Под микроскопом: Гран-при Германии
Sport.ua анализирует самые интересные эпизоды Гран-при Германии + ВИДЕО
- 27 июля 2011, 15:53
- |
- 28 июля 2011, 12:41
- 2982
- 8
Гран-прі Німеччини не було скандальним, як британське, однак виявилося не менш захоплюючим. Цікава гонка в Нюрбургринзі принесла чимало різних емоцій, але тепер з холодною головою ми прагнемо більш детально розглянути та проаналізувати найцікавіші та ключові моменти Гран-прі Німеччини.
Злочин і покарання: зіткнення Ніка Хайдфельда з Себастіаном Буемі
На 11-му колі гонки Нік Хайдфельд, який на старті відкотився далеко вглиб пелотону і проривався вгоду, вибув після видовищного зіткнення з Себастіаном Буемі. Сама по собі аварія не є чимось надзвичайним для Формули 1 , проте її наслідки були невтішними для обох пілотів - якщо для німця гонка на тому завершилася, то швейцарцеві по її завершенні стюарти виписали штраф у п'ять місць на старті угорського етапу.
Чому таке жорстке покарання отримав Буемі, адже дуже схожою була аварія Баттона і Хемілтона в Монреалі? Насамперед варто звернути увагу на погодні умови - в Канаді на вологій трасі Баттон просто не бачив болід напарника, який, в свою чергу, добре бачив зміщення Дженсона на край траси. В Нюрбургринзі Нік, використовуючи перевагу DRS на прямій, пішов в атаку заздалегідь, зайнявши зовнішній радіус, і чітко їхав обраною траєкторією. Тут вже Буемі мав добре продумати що і як йому слід робити на гальмуванні, тим паче, що швейцарець був на внутрішньому радіусі і відбити атаку Хайдфельда мав, хоч і не без проблем. Та чомусь Себастіан почав зміщатися туди, де вже їхав Нік, виштовхуючи чорний болід на траву. Звісно Буемі не міг не бачити що він робить, але вочевидь пілот Toro Rosso вирішив, що опонент пригальмує і припинить атаку, але вчасно зреагувати на такі маневри на швидкості понад 300 км/год. дуже непросто, крім того на відео чітко видно що на боліді Lotus Renault DRS все ще була активована і швидкість Хайдфельда перед зіткненням була значно вищою.
На перший погляд це виглядало як звичайний гоночний інцидент, але після повторних переглядів вердикт стюартів стає цілком зрозумілим - Буемі знав про болід Хайдфельда праворуч, знав, що той швидший, але вирішив витісняти конкурента з траси, спровокувавши зіткнення. Відкладений на Будапешт штраф хоч і жорсткий, але доволі справедливий.
Контратака етапу - Хемілтон-Веббер
Вже на наступному колі після аварії Хайдфельда відбулася ще одна дуже важлива подія, яка, цілком імовірно, вплинула на розподіл місць на подіумі. Льюіс Хемілтон невдало пройшов шикану NGK чим одразу скористався Марк Веббер, який пірнув на внутрішній радіус останнього повороту перед стартовою прямою і опинився попереду машини британця. Проте розгін на останньому повороті вийшов невдалим - на відео добре видно, як Веббер кермом активно виправляє власну помилку в апексі - це й дозволило Льюісу, який тримався наперед обраної траекторії, краще розігнатися на стартовій прямій. І ще до гальмування перед першим поворотом Хемілтон повернув собі позицію на чолі пелотону, не дозволивши австралійцю спробувати відірватися перед першою хвилею піт-стопів.
Проте в цьому епізоді є ще один дуже важливий момент - в цей час на даному відрізку траси діяв режим жовтих прапорів, поки маршали на тракторі евакуйовували болід Хайдфельда, а відтак обганяти було не можна. Відкритим залишається питання чи Веббер обігнав Хемілтона ще в зоні дії жовтих прапорів, чи вже поза нею. Бо якщо зелених прапорів ще не було, то Марк все-одно мав повернути позицію Льюісу.
Боротьба за перемогу
Ключові події в боротьбі за перемогу в гонці відбулися в проміжку між 30-м і 33-м колами. Марк Веббер, який відкрив першу хвилю пітів, зробив те саме і вдруге. Проте отримати перевагу, як це сталося першого разу не зумів - чому?
По-перше, на середині дистанції боліди були легшими і так навантажували покришки, що дозволило Хемілтону й Алонсо проїхати свої кола на зношеній гумі в такому ж темпі, як і Вебберу на ще не прогрітій.
По-друге, механіки Red Bull піт-стоп провели повільніше ніж їх конкуренти з McLaren та Ferrari.
По-третє, вирішальну роль зіграла безпосередня боротьба на трасі після виїзду з боксів. Марк Веббер не зумів подолати агресивний захист Хемілтона на непрогрітій гумі, а британець в свою чергу зміг обійти Алонсо, який ще не встиг свої шини довести до робочої температури.
Прорив етапу - Камуі Кобаясі
Японцю не вперше довелося стартувати з глибини пелотону, так само як і не вперше він при цьому здобуває для себе і команди очки. В даному випадку складовими успішного виступу Камуі стали відмінний старт і грамотна шинна тактика. Всім давно відомо як ощадливо до шин ставиться шасі Sauber, а відтак тактика 2 піт-стопів для команди в цій гонці була достоту очевидною, але її ще треба було втілити в життя.
Кобаясі перший раз побував у боксах на 20-му колі - пізніше ніж пілоти з тактикою 3 зупинок, але раніше ніж ті, хто обрав 2 візити на піт-лейн. Це було пов'язано насамперед з тим, що в команді чудово розуміли, що заправлена машина навантажує та зношує шини доволі інтенсивно, а тому затягувати час першої зупинки не варто. Завдяки свіжій гумі Камуі зумів пройти групу прямих конкурентів, опинившись вже в середині гонки на такій бажаній очковій позиції. Крім того, гоночний інженер японця швидко зорієнтувався на темп Віталія Петрова на жорстких шинах і не став затягувати другу й останню зупинку Кобаясі в боксах. Як наслідок - дев'яте місце на фініші після проваленої кваліфікації та старті з сімнадцятого місця.
Тактичний вибір - два чи три
Якщо лідери чемпіонату не стали вигадувати нічого особливого і всі їхали з тактикою трьох пітів, то за їх спинами точилася доволі цікава тактична боротьба. Комп'ютерна симуляція перед гонкою показувала, що темп машин з двома і трьома зупинками в боксах буде приблизно однаковим, тому в Force India та Lotus Renault обрали тактику двох зупинок, яка дозволяла зекономити на піт-стопі і можливій заминці, а також в разі погодних змін, мінімізувати часові втрати. Шасі Mercedes більш агресивно працює з гумою, тому в команді вирішили не ризикувати з можливим зношуванням шин і обрали варіант з чотирма гоночними відрізками, на яких машини мали компенсувати часову втрату на піт-стоп порівняно з конкурентами. Як ми могли переконатися - тактика спрацювала частково - Віталія Петрова і Камуі Кобаясі німецькі пілоти залишили за спиною, а от Адріану Сутілу програли. В ситуації з Шумахером все досить зрозуміло - розворот коштував йому багатьох секунд. А от Росберг програв Сутілу не тільки тому що їхав в режимі економії пального, а ще й тому, що, намагаючись їхати швидко, шини зносив, дозволивши Адріану наблизитися після першої зупинки Ніко.
Що стосується самого Сутіла, то німця варто відзначити за проведене Гран-прі в цілому - дуже вдала кваліфікація і така сама швидка, врівноважена і, головне, стабільна їзда як на м'яких, так і на жорстких шинах в гонці дозволили посісти високе як для Force India шосте місце.
Погода і паливо
Прогноз погоди обіцяв дощ під час гонки, а тому деякі команди, розраховуючи на це, недолили в баки бензин. Зокрема, так зробили в Mercedes i Ferrari, що змусило німецьких пілотів їхати більшу частину гонки в режимі економії, а Фернандо Алонсо вимкнути двигун і зупинити машину на узбіччі після фінішу, щоб технічна комісія FIA змогла отримати контрольний літр пального для перевірки.
До речі, два тижні тому з аналогічною проблемою зіткнулися в McLaren, що змусило Хемілтона відмовитися від боротьби за подіум. На цей раз команда помилки не припустилася.
P.S. На згадку про те як Веббер підвіз Алонсо. Після завершення Гран-прі Мексики 1986 пішоходами стали Стефан Йохансон і Рене Арну, яких взявся підвезти Філіп Альо на Ligier, проте і у нього закінчилося пальне. Нельсон Піке на своєму Williams довіз тріо пасажирів.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua