Волею календаря Льюіс Хемілтон зовсім не отримав часу на те, щоб як слід порадіти власному домінуванню в Малайзії й остаточно усвідомити, що W05 - це саме та машина, яка може привести британця до його другого титулу. Та зрештою і для нього, і для Росберга як і команди в цілому відсутність перерви та продовження азійського турне має зіграти на руку, адже за цей короткий відрізок часу ніхто з конкурентів об'єктивно не мав можливостей провести серйозну роботу на базі та привезти суттєві оновлення своїх машин. Так само це стосується і мотористів як Ferrari, так і Renault, причому колектив з Вірі-Шатійон більшою мірою.
Ситуація довкола моторів взагалі виглядає достоту драматично: з одного боку всі прекрасно розуміють що французькі агрегати наразі програють багато, з іншого - в стані Red Bull і Хельмут Марко, і Крістіан Хорнер вже почали публічно пісочити своїх партнерів, недвозначно при цьому натякаючи, що можуть вдатися і до припинення співпраці, яка принесла команді всі її перемоги та титули. Є й інша сторона медалі - це відверто ніякий звук сучасних V6, що не задовольняє ані промоутерів Гран Прі, ані більшість вболівальників, ані Берні Екклстоуна.
При цьому команди навіть не приховують, що навіть ці мотори за існуючого технічного регламенту могли б звучати краще, якби розкручувалися до максимальних 15000 об/хв. Проте необхідність суворо дотримуватися обмежень на витрату пального змушує пілотів навіть на прямих не докручувати двигуни до лімітаторів, а тримати їх в діапазоні 10-11 тисяч. Про 12-13 тисяч мова заходить дуже рідко і на дуже короткому проміжку часу. З паливними датчиками ситуацію також необхідно розв'язувати якомога швидше, аби завершити спекуляції на цю тему й остаточно закрити питання стосовно результату Ріккардо в Мельбурні.
Тож як ми можемо бачити саме на цьому тлі протиріч вже сьогодні розпочинається третій етап сезону. Причому події на трасі навряд чи будуть більш гарячими, ніж зустрічі та розбірки керівників команд за лаштунками паддоку. Тим паче, що в Бахрейні очікують появу формульних важковаговиків в особі президентів FIA Жана Тодта, Ferrari Луки Ді Монтеземоло та керівництво FOM, про містера Екклстоуна в цьому контексті можна було б навіть і не згадувати. Домовленості у Бахрейні, якщо вони звісно будуть, матимуть напрочуд важливе значення для розкладу сил вже під час цього сезону, адже 11 квітня у Парижі збереться Світова рада з автоспорту, яка може внести певні зміни до регламенту.
Що ж до самої траси то Бахрейн уперше за свою історію і в акурат на власний десятирічний ювілей присутності в календарі Формули 1 переходить на вечірній формат гонки, яка розпочнеться на заході сонця і завершуватиметься під яскравим штучним освітленням. Таким чином вже зараз можна сказати, що деякі аспекти підготовки команд до Гран Прі та проблеми, з якими їм доведеться зіткнутися, добре відомі з досвіду Яс-Маріни. Насамперед - це поступове падіння температури асфальту, яке може коливатися в районі 15 градусів між тим що було на старті й тим, за яких умов гонка завершується. Змусити шини працювати однаково ефективно в таких різних умовах - завдання не з самих простих, яке дозволить командам по різному прорахувати оптимальний варіант власної шинної стратегії на гонку, зробивши її внаслідок цього тільки цікавішою.
Здавалося б командам буде не дуже складно знайти потрібні налаштування, адже вісім днів передсезонних тестів провели саме на Сахірі. От тільки тести відбувалися серед білого дня, а температура повітря в лютому - на початку березня відрізняється від тієї, яка буде цього уїк-енду. Те, що зимовий досвід зайвим не стане, але й не буде панацеєю від усіх проблем підтверджують і самі пілоти. Одна з головних проблем, яку традиційно в Бахрейні змушені розв'язувати команди - це захист радіаторів від набридливого піску, сховатися від якого на цій трасі в принципі неможливо. Проте додаткові фільтри понизять ефективність охолодження моторів, що знову може призвести до проблем із їх і без того не надто високою надійністю. Принаймні на тестах мотори горіли регулярно і незважаючи на назву їх виробника.
Автодром у Бахрейні будучи результатом творчих архітектурних пошуків герра Тільке дозволяє пілотам традиційно багато. Багато й безкарно ризикувати або помилятися, бо класичних для європейських трас гравійних пасток або близьких стін тут немає. Багато боротися, особливо тоді коли у тебе є можливість використовувати DRS, а у суперника немає. Тож з обгонами на Сахірі особливих проблем бути не повинно. Невеликий подив викликає рішення FIA зробити першу зону активації DRS на короткій прямій між 10-м і 11-м поворотами, але натомість це обіцяє більше безкомпромісної боротьби на трасі, адже якби для цього вибрали пряму між 3-м і 4-м поворотами, це була б не боротьба, а банальний проїзд повз повільнішу машину.
Високі температури, досить абразивний асфальт і пісок, який постійно наноситься вітром на гоночну трасу - головні фактори впливу на шини. Саме враховуючи всі ці аспекти, а також підвищене порівняно з минулим роком зношування гуми під час розгонів машини у стані Pirelli зупинили свій вибір на вже випробуваному в Австралії варіанті з комплектами шин Medium і Soft.
Чотири прямі, що вимагають від мотора великої потужності, та відсутність швидкісних поворотів, де на перше місце виходить ефективність аеродинаміки, точно не повинні допомогти Red Bull не те що нав'язати боротьбу комусь із пілотів Mercedes, а навіть можуть відкинути «енергетиків» в середину очкової зони. В Сахірі варто очікувати на гарну форму усіх команд-клієнтів Mercedes, а тому якщо в кваліфікації пілоти McLaren і Williams не самоліквідуються на стадії Q2 і не наламають дров під час старту, то саме їх (разом із Хюлькенбергом звісно ж) варто розглядати як основних претендентів на останнє місце на подіумі. Чому останнє - будучи реалістами ми добре розуміємо, що Хемілтону з Росбергом завадити повторити свій малайзійський трюк можуть тільки технічні проблеми або якийсь інший форс-мажор. Об'єктивних причин для відсутності Льюіса з Ніко на подіумі на сьогоднішній день просто немає.
Якщо гонка нас не зможе порадувати цікавою боротьбою за перемогу, то варто буде звернути увагу на Массу з Боттасом, Ріккардо і Грожана. Перші двоє після подій на Сепангу заслуговують на те, аби опинитися у фокусі камер якщо тільки опиняться один перед одним на трасі й відчуватимуть себе «faster than…». Даніель вже зараз чудово знає, що після пригод на піт-лейн змушений буде стартувати зі штрафом у 10 позицій, тож для австралійця сильна кваліфікація означатиме старт в середині пелотону, а посередній виступ відкине кудись у хвіст стартового поля. Боротися з обставинами й наслідками штрафу, отриманого не через власну провину - це саме те, що так добре завжди виходило у Марка Веббера, тому тепер черга його наступника показати з якого тіста він зліплений.
Що ж до Грожана, то після фінішу на 11-му місці цілком може статися так, що француз зробить ще один крок вгору. Принаймні командна робота над вивченням двигуна відбувається досить швидко, в той час як аеродинамічна ефективність чорно-золотих Е22 не викликає особливих сумнівів. Єдина команда спрогнозувати результати якої наразі практично неможливо - Ferrari. Хоч Стефано Доменікалі розказує про готовність команди покращувати F14T, але червоні машини явно не готові до боротьби навіть за подіум, але знаючи уміння та досвід Алосно й Ряйкконена від «червоних» чекати можна чого завгодно.
Якщо наприкінці минулого сезону букмекери без особливого ентузіазму давали невисокі коефіцієнти на перемоги Феттеля, то тепер в їх лінії з'явився колективний Феттель в особі Хемілтона і Росберга, які апріорі є головними фаворитами уїк-енду з мізерними шансами на успіх будь-кого іншого. Це підтверджують і коефіцієнти на перемогу в кваліфікації: Хемілтон - 1,67; Росберг - 3,25 і десь далеко-далеко позаду знаходимо інші цифри: Феттель - 15,00; Алонсо і Ріккардо - 29,00; Баттон, Боттас, Магнуссен, Масса і Ряйкконен - 34,00. Стосовно коефіцієнтів на переможця гонки ситуація не відрізняється кардинально: Хемілтон - 2,00; Росберг - 3,25; Феттель - 9,00; Алонсо - 17,00; Ряйкконен - 26,00; Баттон і Масса - 29,00. Цікаво, що дотепер в Бахрейні ані Льюіс, ані Ніко перемог не здобували, тож більш ніж імовірний тріумф одного з них стане першим в Бахрейні.
Єдина річ хвилюватися через яку не доведеться - це краса телевізійної картинки, адже досвід Сінгапура й Абу-Дабі свідчить, що перегони на тлі заходу сонця і в світлі ліхтарів виглядають ефектно. А ми побажаємо щоб ефектними були не тільки кадри трансляції, а й дії пілотів безпосередньо на трасі. І ефективними.
Гран Прі Бахрейну, Сахір, 4-6 квітня, п'ятниця - неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
|
5,412 км
|
57
|
308,238 км
|
кваліфікація: 1'31.431 (2006, Міхаель Шумахер)
гонка: 1'32.408 (2006, Ніко Росберг)
|
Перша практика 14:00* - п'ятниця 4 квітня
Друга практика 18:00 - п'ятниця 4 квітня
Третя практика 15:00 - субота 5 квітня
Кваліфікація 18:00 - субота 5 квітня
Гонка 18:00 - неділя 6 квітня (пряма трансляція на каналі МЕГА)
(* - Час київський)
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua