очок, воліли б аби гонка пройшла під дощем, збільшуючи шанси Дженсона і Фернандо, Маркуса й Феліпе на фініш в десятці. В той же час для фаворитів будь-які форс-мажорні обставини можуть тільки зашкодити досягненню очікуваних результатів. До речі, саме через погоду старт гонки перенесли на годину раніше, якщо порівнювати з минулим роком.

Після провального для Мерседес уїк-енду в Сінгапурі, цікаво подивитися на зміну букмекерських котирувань у гонці за титулом: тут так само дуже впевнено лідирує Хемілтон - 1,17 проте наступним іде вже не його напарник, а Феттель - 8,00 і лише потім Росберг - 13,00. Що ж до майбутнього уїк-енду, то шанси чинного чемпіона розцінюються як найбільші. На поул коефіцієнти такі: Хемілтон - 1,40; Росберг - 4,33; Феттель - 8,00; Ряйкконен - 21,00; Боттас і Масса - по 34,00 і Ріккардо - 51,00. А ось як вони бачать шанси на перемогу в гонці: Хемілтон - 1,83; Феттель - 4,33; Росберг - 4,50; Ряйкконен - 15,00; Ріккардо - 26,00; Боттас - 34,00 і Масса - 41,00. Як бачимо і тут шанси Себастіана вважаються кращими, ніж у його співвітчизника з Мерседес.
Попри те, що досі залишається загадкою несподівано низький темп Мерседес на вулицях Сінгапуру, навряд чи варто чекати на повторення ситуації в Японії. По-перше, характеристики Сузуки кардинально відрізняються від міських умов Маріна-Бей, по-друге, Піреллі до Японії привезла свої найбільш жорсткі шини. Раптом ситуація повториться (у чому є маса причин сумніватися), то чемпіонська гонка може заблищати новими барвами.

З наближенням останнього Гран Прі сезону поступово закриваються вакансії в командах на наступний рік. І от у проміжку між уїк-ендами у Сінгапурі та Японії в Лотус підтвердили контракт Мальдонадо (венесуельські нафто-долари PDVSA мають занадто велику вагу для команди, що у четвер вранці не могла отримати доступ до моторхоуму в Сузуці через борги перед автодромом ще за минулий рік), а в Форс Індії - Серхіо Переса. У той же час як Грожан і Баттон зберігають мовчання, але кожен по-своєму натякає на вірогідний сценарій зміни обстановки (у випадку Ромена - це завершення співпраці з Енстоуном і можливий перехід до Хаас, яка дебютуватиме у 2016-му, а Дженсон, якому Кріс Еванс пропонує місце ведучого Топ Гір, можливо й узагалі завершить кар'єру).
Гоночний уїк-енд в Японії практично завжди запам'ятовується яскравими (хоча інколи й дуже сумними) подіями, як тут не згадати перемоги Шумахера у 2000-му, коли німець після 21 року надій та розчарувань таки здобув титул для Феррарі, Ряйкконена (тоді ще пілота Макларен) у 2005-му, здобуту обгоном Рено Фізікелли на останньому колі або шалені перегони 2011-го, де лідер мінявся 10 разів, а тріумфував Баттон, і це вже не кажучи про легендарні баталії Сенни з Простом у 1989-му та 1990-му. Отже Сузука - це запорука того, що недільного ранку нудьгувати не доведеться!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Японії, Сузука, 25-27 вересня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,807 км

53

307,471 км

кваліфікація: 1'29.599 (2006, Феліпе Масса)

гонка: 1'31.540 (2005, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 04:00 - п'ятниця 25 вересня

Друга практика 08:00 - п'ятниця 25 вересня

Третя практика 06:00 - субота 26 вересня

Кваліфікація 09:00 - субота 26 вересня

Гонка 08:00 - неділя 27 вересня

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 06 мая 2024, 06:30 0

Горняки гарантировали себе место в квалификации Лиги чемпионов

Комментарии