Формула 1. Гран При Бразилии: развязка уже близко

Интрига предстоящего Гран При закручена до предела: Росберг против Хэмилтона – триумфует только один

Передостанній раунд битви Хемілтона з Росбергом за цьогорічний титул відкривається менше ніж за тиждень після перемоги британця, здобутої в очній боротьбі безпосередньо на техаській трасі. І продовження гастролей Формули 1 в Бразилії обіцяє стати не менш цікавим, порівняно з подіями в Остіні.
Ніко Росбергу кров з носу потрібно перемагати, хоча навіть теоретичний тріумф на останніх двох Гран Прі може нічого не значити, якщо Хемілтон при цьому двічі фінішує другим. Таким чином німцю крім власних сил варто розраховувати на те, що в напарника щось піде не так й хоча б раз Льюіс фінішує не вище третьої сходинки, інакше старання Ніко будуть запізнілими та марними. Проте, зважаючи на досвід британця «весело» проводити гонку в Сан-Паулу саме в момент найбільшої відповідальності та напруження, від прийдешнього Гран Прі варто очікувати чого завгодно - як беззаперечного тріумфу, так і неймовірного краху. На публіці обоє претендентів випромінюють надзвичайну впевненість у власних силах, а це ще більше додає інтриги майбутнім перегонам.
Хоч траса є добре відомою пілотам, проте цього року на них чекає оновлений автодром - насамперед варто звернути увагу на бразильський асфальт, прославлений своєю унікальною нерівністю. В рамках реконструкції асфальтове покриття повністю перестелили - чи залишилися після цього фірмові горбики дізнаємося тільки після першої практики. Крім того, новий асфальт означає, що машини на ньому будуть ковзати, принаймні доти, доки поверхня не вкриється шаром гуми. Разом із новим асфальтом власники автодрому переробили в'їзд та виїзд з піт-лейн. Та в цілому траса залишилася тією самою - короткою, швидкісною на першому й третьому відрізках з повільною секцією поворотів на другому. Така комбінація змушує гонщиків з інженерами добряче поламати голову над оптимальними налаштуваннями машини, що має бути достатньо швидкою на прямих і водночас стабільною в поворотах.

До вищеописаних проблем з трасою просто необхідно додати ще одну особливість, з якою всі зіткнуться цього року: оскільки автодром знаходиться на висоті близько 800 метрів вище рівня моря, то атмосферні двигуни раніше «відпочивали» в умовах розрідженого бразильського повітря, проте відтепер такі природні умови стануть серйозним випробуванням для турбіни. А якщо зважити, що в пелотоні на всіх машинах стоять п'яті (й тільки у Феттеля шоста) нагнітачі, то вже сьогодні або й у суботу комусь доведеться перевищити встановлене обмеження, й відсунутися на 10 місць стартового поля. Проблемою може стати й обмеження на споживання пального, але якщо протягом гонки хоча б на пару-трійку кіл виїде машина безпеки, то це питання зніметься з порядку денного.
Практично завжди в Сан-Паулу ефект несподіванки готує небесна канцелярія, бо ж навіть тоді, коли прогнози синоптиків збуваються, питання можуть залишатися аж до помаху картатого прапора - це розташування міста й траси дається взнаки. От і цього разу погода обіцяє бути не надто приємною для пілотів: дощ на Сан-Паулу йтиме усі три дні, а температура повітря поступово опуститься з +30 С у п'ятницю, до + 20 С в день гонки.
На бразильській трасі пілоти працюватимуть з комплектами шин Soft і Medium, причому команди наполягли саме на «пом'якшеній» парі, адже спочатку Pirelli хотіла привезти жорсткий комплект, проте після перевірки нового асфальту траси таки змінили думку. Скільки піт-стопів нам варто очікувати напевно не знає ніхто - за сухої погоди два або три (в якості альтернативи з швидкісними короткими відрізками), проте мінлива погода поблизу атлантичного узбережжя завжди готова привнести свої сюрпризи, на це увагу звертають і шинники в особі їх керівника Пола Хембрі: «На бразильській трасі серйозні навантаження припадають на гуму через велику кількість поворотів, в тому числі й швидкісних. Очевидно, що під час гонки важливо буде максимально гнучко використати стратегію та шини. Протягом минулих років ми були свідками багатьох дощових гонок на Інтерлагосі, високою є імовірність опадів і цього разу. Все це підкріплює репутацію бразильського етапу, як одного з найбільш драматичних.»
Цікаво, що серед п'ятьох чемпіонів нинішнього пелотону усі здобували свої титули саме на Інтерлагосі (Феттель, щоправда, і на інших трасах вигравав корону), проте цього разу незалежно від підсумків гонки в обох претендентів математичні шанси залишатимуться. Якщо ж переможе Хемілтон, а Росберг очок не набере, то розрив між ними становитиме 49 очок і Льюісу в Абу-Дабі залишиться просто фінішувати на будь-якій позиції в першій десятці.

Букмекери також все менше вірять у чемпіонські перспективи Ніко - 5,00 проти 1,17 у Льюіса - досить промовисто про це свідчить. Що ж стосується безпосередньо бразильського етапу, то британець і тут лідирує. За великим рахунком у кваліфікації розглядаються лише два претенденти: Хемілтон - 1,50; Росберг - 2,75; третій в лінії Боттас має 21,00. На перемогу в гонці першість також віддають Льюісу - 1,57; далі Ніко - 3,50; Боттас - 15,00; Ріккардо - 17,00; Масса - 21,00 і Феттель - 26,00.
Дві спроби залишаються у Феттеля, McLaren та Ferrari для перемоги в гонці, якщо ж цього не станеться німець вперше за 16 років стане чемпіоном, що так і не виграв жодного Гран Прі в наступний після здобуття титулу рік. З великою ймовірністю сумним вийде сезон для двох найстарших і найбільш титулованих колективів: востаннє англійці з італійцями завершували чемпіонат без перемог хоча б однієї з цих легендарних команд в далекому 1980-му.

Відкритим залишається і питання щодо можливого бойкоту Гран Прі з боку Lotus, Sauber і Force India, хоча інвестори фонду CVC Capital Partners - власника комерційних прав на Формулу 1 і погодилися надати фінансову допомогу колективам, та поки що видимих кроків назустріч зроблено не було. Тож якщо Лопес, Кальтенборн і Малья домовляться між собою залишається імовірність побачити гонку з 12 машинами.
За попередні 10 років на бразильському етапі чемпіон визначався 6 разів, причому в половині випадків розв'язка була напрочуд драматичною. І хоча цього разу так не станеться, та гонка від цього менш цікавою не стане. Головне, що одному з претендентів на титул відступати вже немає куди - в разі поразки допомогти зможе тільки диво, тому на Інтерлагосі дуель обов'язково стане полум'яною. І пропускати її категорично не можна!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua


Гран-прі Бразилії, Сан-Паулу, Автодром ім. Хосе Карлуша Пасе (Інтерлагос), 7-9 листопада, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

4,309 км

71

305,909 км

кваліфікація: 1'10.646 (2004, Рубенс Баррікелло)

гонка: 1'11.473 (2004, Хуан-Пабло Монтойя)

Перша практика 14:00 - п'ятниця 7 листопада

Друга практика 18:00 - п'ятниця 7 листопада

Третя практика 15:00 - субота 8 листопада

Кваліфікація 18:00 - субота 8 листопада

Гонка 18:00 - неділя 9 листопада (трансляція на каналі МЕГА)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 26 ноября 2024, 07:22 5

Форвард Аль-Насра в матче против Аль-Гарафы принес победу своей команде, оформив дубль

Комментарии