Под микроскопом: Гран При Венгрии

На Sport.ua анализ ключевых событий и решений во время гонки близ Будапешта + ВИДЕО

Гонку в Угорщині часто називають нудною й нецікавою через особливості траси, але якщо подивитися на події в Хунгароринзі під іншим кутом, то насправді можна побачити низку дуже цікавих подій, які, цілком можливо, навіть дають нам зрозуміти тенденції другої половини сезону, що продовжиться тільки наприкінці серпня. Зрештою навіть без цього ми стали свідками досить цікавої боротьби пілотів на трасі й звісно командних тактик, пов'язаних з оптимальним використанням шин в дуже спекотних умовах.

Почнемо з головного героя етапу - Льюіса Хемілтона, перемога в гонці якого стала чималим сюрпризом практично для всіх. І ось чому - по-перше, Mercedes пропустила молодіжні тести в Сільверстоуні, де команди отримали можливість вперше випробувати нові шини Pirelli, тож командна не знала точно до чого варто готуватися. По-друге, спека, яка є традиційним супутником угорської гонки, раніше вкрай негативно впливала на роботу сріблястого шасі з задніми покришками. І по-третє, попередня гонка в Німеччині, де використовувався проміжний варіант гуми від італійців, оголила всім добре відомі проблеми колективу з Браклі. Тож всі ці фактори призвели до зневіри у те, що Льюісу навіть стартуючи з поула до снаги буде перемогти в гонці, адже шанси Грожана, який стояв на старті за спиною британця, букмекери оцінювали все-одно вище. Та все ж таки Формулу 1 ми любимо в тому числі й за її непередбачуваність - хоча для людини мало знайомої з її нюансами дивно було б чути про те, що людина, яка стартує в гонці першою аж ніяк не є фаворитом, для інших - Хемілтон разом із командою таки здивували. Що, як і чому посприяло британцю в Угорщині?

Насамперед відмінна кваліфікація результатом якої був здивований навіть Льюіс, що вже казати про Феттеля, який навіть не чекав від Mercedes такого темпу. Тільки подивіться на швидке коло британця і ви побачите ювелірну роботу з такою складною машиною як сучасний болід Формули 1. Особливо варто уважно подивитися на те, як Хемілтон не зробив жодного зайвого руху кермом - ось де по-справжньому «fantastic job»:



Можливо, в команді Росса Брона і навмисне дивувалися й розповідали про несподіванку від результату вміло замилюючи очі конкурентам. Якщо це так - то в Mercedes зіграли свої ролі настільки переконливо, що їм повірив би навіть Станіславський. В гонці ж, факторів, які вплинули на тріумф Хемілтона, також вистачило. Гарний старт на Хунгароринзі - це вже запорука непоганого результату на фініші, британець своє лідерство зберіг і зумів від'їхати від Феттеля рівно настільки, щоб після свого більш раннього піт-стопа опинитися на безпечній відстані. Але тут в хід головної боротьби втрутився Баттон (причому не можна сказати, що несподівано, адже англієць стартував на більш жорсткому комплекті шин і так рано як лідери в бокси звісно ж не збирався). Ключовим епізодом для Льюіса став обгін свого колишнього напарника по McLaren, за яким надовго загрузли Феттель і Грожан. Після того як Дженсон склав зброю відрив між Хемілтоном і Феттелем становив 12 секунд. З одного боку це чимало, а з іншого - відставання, яке після третини дистанції не можна назвати катастрофічним. Допомогти його скоротити міг Веббер, який опинився попереду Льюіса після другого піт-стопу британця, але в Угорщині пілот Mercedes був нестримним і шансів австралійцю просто не залишив, попутно показавши іншим, що обганяти в Угорщині можна не тільки в першому чи другому поворотах завдяки DRS:



Був і другий обгін Веббера, але він меншою мірою вплинув на остаточний розподіл місць на фініші, хоча применшувати його значення не будемо. Відсутність надмірного перегріву гуми, правильно розрахована тактика піт-стопів і безперечно блискучий пілотаж Льюіса гарантували йому дебютну перемогу в складі Mercedes. Тим самим британець вирушає у відпустку в гарному настрої, адже - «немає нічого кращого за перемогу перед літньою перервою».

Хоча, зроблю припущення, що навіть якби не значна затримка Феттеля з розгляданням заднього крила й дифузора на МР4-28 Баттона шансів у німця на перемогу майже не було. Чому - подивіться на його боротьбу з Ряйкконеном на останніх колах гонки. Там різниця у свіжості гуми становила 13 кіл на користь німця, але Себастіан так і не зміг пройти Кімі. Останній у гонці піт-стоп триразовий чемпіон зробив на 5 кіл пізніше за Льюіса, тобто там різниця у рівні зношеності гуми була б ще меншою. Але найголовніший фактор, про який звісно знали абсолютно всі і в Red Bull ще під час налаштування боліду, і в Lotus, і в Mercedes - це низька максимальна швидкість RB9 на прямій навіть з відкритим заднім крилом, а це чи не єдина можливість для більш-менш впевненого обгону. Тож все це говорить про те, що раз Феттель не зумів пройти фіна, то й Льюіса йому подужати не вдалося б.

Цікава ситуація склалася у Lotus, тож звернемо увагу по черзі до кожного з гонщиків. Кімі знову кваліфікувався не настільки добре, як хотілося б йому, команді, його вболівальникам, тож реально розраховувати на перемогу не доводилося, але фін в чергове за сезон продемонстрував весь потенціал своєї майстерності та гоночного інтелекту. Перед стартом гонки в команді збиралися провести по три піт-стопи для пілотів, але Кімі й команда вже під час перегонів зрозуміли, що можна спробувати обмежитися двома. Зміна тактики спрацювала на всі сто і фін відіграв в особистому заліку кілька очок у Феттеля, попутно обійшовши Алонсо. Оборонятися від атак Феттеля було хоч і непросто, але Ряйкконен лише раз дав можливість спробувати себе пройти при цьому жорстко перекривши кисень Себастіану. Це нас ще раз повертає до останніх гонок фіна: в Сільверстоуні рішення не їхати на піт-стоп було однозначно хибним, в Нюрбургринзі Кімі нічого не виграв, але й не програв від третього піт-стопу, а на Хунгароринзі однозначно отримав більше, ніж міг би за іншої тактики. Тож може в Німеччині все ж таки варто було ризикнути?

Ромен Грожан в Угорщині став справжньою людиною-оркестром: і їхав швидко, і обганяв відчайдушно красиво, і знову довів боротьбу до контакту з іншим болідом, і навіть два штрафи отримати встиг (хоча другий став простою формальністю, яка не вплинула на порядок місць на фініші):



Грожан вкотре показав усім, що він може бути дуже швидким, причому настільки, що подіум в цій гонці був для нього цілком реальним, але проїзд по піт-лейн за неправильний обгін Масси поставив хрест на сподіваннях француза. І тут виникає цікаве питання: чи заслуговував Ромен на свої покарання? Інцидентів подібних на його сутичку з Баттоном у кожній гонці можна знайти і часто навіть по кілька. Хоча б, наприклад, контакт між Росбергом і Массою на першому колі, який зіпсував гонку німцю. Баттон вважає, що Грожан діяв занадто агресивно, але ж це гонки, тут має бути боротьба, інколи доволі жорстка. Француз став жертвою власноруч здобутого іміджу гоночного хулігана, адже маю абсолютну впевненість, що якби на його місці був хтось інший (крім хіба що Мальдонадо, імідж якого не набагато кращий), то стюарди, розглянувши епізод, назвали б його таким знайомим словосполученням «гоночний інцидент».

Що ж стосується обгону Масси, то тут все значно простіше з позиції регламенту, але значно складніше з погляду здорового глузду й спортивної боротьби:



Звісно Грожан виїхав усіма колесами за межі траси на виході з четвертого повороту, а регламент однозначно трактує, що робити це заборонено. Але ж з іншого боку якщо пілотів карати за нестандартні обгони, особливо на таких трасах як Хунгароринг, то у них рано чи пізно відпаде бажання атакувати інших, якщо за це вони будуть покарані. Хибний шлях розвитку ситуації, але, повторюся, з позиції спортивного регламенту покарання цілком виправдане, хоча Масса вважає, що карати Ромена за цей обгін не варто було - там дійсно практично не лишалося місця для двох болідів, бо Феліпе також не відступав від обраної лінії. Тож тут більше питань до команди, яка повинна була дуже швидко зреагувати і наказати Грожану одразу ж повернути позицію - на проїзді по піт-лейн він втратив значно більше часу. Ромену побажаємо добре відпочити і в Спа не повторювати минулорічного перфомансу.

Ді Монтеземоло не сподобалася та Ferrari, яку він побачив у гонці. Воно й не дивно - червоні боліди виглядали відверто понуро на тлі Mercedes, Red Bull і Lotus. Схоже, що команда не знає, що саме треба змінювати і покращувати, або ж елементарно боїться робити такі зміни, щоб не стало ще гірше. Команда визнала, що проблеми з власною аеродинамічною трубою досі залишаються невирішеними і Скудерія продовжує використовувати потужності Тойоти в Кельні. В самій же гонці Фернандо їхав сам по собі, не претендуючи на боротьбу з іншими топами, але й не підпускаючи близько McLaren. Найкращою ілюстрацією кепського гоночного темпу червоних машин став час, коли Баттон, зібравши за собою Феттеля, Грожана й Алонсо, таки пропустив усіх на одному колі - після цього Себастіан дуже швидко втік від іспанця, втік би й Грожан, але він за коло поїхав в бокси. Щоб залишатися в чемпіонській гонці до кінця Скудерії доведеться наполегливо попрацювати, хоча обов'язкове двотижневе закриття фабрики цьому явно не сприятиме.

Попри те, що робити далекосяжні висновки тільки за підсумками однієї гонки, та ще й на такому специфічному автодромі як Хунгароринг не варто, але стає зрозуміло чому Ferrari, Lotus і Force India виступали різко проти того, щоб Pirelli міняла конструкцію шин посеред сезону. З трьох команд в Угорщині жодних проблем з гумою не мали тільки пілоти Lotus, а от в стані Скудерії та «індусів» не приховували, що зі зміною шин їм довелося шукати нові підходи, які поки що лишаються нерозкритими. Ді Реста казав, що прогріти шини на швидкому колі стало значно важче. В той же час шинники, схоже, можуть зітхнути з полегшенням - на безпеку, перегрів, непрогрів, надмірну зношуваність чи інші негаразди масових скарг не було, а значить проблем і скандалів пов'язаних з Pirelli, напевно, вже не буде.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.uа

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 17 ноября 2024, 20:39 0

Хорхе Мартин установил уникальное достижение

Комментарии