Экватор сезона

Анонс Гран При Германии на Sport.ua

Тишком-нишком майже непомітно сезон підходить до своєї середини, яку пелотон перетне на 34-му колі гонки. І якщо фаворити залишаються незмінними, то старі-добрі інтриги й залаштункова боротьба команд знову виходить на одне з перших місць саме під час німецького уїк-енду. Мова йде про те, що складна, дорога й напрочуд ефективна система координації дій передньої та задньої підвіски, яка дозволяє в поворотах утримувати більш-менш сталий дорожній просвіт відома як FRIC, «раптово» викликала сумнів у FIA щодо своєї легальності. За 65 років історії Формули 1 нічого принципово не міняється, тож те, що ще кілька тижнів тому ні в кого не викликало питань в один момент стало сумнівним. Причому якщо для FIA це варіант притримати коней тієї команди, яка беззаперечно домінує в чемпіонаті, і спробувати за рахунок заборони чогось у чому лідер є найкращим в пелотоні повернути інтригу на гоночні траси, то ніколи не гребували цим і самі команди - особливо ті з них, які не досягли успіхів у відповідній царині.
Таким чином з подачі по суті тільки Caterham, яка готувалася пачками опротестовувати результати Гран Прі, систему FRIC, що насправді не перший рік встановлена на машинах, демонтували усі команди. Якими будуть наслідки цього рішення точно передбачити не береться ніхто, адже в паддоку існує кілька версій стосовно того, система якої з команд була найбільш ефективною, причому називають як Mercedes, так і McLaren. Читаючи між рядків ми розуміємо, що Mercedes може як втратити свою беззаперечну на трасі перевагу, так і відірватися від суперників ще сильніше. Однозначно сказати можна тільки одне - Caterham внаслідок цього отримає хіба що дірку від бублика - в Формулі 1 прописний аутсайдер в один момент (особливо посеред сезону) ніколи не робив якісних стрибків вище голови. Не зроблять і «зелені крокодили»…
Коли під час парних років наближається Гран Прі Німеччини автор цих рядків згадує Германа Тільке й власників траси з Хоккенхайма словами далекими від цензурних. І справа тут звісно полягає саме у реконструкції, проведеній 12 років тому. Так, нова траса стала відповідати усім найсучаснішим вимогам безпеки, трибуни для вболівальників суттєво збільшили і при цьому не завдали душевних переживань екологам. Та тільки з тих пір траса втратила найголовніше - свій неповторний образ, який у пам'яті зберігають усі, хто бачив тут гонки до 2001 року включно. І якщо принципово однакові й безликі «творіння» Тільке в Сінгапурі, Абу-Дабі, Кореї, Валенсії ще можна хоч якось пояснити й пробачити, то знищення старої майже семикілометрової траси в Хоккенхаймі залишається його найбільшим злочином проти Формули 1.
Після реконструкції траса, яка раніше була класичною швидкісною, стала не менш традиційно для творінь Германа Тільке вимогливою до компромісних рішень - необхідно поєднати пристойний рівень притискної сили на третьому секторі зі швидкістю на прямих. Завдання звісно не нове для пілотів та їх інженерів, проте й легким його не назвати. І все ж таки наріжним каменем успіху на сучасному Хоккенхаймі є баланс машини - хто відшукає його найоптимальніший варіант, той і матиме перевагу. Кільце в Хоккенхаймі дає не одну можливість гонщикам обганяти один одного, а з двома прямими, де буде діяти DRS завдання пілотів обігнати суперників на вході до 2-го та 6-го поворотів тільки полегшиться. Відверто кажучи, і без зони DRS ці два місця були найкозирнішими місцями для обгонів, тож тепер їх має бути більше ніж достатньо, а ще варто пригадати фінальну секцію «Стадіон», де уміло підготовлена атака також може бути успішною.
Для низько абразивного асфальтного покриття Хоккенхайму Pirelli обрала свої найбільш м'які комплекти Soft і SuperSoft, які себе встигли добре зарекомендувати в Монако, Канаді й Австрії. Шинники з певною пересторогою ставляться до власного вибору, проте з оптимізмом дивляться на прийдешній уїк-енд: «Раніше ми ніколи не використовували шини SuperSoft в Хоккенхаймі, проте ми маємо дані про роботу цих шин, отримані протягом попередніх гонок цього сезону. Вважаємо, що дана гума підійде цій складній трасі, яка до реконструкції 2002 року була однією з найшвидших у світі. У п'ятницю вдень ми матимемо більш чітке уявлення про те, скільки піт-стопів ми побачимо в гонці» - сказав керівник Pirelli Motorsport Пол Хембрі. Якщо ж враховувати досвід трьох Гран Прі, де така комбінація шин вже використовувалася, то можемо спрогнозувати, що варіант з двома піт-стопами (за умови якщо гонка буде сухою) є найвірогіднішим.
Достоту цікавим видається прогноз погоди на уїк-енд - якщо протягом п'ятниці-суботи очікується тепла (+32 +33 С) та сонячна погода, то в неділю синоптики передбачають високу ймовірність дощу і +28 С у повітрі. Звісно за таких обставин підготовка команд до гонки набуде значно більшої ваги, адже ризикнувши з дощовими налаштуваннями в кваліфікації можна дуже серйозно відігратися в гонці, але тільки якщо дощ проллється над гоночним асфальтом Хоккенхайму. І тут можна навіть не сумніватися, що якщо в суботу прогноз все обіцятиме високу ймовірність опадів - дехто з команд середняків і аутсайдерів (насамперед Sauber, Marussia і Caterham) таки спробують зробити ставку на дощ, тим паче що в кваліфікації їм і без того дуже мало що світить.

Букмекерські лінії перед початком уїк-енду як завжди дуже знайомі та прогнозовані - тут незмінно фаворитом вважається британець. На переможця кваліфікації коефіцієнти виглядають таким чином: Хемілтон - 1,50; Росберг - 2,87; Боттас - 23,00; Масса - 26,00; Ріккардо - 29,00; Феттель - 34,00. Не сильно різняться ставки і на переможця гонки: Хемілтон - 1,61; Росберг - 2,87; Боттас - 21,00; Масса і Ріккардо - по 26,00 і Феттель - 29,00. Якщо перед початком етапу в Сільверстоуні фаворитом чемпіонської гонки був Ніко, то тепер навіть попри відставання у 4 очка від німця фаворитом букмекери вважають Льюіса: 1,57 проти 2,50 на користь 29-ти річного британця.
Звісно ж попри відмову від FRIC головними фаворитами залишаються «срібні стріли», а от як розвиватимуться події в боротьбі за місце на подіумі й чи не вийде так, що в боротьбу Williams і Red Bull зможе втрутитися третя сила - відповідь отримаємо лише у неділю, проте дуже не хотілося б, аби ігри з регламентом суттєво перетасували пелотон.

У Mercedes запевняють, що з проблемами, які змусили Росберга достроково завершити гонку в Сільверстоуні, вже розібралися й вони більше не повторяться, та це не значить, що пілоти «срібних стріл» гарантовано дістануться фінішу - після досить упевненого стартового відрізка сезону ми вже бачили проблеми пілотів у Канаді й Британії, тож несподіванки завжди можливі. До речі, саме з Ніко пов'язані останні як важливі, так і курйозні новини: по-перше, німець продовжив контракт з командою, що безумовно ще більше має надихнути його на перемогу, по-друге, він підготував спеціальний дизайн свого шолому, присвячений четвертій перемозі Німеччини на Кубку світу, от тільки FIFA не сподобалося, що Росберг наніс зображення самого трофею, тож на вимогу організації він змушений був його прибрати, залишивши чотири зірки як символ перемог.
Перед стартом уїк-енду гарні новини надійшли зі стану Ferrari - Кімі Ряйкконен після аварії в Сільверстоуні відновився і зможе взяти повноцінну участь у Гран Прі. Гран Прі, яке обіцяє стати ще однією яскравою сторінкою в цьогорічному чемпіонаті.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua


Гран-Прі Німеччини, Хоккенхайм, 18-20 липня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

4,574 км

67

306,458 км

кваліфікація: 1'13.306 (2004, Міхаель Шумахер)

гонка: 1'13.780 (2004, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 11:00 - п'ятниця 18 липня

Друга практика 15:00 - п'ятниця 18 липня

Третя практика 12:00 - субота 19 липня

Кваліфікація 15:00 - субота 19 липня

Гонка 15:00 - неділя 20 липня

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Бокс | 22 ноября 2024, 09:18 7

Промоутер Джервонты Дэвиса рассказал детали