Завершение сезона

Формула 1 вместе со Sport.ua приезжает в Бразилию на свой последний Гран-При этого года

Останні гастролі Великого цирку знову припали на бразильську землю. От тільки цього року організатори не зможуть похвалитися тим, що саме на їх трасі визначиться чемпіон. Головні призи вже розіграні, герої всім відомі, залишається тільки спостерігати як в боротьбі за другорядні призи пілоти й команди подарують нам усім завершальне шоу. Шоу після якого 4 місяці перерви були б не такими довгими й нудними. І саме тут хочеться подякувати всім, хто затвердив календар таким яким він є, бо якщо б останньою гонкою було б Гран Прі Абу-Дабі - це було б неправильне завершення сезону. Гонка ж на бразильському асфальті має подарувати і пілотам, і вболівальникам інтригу, видовище та приємні спогади в міжсезонні.

Автоспорт в Південній Америці був популярним так само давно як проводиться чемпіонат світу Формули 1. Проте якщо спочатку головною автоспортивною країною в регіону небезпідставно була Аргентина (насамперед завдяки феноменальним успіхам Хуана-Мануеля Фанхіо), то поступово це звання перейшло північніше, до Бразилії.

Перше Гран Прі Бразилії відбулося в Сан-Паулу в 1973 році, тоді траса мала майже вісім кілометрів довжини, але сподобалася багатьом. Першу перемогу в Інтерлагосі, на радість місцевим глядачам, здобув Емерсон Фіттіпальді на Lotus. Пізніше гонки проводилися в Ріо-де-Жанейро на трасі Жакарепагуа, але з 1990 року саме автодром імені Хосе Карлуша Пасе став постійним місцем збору команд і вболівальників.

Гран Прі в Бразилії дуже часто хвалять до його початку й так само часто критикують після завершення. Хвалять, бо траса є по-справжньому цікавою і дозволяє атакувати й обганяти. Сварять, бо рівень життя місцевого населення спонукає багатьох на дрібні й не дуже злочини (на Баттона і його оточення минулого року спробували напасти озброєні люди, та все обійшлося), асфальтове ж покриття траси місцями нагадує таку знайому українським водіям «пральну дошку».

Інтерлагос одна з небагатьох в чемпіонаті трас, рух якою здійснюється проти годинникової стрілки. Крім того автодром має цікавий перепад висот - на початку кола машини спускаються вниз, а ближче до завершення піднімаються вгору. А якщо до цього додати те, що траса знаходиться на висоті понад 750 метрів над рівнем моря - картина стає ще цікавішою.

Загалом бразильське кільце є доволі швидким - після довгої стартової кривої, яка має свої перепади висот і швидкість в районі 320 км/год. перед гальмуванням, іде зв'язка відносно повільних (як для цієї траси) 1-го й 2-го поворотів Senna-S. Потім швидкісний розгін в Curva do Sol, який виводить на пряму наприкінці якої при правильній підготовці маневру можна обігнати суперника, тим паче, що цього року саме на цій прямій в гонці діятиме єдина зона використання DRS з точкою заміру відставання у другому повороті. Після цього гонщики потраплять на дуже цікаву й технічну ділянку де будуть як швидкі, середньошвидкісні так і кілька повільних поворотів. Траса достоту коротка - 4309 м., тож кожне коло пілоти долають трохи більше ніж за 1'12.00 хв., а обов'язкові 71 коло проїжджається доволі швидко.

Загалом траса вимоглива до двигунів, проте її висота й розрідженість повітря відчутно краде потужність, притискну силу й лобовий спротив машин. При налаштуванні болідів інженери та пілоти постають перед традиційним для них пошуком компромісів між високою швидкістю на першому й третьому секторах та доброю притискною силою на другому. Крім того саме через високе розташування траси притискна сила є більшою ніж на аналогічних автодромах. Гальма в Бразилії надзвичайних навантажень не отримують, тому команди матимуть на одну проблему менше.

Компанія Pirelli у зв'язку з достроковим вирішенням чемпіонської боротьби продовжує експериментувати. Італійці привезли комплекти шин Soft і Medium, проте м'які шини будуть новими - такими, які гонщики випробували у п'ятницю в Абу-Дабі. Це будуть нові шини для сезону 2012 року, які за своїми якостями наближені до сучасних Medium, тож різниця між двома комплектами покришок буде зовсім невеликою. Директор Pirelli Motorsport Пол Хембрі прокоментував вибір шин таким чином: «Підготування до 2012-го року йде на повну, тому нам цікаво отримати від пілотів відгуки про нові жорсткі та м'які шини, що ми випробуємо в Бразилії. Чимало інформації про Soft ми зібрали під час молодіжних тестів, а тепер хочемо порівняти її з результатами, отриманими в умовах справжньої гонки. Не варто надавати надто великого значення назвам шин - гума, яку ми називаємо Soft, наступного року може використовуватися як Medium. Наступного сезону ми будемо застосовувати менш консервативний підхід до вибору шин, оскільки в другій половині цього стало зрозуміло, що команди розібралися з нашою продукцією».

Варто пригадати, що справжнім Х-Фактором гоночного уїк-енду в Сан-Паулу може стати погода. Наразі синоптики обіцяють сухі п'ятницю-суботу і високу імовірність дощу в неділю, проте погода в Інтерлагосі може змінитися дуже швидко й раптово, ще у вівторок прогноз погоди обіцяв дощі протягом усіх трьох днів. Гадаю, прекрасні мокрі гонки зразка 2003 або 2008 років запам'яталися добре, а їхні несподівані розв'язки не залишили байдужим нікого.

Звісно не можна торкнутися питання щодо фаворитів майбутнього Гран Прі - швидкісні повороти це вотчина Red Bull, швидкість на прямих - McLaren. Пілоти австрійської стайні звісно виглядають фаворитами, проте вони практично в кожній гонці є фаворитами, що не заважає іншим боротися й інколи перемагати. В McLaren (яка, до речі разом із спонсором поводить дуже цікаву акцію на сторінках facebook для своїх уболівальників, які зможуть відвідати технологічний центр команди та поїздити з Мікою Хаккіненом на суперкарі Ariel Atom V8) окрилені перемогою Льюіса Хемілтона два тижні тому сподіваються поставити знак оклику в закінченні все ж таки невдалого сезону. Зрештою саме на цій трасі чемпіонські титули здобували Льюіс і Дженсон. Для гонщиків Скудерії завдання стоять ті самі, що й завжди, а єдина різниця полягає в тому, що Масса буде надмотивований на Батьківщині.

Гонка в Бразилії повинна відповісти на питання стосовно остаточного розподілу місць команд у Кубку конструкторів. Насамперед боротьба точитиметься між Sauber і Toro Rosso за сьоме місце, хоча дуже вдалий виступ когось із аутсайдерів може перевернути догори ногами ситуацію наприкінці таблиці.

Вік професійних спортсменів не надто довгий, от і в Інтерлагосі може так статися, що ми востаннє побачимо за кермом боліда Ф1 Баррікелло, Буемі або ще когось. Проте саме бразилець і швейцарець знаходяться в ситуації коли, не маючи контракту на наступний рік, можуть його вже й не отримати.

Та як би там не було Гран Прі Бразилії - це справжнє свято, яке повинні подарувати глядачам команди, пілоти і, можливо, погода. Свято, яке має гіркуватий присмак. Присмак завершення чергової 62-ї сторінки в історії Формули 1. Варто додивитися цю історію до кінця.

Гран-прі Бразилії, Сан-Паулу, Автодром ім. Хосе Карлуша Пасе (Інтерлагос), 25-27 листопада, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

4309 м

71

305,909 км

кваліфікація: 1'10.646 (2004, Рубенс Баррікелло)

гонка: 1'11.473 (2004, Хуан-Пабло Монтойя)

Перша практика 14:00 - п'ятниця 25 листопада

Друга практика 18:00 - п'ятниця 25 листопада

Третя практика 15:00 - субота 26 листопада

Кваліфікація 18:00- субота 26 листопада

Гонка 18:00 - неділя 27 листопада (пряма трансляція на Першому національному, початок о 17:55)

P.S. Хто прочитав весь матеріал, помітив, що кваліфікації на Першому національному не буде. Проте буде хокей. Ні, я не проти найшвидшої гри в світі, але невже на ТБ не знали наперед що о 18:00 почнеться кваліфікація, адже календар ФІА складає дуже завчасно?! Чи для керівництва хокейного «Донбасу» почати матч саме о 18:30 замість 19:30, щоб глядачі змогли Формулу 1 подивитися і хокей, було так принципово? Невже рейтинг каналу під час неспортивних трансляцій такий високий, що можна нехтувати інтересами частини вболівальників?..

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 02 мая 2024, 06:35 6

1 мая «Боруссия Д» обыграла парижан 1:0 в первом матче 1/2 финала Лиги чемпионов

Комментарии