Старт нового сезону - завжди свято для всіх уболівальників, напружена й нервова робота для команд і різке піднесення для медійників. Та початок цього чемпіонату, з огляду на весь пласт змін, які вилився на голови усім хто любить Формулу 1, став не тільки святом, а й справжнім пробудженням після дуже непростої зими.
Погода вже в суботу під час кваліфікації вирішила провести випробування пілотів дощем. Якщо більша частина першого сегменту пройшла під хмарним небом і ще на сухому асфальті, то за кілька хвилин до завершення сесії на гоночне полотно пролилися перші краплі дощу. Несильного, але цього було достатньо, щоб попередні результати виявилися вже недосяжними. Проблеми в стані Lotus дозволили Кобаясі, який після річної відсутності знайшов собі місце лише за кермом записного аутсайдера Caterham, застрибнути в поїзд, що їхав до другого сегменту кваліфікації. Якщо у Грожана катастрофічно не працювала машина як слід, то Мальдонадо взагалі проїхати бодай одного швидкого кола не зумів, хоча і був пізніше допущений до старту гонки.
Під час Q2 геть усі гонщики змагалися, використовуючи проміжні комплекти шин, але навіть з ними помилок уникнути вдалося далеко не всім. Ряйкконен, який феєрично провів Гран Прі Австралії 7 років тому коли дебютував за Скудерію - фін тоді оформив хет-трик, не зумів і наблизитися до повторення того результату, розбивши машину на останній хвилині другого сегменту й опинившись за бортом топ-10. Чемпіону 2007-го невтішну компанію склали Баттон і Феттель - обоє потрапити до фінального раунду не змогли. А їх молодші напарники Магнуссен і Ріккардо змогли.
В перед початком Q3 дощ над трасою пройшов іще раз, тож про чисту швидкість пілотів та їх машин можна було забути. На провідні місця вийшли гоночні дощові таланти, стабільність, а вже потім потенціал техніки. Коли Даніель Ріккардо вже під картатим прапором, випередив Росберга, показавши найкращий час - трибуни Альберт-парку просто таки вибухнули від радості. Проте переможні емоції були трохи завчасними - Льюіс Хемілтон виправдав сподівання всіх, хто саме британця вважав фаворитом кваліфікації.
Серед героїв суботи опинилися і двоє абсолютних дебютанти, які одразу показали що не статистами збираються бути статистами або довго «запрягати» й освоюватися в пелотоні. Молоді Магнуссен та Квят не просто пройшли до фіналу кваліфікації, а й показали цілком пристойні (як для їх машин, звісно) результати - другий ряд на старті Кевіна й восьма позиція Даниїла вийшли доволі вагомою заявкою на боротьбу за очки в гонці.
Разом із першою кваліфікацією до нас повернулися й перші штрафи - Боттаса і Гутьєрреса стюарди відсунули на 5 місць через заміну коробки передач.
По завершенні ж кваліфікації ніхто не був певен стосовно того, за якої погоди пройде гонка, скільки болідів доїдуть при цьому до фінішу й тільки в стані Pirelli оптимістично заявили, що за умови сухої гонки очікують два піт-стопи за схемою Soft-Soft-Medium.
Сьогодні погода вирішила не випробовувати гонщиків дощем, злегка налякавши команди невеликою можливістю опадів, але не більше. Тож на старт усі вийшли зі сліками. Лише Феттель і Гутьєррес проігнорували рекомендації шинників, обравши більш жорсткий комплект для старту, в той час як усі інші пілоти виїхали на стартове поле, взутими у м'яку гуму.
Нормально розпочати гонку сьогодні не вийшло - спочатку проблеми з машиною затримали Грожана в боксах і Ромен змушений був стартувати саме звідти, причому невиїзд з боксів команди за 15 хвилин до старту коштував французу ще й проїзду через піт-лейн під час самої гонки. На старті кола прогріву залишилася стояти Marussia Макса Чілтона, яку механіки закотили на піт-лейн, поставивши позаду Lotus Грожана. Стартувати ж з першої спроби все-одно пелотон не зміг - це заглух двигун і на другій Marussia Жюля Б'янкі - гонщики поїхали на друге коло прогріву, а на виїзді з піт-лейн сформувався свій міні-пелотон із трьох машин Грожана, Чілтона та Б'янкі.
Коли ж нарешті загорілися зелені вогні світлофору, то майже одразу лідерство захопив Росберг, який кулею вилетів з другого ряду, проїхавши і повз Ріккардо, і повз Хемілтона. Британцю старт особливо не вдався, адже крім напарника його ще в першому повороті пройшов Ріккардо, де-факто не втративши стартової другої позиції, а протягом першого кола Льюіса зумів обігнати також і новачок McLaren Кевін Магнуссен.
Як не дивно, але майстер стартів Алонсо сьогодні одну позицію програв, пропустивши вперед Хюлькенберга, а от Ряйкконен навпаки - відіграв 3 місця. Перший поворот сезону без втрат пройти не вдалося - це Кобаясі, заблокувавши з його слів недостатньо прогріті через повторне коло прогріву колеса, зайти у віраж не зміг і врізався у Williams Масси. Обоє пілотів вилетіли в гравій, а гонка для них на тому завершилася. Масса в інтерв'ю вимагав покарати Камуї, порівнюючи його маневри з поведінкою Грожана на старті в Бельгії у 2012-му, але по завершенню гонки стюарди, детально вивчивши свідчення пілотів і телеметрію з Caterham, не стали карати японця.
Проблеми з двигунами про які чимало говорили перед гонкою на старті далися взнаки і там де їх очікували - від машин з двигунами Renault, і там, де це стало неприємним сюрпризом - з моторами Mercedes. Феттель програв кілька позицій на старті, а по радіо скаржився команді на втрату потужності двигуна, згодом йому здалося що ситуація нормалізувалася, та все-одно чотириразовому чемпіону довелося заїжджати в бокси. Переможна серія Себастіана у 2014 році не продовжилася. Вже після свого сходу німець скаже, що у нього виникла підозра про роботу тільки чотирьох циліндрів.
З аналогічними проблемами зіткнувся і Хемілтон - крім проваленого старту, на третьому колі британця обігнав ще й Хюлькенберг, відсунувши Льюіса на четверте місце, а потім на W05, схоже відмовив один циліндр, і команда попросила свого пілота їхати в бокси, аби зберегти двигун. Досить швидко ситуація змінилася й Хемілтона попросили залишатися на трасі, та зрештою британець змушений був припаркуватися в боксах. Оптимістичний уїк-енд завершився справжнім для нього розчаруванням.
На чолі ж пелотону спокійно тримався Росберг, потроху від'їжджаючи від Ріккардо, в той же час як і сам австралієць відірвався від Магнуссена на такі самі 4 секунди. Ситуація серед цього тріо почала стабілізуватися, та залишалося невідомо наскільки гонщики їдуть в бойовому режимі чи досі рухаються в економному стилі, зберігаючи пальне до кращих часів.
В цей час на трасі активністю відзначилися фіни: спочатку Ряйкконен обігнав Верня в боротьбі за 7-ту позицію, згодом Боттас також випередив обох пілотів Toro Rosso і став наближатися до Кімі. Зрештою на 8-му колі Валттері зламав оборону Кімі, вийшов вперед і став швидко наздоганяти Алонсо.
Фернандо тим часом ніяк не міг знайти ключі від оборони Хюлькенберга, який ще минулого року восени неодноразово не залишав іспанця в спокої. Боттас досить швидко наздогнав опонентів з Force India та Ferrari, але намагаючись пресингувати-атакувати Алонсо фін зачепив заднім правим колесом стіну. Проколота шина і кусок колісного диска зрадницьки опинилися на трасі, Williams повільно на трьох колесах плентався в бокси, а Чарлі Уайтінг випустив машину безпеки.
В бокси за новими комплектами гуми одразу ж звернули Баттон і Перес, наступного кола піт-лейн був заповнений болідами та механіками. Більшість пілотів отримали Soft, і тільки на машини Квята з Пересом механіки поставили Medium. Виїзд автомобіля безпеки допоміг насамперед винуватцю його появи Боттасу, адже фін хоч і втратив чимало позицій, але в зібраному пелотоні це було не страшно. В першій десятці найбільше виграв Баттон, перемістившись за рахунок більш раннього на одне коло піт-стопу з 10-го на 6-те місце. Ну і дві позиції втратив Ряйкконен, який змушений був затриматися в боксах, чекаючи поки механіки обслужать Алонсо.
Після рестарту в групі лідерів не змінилося нічого - Росберг знову почав їхати помітно швидше за Ріккардо, а той у свою чергу старався не підпускати Магнуссена близько до себе. Хюлькенберг усе продовжував стримувати Алонсо і Баттона, який маячив за спиною іспанця. Досить швидко до топ-10 повернувся Боттас, яскраво демонструючи і свою швидкість, і потенціал цьогорічного FW36.
Ситуація в гонці поступово законсервувалася і цікавих дуелей майже не було, хіба що боротьба за участю пілотів Ferrari в якій Фернандо намагався атакувати конкурентів, а Кімі навпаки захищався.
В середині гонки почали справджуватися побоювання стосовно надійності двигунів Renault - після сходу Феттеля епідемію продовжили Еріксон з Caterham та обоє гонщиків Lotus, спочатку свою машину на узбіччі припаркував Мальдонадо, а пізніше й Грожан.
Другу хвилю піт-стопів відкрили Баттон і Перес, які першими перевзувалися в момент появи автомобіля безпеки. Більш рання зупинка в підсумку дозволи Дженсону розміняти 6-те місце на 4-те і навіть подумки претендувати на боротьбу з напарником за подіум.
Тим часом на трасі знову відбулася фінська дуель, в якій Кімі захищався, а Валттері атакував - так само як і на початку гонки пілот Williams вийшов переможцем, хоча чемпіон 2007-го йому в цьому допоміг, помилившись на гальмуванні.
Тим часом на піт-лейн було все жвавіше - усе більше гонщиків заїжджали на свої другі зупинки. Для тріо лідерів це нічого не поміняло: Росберг продовжував лідирувати з непристойно великим запасом, а Ріккардо на радість трибунам утримував другу позицію, намагаючись триматися на безпечній від Магнуссена відстані. Попри те, що данець намагався дістати Даніеля, та необхідність пам'ятати про рівень пального змусив молодого пілота McLaren відмовитися від претензій на другу сходинку подіуму. Так само і Баттон не зміг наздогнати напарника, залишившись поза подіумом.
Останні кола гонки принесли перестановки за межами першого квінтету: Боттас «з'їв» Хюлькенберга в боротьбі за 6-те місце, а Ряйкконен обігнав Верня, отримавши 8-му позицію. На тому гонка й завершилася - наскільки цікавою, видовищною та інтригуючою вона була, залежить, мабуть від симпатій кожного з нас, але вже точно вона відкрила нам нові імена й показала, що дехто з героїв другого плану може в майбутньому претендувати на значно більше.
Вперше за багато гонок усі пілоти на подіумі світилися щирими усмішками, не приховуючи радості за свій результат. А найголовніше, всі розуміли, що цей результат заслужений. Росберг якби виграв вчора поул отримав би сьогодні Великий шолом, адже і пролідирував протягом усієї гонки, і найшвидше коло встановив. Та й взагалі показав усім конкурентам, що Mercedes тепер став тією силою, з якою рахуватися доведеться не тільки по суботам.
Даніель Ріккардо зумів фінішувати на подіумі вперше в кар'єрі та зробив це у своїй дебютній за Red Bull гонці. Більше того, він з першої спроби зробив те, що так і не вдалося Марку Вебберу - фінішувати на подіумі. Тепер це найкращий результат для австралійських пілотів на домашньому Гран Прі.
Кевін Магнуссен взагалі дістався подіуму на своїй дебютній гонці, повторивши тим самим досягнення Льюіса Хемілтона датоване 2007-м роком. Схоже, в McLaren ризикнули із запрошенням данця недаремно. Перше очко в дебютній гонці зумів завоювати і Даниїл Квят, замкнувши першу десятку.
Робити серйозні висновки після першого Гран Прі зарано, але один напрошується вже зараз - проблеми з надійністю двигунів Renault нікуди не ділися, в Mercedes схід Хемілтона є поганим сигналом, в той час як з агрегатами з Маранелло сьогодні проблем з надійністю не виникло (за винятком проблем на старті у пілотів Marussia, але ще рано казати чи це сталося через мотори Ferrari).
Команди тепер матимуть півтора тижні аби проаналізувати свої результати, виправити помилки та з новою силою кинутися в боротьбу на Гран Прі Малайзії.
P.S. За інформацією стюардів витрати пального на машині Даніеля Ріккардо перевищили допустимі 100 кг/год, тож австралієць після розгляду його справи ще може бути дискваліфікований.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Австралії
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
1:32:58.710
|
2
|
2.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 24.525
|
2
|
3.
|
К. Магнуссен
|
McLaren
|
+ 26.777
|
2
|
4.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 30.027
|
2
|
5.
|
Ф. Алонсо
|
Ferrari
|
+ 35.284
|
2
|
6.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 47.639
|
2
|
7.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 50.718
|
2
|
8.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 57.675
|
2
|
9.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Toro Rosso
|
+ 1:00.441
|
2
|
10.
|
Д. Квят
|
Toro Rosso
|
+ 1:03.585
|
2
|
11.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 1:25.916
|
3
|
12.
|
А. Сутіл
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
1
|
13.
|
Е. Гутьєррес
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
2
|
14.
|
М. Чілтон
|
Marussia
|
+ 2 кола
|
2
|
15.
|
Ж. Б'янкі
|
Marussia
|
+ 8 кіл / не класифікований
|
2
|
Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes - 1:32.478 (19-те коло)
Не фінішували:
Р. Грожан
|
Lotus
|
44 коло
|
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
30 коло
|
|
М. Еріксон
|
Caterham
|
28 коло
|
|
С. Феттель
|
Red Bull
|
4 коло
|
двигун
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
3 коло
|
двигун
|
Ф. Масса
|
Williams
|
1 коло
|
аварія
|
К. Кобаясі
|
Caterham
|
1 коло
|
аварія
|
Особистий залік
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
25
|
2.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
18
|
3.
|
К. Магнуссен
|
McLaren
|
15
|
4.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
12
|
5.
|
Ф. Алонсо
|
Ferrari
|
10
|
6.
|
В. Боттас
|
Williams
|
8
|
7.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
6
|
8.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
4
|
9.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Toro Rosso
|
2
|
10.
|
Д. Квят
|
Toro Rosso
|
1
|
Кубок конструкторів
1.
|
McLaren
|
Mercedes
|
27
|
2.
|
Mercedes AMG Petronas
|
Mercedes
|
25
|
3.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
18
|
4.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
14
|
5.
|
Williams F1 Team
|
Mercedes
|
8
|
6.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
6
|
7.
|
Toro Rosso
|
Renault
|
3
|
Sport.ua