На подходе к экватору
Sport.ua анонсирует предстоящий Гран При Германии Формулы 1
- 20 июля 2012, 12:19
- |
- 20 июля 2012, 12:24
- 4385
- 3
Поки всі дивувалися неймовірному рекорду сучасної Формули 1, коли перших сім гонок виграли сім гонщиків і лише після цього Алонсо та Веббер поповнили власний актив другими вікторіями, чемпіонат ледь помітно підкотився до середини. Німецький гоночний уїк-енд стане десятим з двадцяти запланованих, а отже після завершення гонки в Хоккенхаймі буде пройдено екватор усього сезону - такого непередбачуваного та цікавого.
В часи, коли слово «Шумахер» стало загальною назвою, Німеччина приймала два Гран-Прі на рік - у Хоккенхаймі було національне, в Нюрбургрингу ж проводили спочатку Гран-Прі Люксембурга у 1997-1998, а потім Гран-Прі Європи протягом 1999-2007. Популярність Формули 1 на батьківщині семиразового чемпіона була великою, але після виходу німця на першу пенсію Берні Екклстоун відмовився від ідеї проведення двох гонок на території однієї країни. Щоправда відмовився тільки на словах, бо Гран-Прі Європи одразу «переїхало» до іспанської Валенсії і склало пару Барселоні - на той час економічний зиск в Іспанії, де публіка в захваті вболіває за Алонсо, для Берні був більшим. А от в самій Німеччині гонки стали чергувати. В непарні роки чемпіонат приїжджає до Нюрбургринга, а в парні - до Хоккенхайма.
Стара класична траса в Хоккенхаймі, трохи коротша 7 км з довгими прямими серед лісу була однією з найшвидших та найцікавіших у календарі. Так було з 1970-го по 2001-й роки коли Формула 1 гостювала на цій трасі. Але через вимоги FIA щодо безпеки траси та чималої вартості її утримання власники провели масштабну реконструкцію, прибравши лісові прямі ділянки та скоротивши довжину кола до 4,5 км. Після всіх робіт автодром став більш сучасним, на ньому стало майже вдвічі більше трибун для глядачів, але при цьому траса втратила свій неповторний шарм, відчути який навіть зараз можна, подивившись, наприклад, запис гонки 2000-го року.
Конфігурація сучасного кільця залишається відносно швидкою, середня швидкість машин в гонці складає 211 км/год. Більшість поворотів траси є середньошвидкісними, повільних тільки два - 2-й Einfahrt Parabolika та 6-й Spitzkehre, швидкісних (в яких машини долають рубіж у 250 км/год) також два (не рахуючи криву Parabolika, яка на офіційній графіці FIA вважається 5-м поворотом) - це 1-й Nordkurve і 7-й, відносно швидкими також є 10-й та 12-й Agipkurve повороти.
Обгони в Хоккенхаймі справа звична і до появи DRS та KERS, тепер з цим проблем буде ще менше. В гонці зона дії системи зниження лобового опору буде одна і цілком очевидно, що знаходиться вона на довгій кривій Parabolika між 4-м та 6-м поворотами. Лінія вимірювання секундного відставання знаходиться одразу після 4-го повороту. До речі, в кваліфікації, де за сухої погоди обмежень на використання DRS немає, загальна довжина прямих, на яких пілоти зможуть відкрити крило становить більше половини довжини кола, а саме 2710 метрів.
При налаштуванні болідів доводиться шукати компроміс між стабільністю машини під час гальмувань перед поворотами та максимальною швидкістю проходження прямих. На цьому автодромі традиційно акцент робиться саме на максимальну швидкість. Навантаження на двигуни випадає не найбільше, хоча, наприклад, протягом 14 секунд в Parabolika силовий агрегат працює на повну потужність, але якщо порівнювати зі Спа та Монцою - двигунам випадає далеко не найбільше навантаження. В умовах обмеженої кількості двигунів протягом сезону багато хто в Хоккенхаймі буде використовувати ті самі агрегати, які працювали в Сільверстоуні, де вони навантажувалися приблизно так само як це буде в Німеччині. Для гальм траса також не є складною - жорстких гальмувань на колі лише чотири і тільки одне з них (перед шпилькою Spitzkehre) є дуже серйозним.
По справжньому серйозне випробування випадає на шини, які сильно зношуються під час постійних розгонів. Більше того, ніхто достеменно не знає як себе поведе гума Pirelli, адже на цьому кільці італійські шини ще не використовувалися. Компанія Pirelli привезла комбінацію Medium і Soft - цей набір уже використовувався в Австралії, Китаї, Бахрейні та Валенсії. В усіх випадках перемагали різні пілоти - Баттон, Росберг, Феттель і Алонсо, які до того ж представляють різні команди. Глава Pirelli Motorsport Пол Хембрі у своїх коментарях був небагатослівним: «Дощова погода в Сільверстоуні внесла корективи до наших планів, та ми сподіваємося, що пілоти зможуть протестувати новий варіант суміші Hаrd під час вільних заїздів у п'ятницю. Ми проводимо продуктивний діалог з командами, і Pirelli завжди буде враховувати побажання більшості. Безумовно, нам цікаво почути думки стосовно нових шин, щоб порівняти їх з власними висновками, зробленими на тестах. Ми вперше приїжджаємо до Хоккенхайма, і це потребує іншого підходу до роботи, бо ми не маємо минулорічних даних, з якими можна було б щось порівняти. Проте прогрес, якого вдалося досягти на симуляторі є неймовірним. Зараз можна багато дізнатися про те, як буде поводити себе гума на конкретній трасі, навіть не приїжджаючи туди. Ці провідні методи моделювання - ще один приклад того, як участь в Формулі 1 дозволяє зробити наші шини для дорожніх машин кращими». В перекладі на зрозумілу більшості людей мову слова Хембрі можна інтерпретувати таким чином - моделювання це дуже добре, але тільки після п'ятничних сесій стане більш-менш зрозуміло чого командам можна чекати від шин на цій трасі.
Прогноз погоди на уїк-енд є доволі неоднозначним. Буде прохолодно - температура повітря становитиме +21 +23С протягом усіх трьох днів. Існує велика імовірність дощу в суботу, невелика в п'ятницю і зовсім маленька в неділю. Якщо прогноз збудеться, то це буде на користь Ferrari і Mercedes, які гірше себе почувають у більш спекотних умовах.
В Хоккенхаймі з-поміж чинних пілотів перемагали тільки Шумахер (чотири рази), Алонсо (двічі) та Хемілтон (лише у 2008-му). Попередня гонка на цій трасі більшості вболівальників, напевно, запам'яталася фразою, яку Роб Смедлі сказав своєму пілоту, лідеру гонки Феліпе Массі: «Okay, so, Fernando is faster than you» - після чого пілоти Скудерії помінялися місцями, фінішувавши першим-другим, а FIA по завершенню того сезону зняла офіційну заборону на командну тактику, яка і без того прекрасно існувала. З тої пори Масса більше й не був так близько до можливої перемоги в гонці…
Прогнозувати фаворитів Гран Прі в сезоні-2012 і просто, і складно водночас. Звісно головними фаворитами є Феттель і Веббер, але цей рік усіх навчив не вірити прогнозам експертів і чекати тільки появи картатого прапора, який сповіщає про завершення гонки. Цілком очевидно, що до пілотів Red Bull варто додати Фернандо Алонсо, але не слід забувати і про Хемілтона з двома Lotus - все може статися.
Букмекери найбільше шансів віддають чинному чемпіону, коефіцієнт на перемогу Феттеля - 3,50; далі йдуть: Алонсо - 5,50; Хемілтон - 6,50; Веббер - 7,50; Ряйкконен - 12,00; Баттон, Шумахер, Росберг і Грожан - по 19,00. Хоча на суб'єктивну думку автора коефіцієнт Хемілтона трохи завищено, а Грожана, навпаки, занижено.
Для п'ятьох пілотів і однієї команди траса є домашньою і всі вони докладатимуть максимум зусиль, щоб перемогти (Феттель), потрапити на подіум (Шумахер-Росберг-Mercedes), набрати непогані очки (Хюлькенберг) або просто добре виступити на тлі прямих конкурентів (Глок). А от як воно вийде - побачимо в неділю вдень.
Гран-Прі Німеччини, Хоккенхайм, 20-22 липня, п'ятниця - неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло: |
4,574 км |
67 |
306,458 км |
кваліфікація: 1'13.306 (2004, Міхаель Шумахер) гонка: 1'13.780 (2004, Кімі Ряйкконен) |
Перша практика 11:00 - п'ятниця 20 липня
Друга практика 15:00 - п'ятниця 20 липня
Третя практика 12:00 - субота 21 липня
Кваліфікація 15:00 - субота 21 липня
Гонка 15:00 - неділя 22 липня
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua