Гран При Бельгии: победа Феттеля в традиционном стиле

Алонсо и Хэмилтон дополняют подиум

Гран Прі Бельгії можна сміливо сказати, що вдалося. Спа - це завжди погодна лотерея, яка до останнього моменту залишає інтригу на уїк-енд. Причому коли, як і за яких обставин погодні умови почнуть мінятися ніхто й ніколи не знає напевно. От і цього разу, коли синоптики обіцяли суху п'ятницю і мокру неділю, а вийшло все навпаки. Поки небесна канцелярія своїми примхами заважала підготуватися до гонки у п'ятницю, влаштувала справжню феєрію під час кваліфікації і відступила сьогодні під час гонки, команди все-одно чекали будь-якої зміни, розраховуючи свою тактику таким чином, щоб в разі необхідності встигнути її оперативно поміняти.

Суботня кваліфікація стала окрасою кваліфікацій цього сезону - тут ми побачили всю красу бельгійського кільця, коли на одній частині асфальт вже підсох, а на іншій ще залишалася достатньо вологим, а команди з пілотами в свою чергу старалися розв'язати такий пазл якомога ефективніше. Зрештою такі умови посприяли тому, щоб Ван Дер, Б'янкі та Чілтон пройшли у Q2, а для пілотів Williams і Toro Rosso кваліфікація завершилася.

Зрештою схема «дощ-підсихання-дощ» ледь не призвела до дебютного поула для Ді Рести, але шотландця в останній момент випередили пілоти Mercedes і Red Bull - поул дістався Хемілтону, в той час як Феттель, отримавши місце на першому ряду стартового поля, був спантеличений швидкістю Льюіса. Знову провалили кваліфікацію Lotus і Ferrari, старт з четвертого і п'ятого рядів для команд з Енстоуна і Маранелло при їх доброму гоночному темпі це чергове нагадування того, що над швидким колом працювати треба вже зараз, поки не стало занадто пізно.

Оскільки третій сегмент кваліфікації пілоти провели на проміжних шинах, а сьогоднішня гонка починалася в суху погоду, то всі пілоти без винятку мали право вибору комплектів шин для старту. Зрештою більшість гонщиків обрали більш м'яку гуму Medium і тільки Б'янкі, Чілтон, Ріккардо та Гутьєррес вирушили в гонку на найтвердішому комплекті Hard.

«Гонка в першому повороті не виграється» - сказав свого часу Міхаель Шумахер. Схоже, що його зірковий співвітчизник сьогодні на всі сто вирішив довести справедливість слів семиразового чемпіона. На старті гонки Феттель і близько не міг конкурувати з Хемілтоном, але на виході з Raidilion німець проїхав у повітряному мішку Mercedes Льюіса, а на середині прямої обігнав британця. Як виявилося згодом Себастіан вже тоді зробив основний крок для перемоги і таки був не перший поворот.

Ромен Грожан, увага до якого на старті була співмірною з лідерами, таки зумів не наламати дров і спокійно проїхати не тільки перший поворот, але й усе перше коло. Француз на лічені сантиметри розминувся з болідами Веббера й Алонсо, але ж розминувся! Марк знову профукав старт і перше коло в цілому, скотившись з 3-го на 6-те місце за підсумками дебютного кільця. Програли старт і Ді Реста, обоє гонщиків Lotus та Масса, в той час як Баттон, Алонсо і Хюлькенберг досить добре просунулися вгору.

Феттель вже на старті показав, що планує провести гонку в традиційному для себе і команди стилі - відірватися на перших колах, отримавши комфортний відрив, і контролювати подальші події в гонці, особливо у випадку дощу на який чекали в середині гонки. План Себастіана працював прекрасно: вже після другого кола німець віз Льюісу 2,8 сек., а після шести - 4,1 сек. В таких умовах Хемілтону залишалося сподіватися або на зміну погоди, або на дощ, або ще на якийсь форс-мажор. Крім того британець мав контролювати відриви позаду себе, адже Росберг хоч і не тиснув на нього, але треба було обов'язково остерігатися Ніко, Дженсона, Фернандо і Марка на всій дистанції.

Коли DRS було активовано позиції Баттона піддалися атаці збоку Алонсо на 4-му колі і Веббера на 5-му. Ще за коло іспанець обігнав Росберга, вийшовши на третє місце і почав потрохи скорочувати відставання від Хемілтона.

Ромен Грожан так хотів проїхати всю гонку без пригод і набрати очки для себе й команди, що дозволяв діяти проти себе доволі жорстко. Це Серхіо Перес у своїх найкращих традиціях вирішив у силовій манері проскочити повз француза на вході до 5-го повороту. От тільки мексиканець чомусь вирішив, що Грожану достатньо буде залишити ширину поребриків і на більше гонщик Lotus не заслуговує. Ромен резонно відступив, але це коштувало йому проїзду через лежачого поліцейського і двох позицій на трасі - крім Переса проскочити повз француза зумів ще й Масса. Такі маневри Чеко не сподобалися стюардам, які детально розглянувши епізод, вирішили, що пілот McLaren таки не залишив достатньо місця на трасі для свого опонента, а відтак Пересу присудили штрафний проїзд через бокси.

Досить рано на піт-лейн відправилися гонщики на свій перший плановий піт-стоп: вже на 10-му колі до механіків поїхали Хюлькенберг і Масса, на 11-му Ді Реста, на 12-му Хемілтон і Сутіл. Росберг заїхав колом пізніше, Алонсо з Веббером на 14-му витку, а Феттель з Ряйкконеном на 15-му. Тим часом пелотон очолив Баттон, який своєю вкрай акуратною манерою пілотування навіть примусив усіх замислитися над тим, а чи не поїде англієць на тактику одного піт-стопа.

Цікава дуель відбулася між Хемілтоном і Грожаном на 12-му і 13-колах. Льюіс їхав уже на свіжому комплекті шин, а Ромен продовжував намотувати кола без заїзду в бокси. Різницею у якості щепних властивостей гуми Хемілтон не міг не скористатися, але пілот Lotus з боротьби не виключився і за допомогою DRS позицію собі повернув. Хоч і не надовго. Феттель тим часом зумів наздогнати й обігнати Баттона, повернувши собі лідерство в гонці, але ще цікавішою була боротьба між Алонсо та Хемілтоном. Льюіс на виході з першого повороту дав можливість іспанцю вийти на оперативний простір, заманюючи, як він думав, Феранандо у пастку сенс якої полягав у тому, що після зв'язки поворотів Eau Rouge - Raidilion на прямій можна буде використати DRS і повернути собі втрачену позицію. Але дворазовий чемпіон так просто здаватися не збирався і зайняв найкращу оборонну позицію на трасі, відкриваючи Льюісу шлях в поворот виключно на невигідній для того зовнішній траєкторії. Британець ішов до останнього, відгальмовуючись пізно, але й Алонсо робив так само. В підсумку червоний болід позиції не втратив, а Фернандо після цього почав потрохи відриватися від Хемілтона.

Чого чого, а боротьби сьогодні було як завжди багато, от тільки погода так і не змінилася, а Феттель не дав жодного шансу своїм конкурентам. Тим паче, що одного з них, а саме Ряйкконена від самого старту турбували технічні проблеми з передніми гальмами. І хоча інженер повідомив Кімі про це, але фін слухати не хотів - він про це й без свого інженера все добре розумів. Розумів також і те, що це може призвести до негативних наслідків. Фіна і його боліду вистачило більше ніж на пів гонки, але наприкінці 26 кола після боротьби з Массою Кімі розумів, що далі їхати вже просто небезпечно для себе й оточуючих і звернув у бокси, щоб більше на трасу не повернутися. На цьому закінчилася відмінна серія фіна з 27 фінішів у очках.

Якщо Грожан на трасі поводить себе як зразково слухняний і уважний гонщик, то за законом збереження енергії хтось обов'язково мав наламати дров (точніше карбону на болідах). І звісно ж кандидатом номер один міг бути тільки Пастор Мальдонадо - хто ж іще як не він? Під час активної боротьби з обома машинами Force India, знаходячись на зовнішній траєкторії, Пастор вирішив поїхати в бокси перетинаючи шлях і Сутілу, і Ді Ресті. Такий маневр став суцільною несподіванкою для обох, але Адріану пощастило - він продовжив гонку, в той час як Пол пішов пішки в бокси, покинувши болід з розбитою задньою лівою піввіссю. А що ж Мальдонадо? Пастор заїхав у бокси, поміняв переднє крило й шини та продовжив гонку. Стюарди досить довго думали що ж робити з таким казковим перфомансом пілота Williams й вирішили, що найефективнішим «лікуванням» буде 10-секундний штраф.

В цей же час боротьби серед лідерів по суті не було - Феттель спокійно їхав до своєї перемоги, Алонсо не намагався будь-якою ціною його наздогнати, а Хемілтон, знаючи що позаду їде Росберг теж перестав кудись поспішати. І тільки Масса за три кола до фінішу обігнав Грожана в боротьбі за 7-му позицію. Зрештою Феліпе має зовсім небагато часу, аби довести команді, що він ще може їй бути корисним і наступного року.

Нетяжка перемога Феттеля ще більше віддалила його від переслідувачів у боротьбі за титул. Схід Ряйкконена опустив фіна на 4-те місце позаду Алонсо та Хемілтона. Дженсон Баттон хоч і обіцяв поборотися за подіум, але з тактикою двох піт-стопів боротися з більш швидкими машинами Red Bull, Mercedes і Алонсо не міг, та цього вистачило, щоб McLaren повернув собі п'яте місце в Кубку конструкторів. Звісно це далеко не те, що потрібно команді, але краще, ніж було до цього.

Гонку в Спа до свого активу однозначно можуть занести Феттель - німець вже після 5-го повороту гонки їхав у звичному для себе режимі й зумів довести все до логічного завершення на власну користь. Багато схвальних відгуків вже зараз лунає на адресу Алонсо - якби ж не старт з такої далекої 9-ї позиції, то може Фернандо міг би отримати більше, але сьогодні він досяг максимуму. Також добрих слів заслуговує й Даніель Ріккардо - після проваленої кваліфікації австралієць замкнув першу десятку і отримав одне очко, він все ближче до місця у кокпіті головної команди Матешіца. Не можна не похвалити, хоча дещо й по-своєму, Ромена Грожана - француз витримав тиск першого кола, витримав боротьбу з іншими пілотами, не піддаючися властивим йому емоціям і зрештою він став єдиним пілотом з першої десятки, хто проїхав дистанцію лише з одним піт-стопом. Браво Себастіан, браво Фернандо, Даніель та Ромен!

Наступний етап стане завершальним у Європі і за два тижні пройде в італійській Монці. Там буде ще швидше!

Гран Прі Бельгії

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:23:42.196

2

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 16.869

2

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 27.734

2

4.

Н. Росберг

Mercedes

+ 29.872

2

5.

М. Веббер

Red Bull

+ 33.845

2

6.

Дж. Баттон

McLaren

+ 40.794

2

7.

Ф. Маcса

Ferrari

+ 53.922

2

8.

Р. Грожан

Lotus

+ 55.846

1

9.

А. Сутіл

Force India

+ 1:09.547

2

10.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1:13.470

2

11.

С. Перес

McLaren

+ 1:21.936

2

12.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1:26.740

2

13.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 1:28.258

2

14.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1:40.436

3

15.

В. Боттас

Williams

+ 1:47.456

2

16.

Г. ван дер Гарде

Caterham

+ 1 коло

2

17.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

3

18.

Ж. Б'янкі

Marussia

+ 1 коло

2

19.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

3



Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:50.756 (40-е коло)

Не фінішувли:

П. Ді Реста

Force India

аварія

К. Ряйкконен

Lotus

28

гальма

Ш. Пік

Caterham

19

-

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

197

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

151

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

139

4.

К. Ряйкконен

Lotus

134

5.

М. Веббер

Red Bull

115

6.

Н. Росберг

Mercedes

96

7.

Ф. Маcса

Ferrari

67

8.

Р. Грожан

Lotus

53

9.

Дж. Баттон

McLaren

47

10.

П. Ді Реста

Force India

36

11.

А. Сутіл

Force India

25

12.

С. Перес

McLaren

18

13.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

13

14.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

12

15.

Н. Хюлькенберг

Sauber

7

16.

П. Мальдонадо

Williams

1

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

312

2.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

235

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

218

4.

Lotus F1 Team

Renault

187

5.

McLaren

Mercedes

65

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

61

7.

Toro Rosso

Ferrari

25

8.

Sauber F1 Team

Ferrari

7

9.

Williams F1 Team

Renault

1

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.uа

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 20 декабря 2024, 13:13 0

Место в команде получил Хаджар

Комментарии