Формула 1: Решающий поединок

В ближайший уик-энд состоится Гран При Бразилии, который назовет имя нового чемпиона

Унікальний і видовищний сезон в якому ми стали свідками перемог восьми пілотів, які представляють шість команд, підходить до свого завершення. Між Остіном і Сан-Паулу команди практично не отримали відпочинку і тепер на бразильському асфальті глядачі стануть свідками народження нового тризіркового чемпіона. Можна скільки завгодно аналізувати, сперечатися і шукати нові й нові аргументи в дискусії щодо того хто з двох претендентів більше заслуговує титул цього року - іспанець, який не маючи найкращої машини, виглядав дуже сильно і напрочуд стабільно протягом усього року, витискаючи максимум можливого з власної машини, чи може все-таки німець, який за допомогою команди здійснив відмінний спурт наприкінці сезону (за попередні п'ять етапів три перемоги і два місця на подіумі). Обоє хоч і мали неприємні сходи не з власної вини, та зрештою саме Себастіану з Фернандо вдалося приїхати на останній етап у статусі претендентів на титул. Зрештою, хіба ж свого часу Стірлінг Мосс або Жиль Вільньов не заслуговували чемпіонство?

Сьогодні розрив між головними дійовими особами дещо нагадує ситуацію 2010-го, тільки тоді лідером був Алонсо, а Феттель відставав не на 13 очок (як зараз пілот Ferrari), а на 15 і йшов в особистому заліку тільки третім (кращі шанси, відстаючи від іспанця на 7 очок, мав Веббер). Але в Абу-Дабі сталося майже диво і титул дістався молодому гонщику Red Bull. Зараз оглядатися на інших конкурентів ані Фернандо, ані Себастіану вже не треба, але пам'ятаючи фантастичні розв'язки чемпіонату саме в Бразилії у 2007-му і 2008-му не варто завчасно віддавати перемогу німцю. Тим паче, якщо бідою Алонсо стали аварії в першому повороті, то Феттеля переслідували однотипні механічні проблеми з генератором змінного струму (не забуваємо і про те, що минулої неділі аналогічна проблема примусила Марка Веббера зупинити свій RB8). Тож відіграти 13 очок відставання для Фернандо буде дуже непросто, але за останні п'ять років ми вже бачили, як найнеймовірніші розклади ставали реальністю - від того дивитися бразильську гонку буде ще цікавіше.

А ще уїк-енд в Сан-Паулу стане останнім 308-м Гран Прі в кар'єрі Міхаеля Шумахера. Цього разу німець іде у відставку вже остаточно. Мабуть найкращу характеристику трьом рокам, проведеним Шумахером за Mercedes, дав Берні Екклстоун: «Після його повернення Формула 1 отримала від Міхаеля більше, ніж він від неї. Нам його бракуватиме.» Організатори Гран Прі навіть анонсували урочисті проводи семиразового чемпіона, залишивши подробиці в секреті.

Унікальність автодрому в Сан-Паулу полягає, насамперед, у тому, що він знаходиться на висоті 800 м над рівнем моря і розріджене бразильське повітря впливає одночасно і на потужність двигунів, і на необхідну для проїзду гоночної дистанції кількість пального (якого треба заливати менше), і на супротив повітря, а отже на аеродинамічні налаштування машин. Традиційно аеродинаміка болідів має високий рівень притискної сили, але саме через особливості розташування траси по факту виходить трохи вище середнього. Інтерлагос як і Траса Америк закручений проти стрілки, що надає йому певного шарму.

Автодром ніколи не заважав пілотам атакувати один одного й відігравати позиції, тому результати кваліфікації хоч і мають значення, але не настільки важливе як скажімо в Абу-Дабі. Зона активації DRS тут як і минулого року буде одна - на задній прямій між 3-м і 4-м поворотами. Точка заміру секундного відставання знаходиться на апексі другого віражу траси. Кваліфікація та практичні заїзди в Інтерлагосі стануть останніми, коли гонщики довільно зможуть відкривати заднє крило - наступного року під час усіх сесій це можна буде робити тільки на визначених FIA ділянках.

Pirelli знову продемонструвала бажання не нашкодити і привезла в Бразилію комплекти Hard і Medium, мотивуючи це необхідністю забезпечити надійність і високий рівень щеплення на швидкісних лівих поворотах наприкінці кола. Крім того у п'ятницю компанія представить прототипи нових шин, розрахованих на сезон 2013. «Наші нові протопити команди зможуть протестувати під час вільної практики. За відсутності тестів до лютого, це буда чудова нагода для команд побачити на що будуть схожими наші нові шини, щоб краще допрацювати свої машини зразка 2013-го, тож сподіваюся, що у п'ятницю дощу не буде! І самі суміші, і конструкція шин будуть іншими, а це значить, що зміняться й характеристики покришок - вони матимуть більш широкий робочий діапазон, а деякі суміші будуть більш агресивними. Ми ще не завершили визначатися з нашими майбутніми шинами і саме тому те, що привезли до Бразилії називаємо «прототип», не даючи остаточну назву комплектам. Ми з нетерпінням про них чекаємо відгуків від команд», - сказав у своєму коментарі Пол Хембрі.

За нормальних умов, тобто сухої погоди фаворитом однозначно можна було б вважати Red Bull, але по-перше погода тут дуже мінлива і чимось нагадує Спа - дощ чи навіть злива може піти будь-якої миті, але так само може поливати сусідній район, не змочивши гоночний асфальт жодною краплею. По-друге ж, синоптики обіцяють в Сан-Паулу теплу сонячну погоду в п'ятницю, коли повітря прогріється до +31 +33 С, вже суботнього дня за такої ж температури існує невелика вірогідність дощу в кваліфікації, а в неділю взагалі очікується похолодання до +16 +17 С і велика вірогідність дощу протягом всього дня. За такого прогнозу говорити про перевагу Red Bull не доводиться, зрештою тут резонніше згадати цьогорічну Малайзію в якості кращої ілюстрації того, що може зробити Алонсо і як у Феттеля можуть піти справи.

Що ж стосується любителів ставок, то букмекери підготували для них наступні коефіцієнти. На перемогу в чемпіонаті: Феттель - 1,20; Алонсо - 4,33. А щодо фаворитів у гонці, то тут так само без несподіванок лідирують Себастіан - 2,87; Льюіс - 3,75; Фернандо - 4,50; відстають від цього тріо Баттон - 11,00; Веббер - 13,00 і Ряйкконен - 21,00.

Звісно крім боротьби за титул завершиться змагання Ferrari з McLaren за друге місце в Кубку конструкторів, яке хоч і не додасть радості легендарним командам, але «зігріють» їх додатковими призовими мільйонами. Так само Sauber і Mercedes остаточно завершать з'ясовувати стосунки в боротьбі за 5-те місце, а Marussia і Caterham - за 10-те. Крім того, швейцарська команда анонсувала, що саме на останньому Гран Прі оголосить про склад пілотів на 2013 рік. Але схоже що сюрпризу не буде, бо Серхіо Перес обмовився, що напарником Ніко Хюлькенберга стане Естебан Гутьєррес, якого як і самого Переса підтримує компанія Карлоса Сліма Telmex.

Як би там не було, але попри всі прогнози Гран Прі обіцяє бути спекотним, принаймні, в емоційному плані. Залишається сподіватися, що інтрига, як і у 2008-му, триватиме до самого картатого прапора!

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Бразилії, Сан-Паулу, Автодром ім. Хосе Карлуша Пасе (Інтерлагос), 23-25 листопада, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

4,309 км

71

305,909 км

кваліфікація: 1'10.646 (2004, Рубенс Баррікелло)

гонка: 1'11.473 (2004, Хуан-Пабло Монтойя)

Перша практика 14:00 - п'ятниця 23 листопада

Друга практика 18:00 - п'ятниця 23 листопада

Третя практика 15:00 - субота 24 листопада

Кваліфікація 18:00 - субота 24 листопада

Гонка 18:00 - неділя 25 листопада (пряма трансляція на каналі МЕГА)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 23 ноября 2024, 12:44 1

Тарас Михалик будет играть за Ruh Media Team

Комментарии