Гран При Сингапура:Феттель побеждает и возвращается в борьбу
Баттон и Алонсо на подиуме – испанец на еще один шажочек ближе к заветной цели
- 23 сентября 2012, 20:30
- |
- 23 сентября 2012, 21:05
- 5642
- 8
Від самої появи нічної гонки в Сінгапурі у 2008-му події під час гоночних уїк-ендів завжди були вкрай цікавими: це і аварія Піке в дебютній гонці, і тактична боротьба під час інших років, і незмінна поява машини безпеки протягом всіх Гран Прі. От і сьогодні без сейфті-кар знову не обійшлося…
У п'ятницю всі команди отримали можливість більш менш непогано попрацювати над власними машинами та оцінити новинки - перша практика хоч і пройшла на вологому асфальті, що поступово підсихав, а друга сесія пройшла на повністю сухому покритті.
Перед початком кваліфікації стало зрозумілим, що головними претендентами на поул і перший ряд будуть пілоти McLaren і Феттель, які на голову переважали своїх опонентів. У принципі все до того і йшло, але в боротьбу цього тріо несподівано втрутився Пастор Мальдонадо. Венесуелець в Q3 показав прекрасний другий результат, відсунувши Себастіана з Дженсоном на другий ряд стартового поля. Поул виграв Хемілтон, який «привіз» своїм головним конкурентам більше секунди під час першої спроби. Зрештою, результат британця залишився нездоланним і під час другого проїзду. Лідер сезону Фернандо Алонсо завершив кваліфікацію п'ятим, але всі прекрасно знали що в гонці від іспанця варто чекати серйозного покращення темпу і позицій на трасі. Тактичними іграми зайнялися в Mercedes - німці вирішили зекономити шини і в третьому сегменті виїхали на трасу, одразу повернувшись в бокси.
В Pirelli прогнозували, що більшість учасників проведе три піт-стопи. На старт гонки топ-10 вийшла на шинах SuperSoft, традиційно для самих себе більш жорсткий комплект обрали в Sauber. Також на більш жорстких шинах гонку розпочали Хюлькенберг, Вернь, Глок Пік і Де Ла Роса.
Перед початком гонки дуже оригінально чи то жартома, чи то всерйоз але Веббер попередив Грожана про те, що має дуже добрий хук правою і порадив Ромену взути бігові кросівки та хутенько тікати у разі якщо він вріжеться в Марка.
Старт в Сінгапурі, як і на інших міських трасах, цікавий перш за все тим як гонщики зможуть розминутися один з одним не втративши, а краще навіть вигравши пару-трійку позицій. На цей раз нічого схожого на стартові інциденти в Монако і Валенсії не відбулося, хоча винятком стали Петров і Масса, які змушені були одразу ж заїхати до механіків - Віталій не поділив дорогу з напарником, а Феліпе отримав прокол заднього лівого колеса.
Хемілтон спокійно та впевнено зберіг за собою лідерство в гонці, а от Мальдонадо стартував невпевнено - спочатку його пройшов Феттель, а трохи пізніше і Баттон. Пол Ді Реста спочатку обігнав Алонсо, та іспанець одразу ж повернув своє 5-те місце. Крім вищезгаданих подій в топ-10 тільки гонщики Mercedes обмінялися позиціями.
Перший гоночний відрізок пройшов несказанно очікувано як для Сінгапура: обгонів практично не було (точніше їх було вкрай мало і всі вони відбувалися за межами топ-10), Хемілтон на SuperSoft потроху відривався від Феттеля, але все-одно великий гандикап заробити не зміг. В той же час дует лідерів суттєво став випереджати третього Баттона на початку дистанції, хоча Дженсон трохи згодом відстань зміг скоротити.
Ні для кого не стало секретом, що найм'якіша гумова суміш Pirelli працює дуже ефективно, але ж і так само пропорційно недовго, тож чекати першої хвилі піт-стопів довго не довелося: на 9-му колі в боксах побував Веббер і відкотився далеко вглиб пелотону - «вікно» для піт-стопу австралійця команда знайшла, відверто кажучи, погане. За два кола потому на піт-лейн навідався і чинний чемпіон - SuperSoft у Red Bull зносився швидше ніж у McLaren, але ні для кого не було б несподіваним те, що більше найбільш м'які покришки лідери навряд чи будуть використовувати, а отже розклад сил на Soft'і міг помінятися - залишалося дочекатися піт-стопів з боку McLaren.
Тим часом свої планові зупинки провели Алонсо, Шумахер і Ріккардо на 12-му колі, лідер гонки Льюіс Хемілтон разом з Ді Рестою, Росбергом і Вернем на 13-му, Мальдонадо і Ряйкконен на 14-му. Серед лідерів першу хвилю зупинок закрили Баттон і Грожан на 15-му колі.
Баланс сил після цього дійсно змінився на користь «енергетиків», але якщо Марк «надійно» застряг у вирі розборок з середняками, то Себастіан поступово став наближатися до Льюіса. Але ні про яку атаку мова йти не могла, німець навіть на відстань активації DRS ще не наблизився.
І раптом сталося те, чого завжди так бояться уболівальники і що так ненавидять самі пілоти - коли ти лідируєш, контролюєш свій темп, темп конкурентів і у тебе все в порядку раптово щось ламається і ти безсило змушений дивитися як повз твій болід проїжджає інший, за ним ще один, потім ще, аж доки ти не зупиниш машину і, вилізши з неї, не почнеш повертатися в бокси…
Зла доля цієї осені переслідує гонщиків McLaren: в Бельгії з Хемілтоном трапився Грожан на першому ж повороті гонки, в Італії у Баттона зламався паливний насос, тепер знову Льюіс на машині якого наказало довго жити коробка передач. Команда по телеметрії бачила, що у Льюіса виникли проблеми з синхронізацією перемикання передач, а температура в КПП росла, але вже нічого не можна було вдіяти.
Лідерство гонки успадкував Феттель, а найцікавіше було б дізнатися про що думав Алонсо в ту мить, коли обганяв практично нерухомий болід донедавна лідера гонки і головного переслідувача в чемпіонаті.
От тільки схід Льюіса мало що змінив у неспішному ході тактичної боротьби між командами. Все йшло до того, що передбачення італійських шинників справдиться і лідери тричі побувають в боксах. Про це говорили другі піт-стопи гонщиків на середині дистанції. Веббер заїхав за новим комплектом на 29-му колі, Алонсо і Мальдонадо - на 30-му, при цьому Фернандо суттєво скоротив відставання від Пастора.
В попередні роки жодна гонка не обходилася без участі Mercedes-Benz в ролі машини безпеки, цю традицію не було порушено і сьогодні - Картікеян розбив машину на 31-му колі і красень SLS AMG не забарився.
Разом із появою на трасі автомобіля безпеки відбулося масове паломництво гонщиків до механіків, причому в бокси поїхав навіть Мальдонадо, який там був буквально двома колами раніше. Але біди венесуельця на тому не скінчилися: поки весь пелотон їхав в темпі сейфті-кар, гоночний інженер Пастора повідомив своєму пілоту неприємну новину - ні, до них не їхав Ревізор, у них просто почала відмовляти гідравліка і слід було їхати в бокси, щоб не зупинитися на трасі. Отак Гран Прі Сінгапура закінчилося для пілотів, які стартували з першого ряду - фінішний прапор не побачив ніхто.
Повозивши гонщиків за собою, Бернд Майландер поїхав у бокси на 39-му колі - рестарт мав розпочати новий виток боротьби як за перемогу, так і за інші місця в гонці, але з цим не дуже були згодні чи то особисто Шумахер, чи то гальма на його машині. В 14-му повороті на колі рестарту німець з димом з-під коліс власного W03 влетів у корму Toro Rosso Жана-Еріка Верня, повернувши автомобіль безпеки на трасу. Для Міхаеля вдруге поспіль гонка в Сінгапурі завершилася практично ідентично - у 2011-му він переоцінив власні можливості, атакуючи Кобаясі. Сам Шумахер визнав помилку, але сказав, що болід на гальмуванні повів себе не так, як мав це зробити. Для Верня цей схід був особливо прикрим, бо позбавив француза можливості поборотися за очки, яких у пілотів команди з Фаенци малувато. Хоча навряд чи Жан-Ерік може пригадати коли ж іще до нього підходив Шумахер, щоб перепросити і з'ясувати чи все з ним впорядку…
Під час другого рестарту Феттель так само впевнено зберіг лідерство, а Баттон не дозволив Алонсо атакувати себе. Для лідерів гонки дві появи автомобіля безпеки означали, що: по-перше, їм не треба буде їхати на третій піт, бо ресурсу шин мало вистачити до кінця дистанції, а по-друге, через ці затримки і сама дистанція гонки майже автоматично скорочувалася через двогодинний ліміт, а отже однозначно їхати в бокси вже точно не треба буде і доля перемоги та місць на подіумі мала вирішитися в безпосередній боротьбі на трасі.
Спочатку Феттель потрошки відривався від Баттона, а Дженсон ще більше від Алонсо і тільки черговий форс-мажор міг внести радикальні зміни в розстановку сил лідерів Гран Прі. Значно веселіше було на межі попадання в топ-10. По-перше, пілоти їхали на різних комплектах шин, які мали різний ступінь зношення, що тільки додавало бажання і можливості одним атакувати, а іншим пробувати захищати власні позиції.
Спочатку яскраво блищав Масса, який в жорсткій боротьбі випередив Сенну, а потім обігнав і Ріккардо. Всередині Lotus відбулася прогнозована рокіровка, коли Грожану по радіо повідомили, що Кімі швидше (і все ще претендує на титул, на відміну від Ромена). Весело (для глядачів звісно) було дивитися на коротку, але видовищну боротьбу Переса, Хюлькенберга, Кобаясі та Веббера, які їхали з менш ніж секундним відставанням один від одного. Спочатку стався несуттєвий контакт в парі Серхіо-Ніко, потім Марк обігнав Камуі, але виїхав при цьому за межі траси (правда діватися австралійцю по суті не було куди), німець негайно атакує Кобаясі і знову боротьба виходить контактною. Наслідком цих подій стали позапланові візити Камуі та Ніко в бокси.
Зрештою з запланованих 61-го кола, гонка тривала 59 і перемогу в ній здобув Феттель, шолом якого виблискував синіми вогниками протягом всього уїк-енду. За спиною лідера жодних несподіванок не сталося і компанію німцю на подіумі склали Баттон з Алонсо, який продовжує лідирувати в чемпіонаті.
Перемога Себастіана була обрамлена розкішним феєрверком в нічному небі Сінгапура, а також традиційним вказівним пальцем, який так набрид багатьом за минулий рік - рік домінування Феттеля і Red Bull.
Себастіан виконав свою роботу на відмінно, а в RB8 нічого не зламалося - як наслідок перед церемонією нагородження обличчя німця світилося від радості найбільше, хоча і в Алонсо усмішка не сходила з лиця - гандикап іспанця все ще залишається значним, хоча з такою швидкістю боліда розраховувати залишитися лідером і після Сан-Пауло буде вкрай складно.
Пол Ді Реста став четвертим і це найкращий результат шотландця в кар'єрі. Ще одним непримітним зовні, але дуже важливим для команд-аутсайдерів став фініш Тімо Глока на 12-му місці - найвищому серед усіх трьох команд в цьому сезону. Таким чином Marussia обходить Caterham і піднімається на десяте місце в Кубку конструкторів.
Сезон міських трас сьогодні закінчився, надалі лишаються тільки стаціонарні автодроми наступним з яких стане легендарна «вісімка» Сузуки.
Гран Прі Сінгапура
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
2:00:26.144 |
2 |
2. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 8.959 |
2 |
3. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 15.227 |
2 |
4. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 19.063 |
2 |
5. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 34.784 |
2 |
6. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 35.759 |
2 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 36.698 |
2 |
8. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 42.829 |
3 |
9. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 45.820 |
2 |
10. |
С. Перес |
Sauber |
+ 50.619 |
2 |
11. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 1:07.175** |
3 |
12. |
Т. Глок |
Marussia |
+ 1:31.918 |
2 |
13. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 1:37.141 |
3 |
14. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:39.413 |
3 |
15. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 1:47.967 |
3 |
16. |
Ш. Пік |
Marussia |
+ 2:12.925* |
2 |
17. |
П. Де Ла Роса |
HRT |
+ 1 коло |
3 |
18. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 2 кола |
3 |
19. |
В. Петров |
Caterham |
+ 2 кола |
4 |
* до результату Шарля Піка було додано 20 секунд за обгін під червоними прапорами під час третьої практики
**Марк Веббер покараний штрафними 20 секундами за обгін Кобаясі за межами траси
Найшвидше коло гонки: Ніко Хюлькенберг (Force India) - 1:51.033 (52-ге коло)
Не фінішували:
М. Шумахер |
Mercedes |
38 коло |
аварія |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
38 коло |
аварія |
П. Мальдонадо |
Williams |
36 коло |
гідравліка |
Н. Картікеян |
HRT |
30 коло |
аварія |
Л. Хемілтон |
McLaren |
22 коло |
коробка передач |
Загальний залік після 14-ти етапів:
Особистий залік
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
194 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
165 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
149 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
142 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
132 |
6. |
Дж. Баттон |
McLaren |
119 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
93 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
82 |
9. |
С. Перес |
Sauber |
66 |
10. |
Ф. Масса |
Ferrari |
51 |
11. |
П. ді Реста |
Force India |
44 |
12. |
М. Шумахер |
Mercedes |
43 |
13. |
К. Кобаясі |
Sauber |
35 |
14. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
31 |
15. |
П. Мальдонадо |
Williams |
29 |
16. |
Б. Сенна |
Williams |
25 |
17. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
8 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
6 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
297 |
2. |
McLaren |
Mercedes |
261 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
245 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
231 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
136 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
101 |
7. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
75 |
8. |
Williams F1 Team |
Renault |
54 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
14 |
В`ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua