Испытание тормозами

Sport.ua анонсирует Гран-при Канады Формулы-1

Роблячи перерву в європейській частині сезону, формульний караван приїхав до Канади на єдиний на континенті Гран-прі. Північноамериканський автомобільний ринок є напрочуд важливим для автовиробників, тому їх команди завжди ретельно готуються до монреальської гонки, щоб продемонструвати своїм як постійним, так і потенційним клієнтам красиву боротьбу і звісно перемогу.

Вперше Формула 1 завітала на канадську землю у 1967 році, тоді в Онтаріо на трасі Моспорт-Парк перемогу здобув Джек Бребем на боліді власної команди. Проте багаторічне протистояння між франкомовним Квебеком та англомовною рештою країни призвело до появи гонки саме в Квебеку. Гонка на трасі Мон-Тремблан відбулася лише двічі - у 1968 та 1970 роках. Цю трасу визнали небезпечною для проведення гонок і за наступні сім років в Моспорт-Парку пройшло шість Гран-Прі.

Та вже 1977 року франкомовні канадці, захоплені першими успіхами свого земляка Жиля Вільньова, вирішили повернути Гран-Прі до Квебека. На штучному острові Нотр Дам в Монреалі, використовуючи інфраструктуру, збудовану десять років тому для міжнародної виставки Експо-67, була зведена нова траса. Вона і тоді, і зараз не є стаціонарним автодромом, а використовується тільки під час гоночного уїк-енду. Першим переможцем в Монреалі-1978, на радість усім місцевим вболівальникам, став (вперше в кар'єрі) Жиль Вільньов за кермом Феррарі. У 1982-му після трагічної смерті Жиля трасу було названо ім'ям легендарного канадського гонщика.

Траса в Монреалі стане першою в сезоні, де боліди будуть налаштовані на низький рівень притискної сили, а робота видувного дифузора відходить навіть не на третій план. Найбільші вимоги до вузлів машин в Канаді ставляться до гальм, двигуна та шин. Розганяючись на прямих задні шини сильно гранулюються, а гальма часто не встигають охолонути перед наступним серйозним гальмуванням. В Монреалі чотири жорстких гальмування на колі при швидкості близько 290-300 км/год., а кіл в гонці 70, тож навантаження буде найбільшим в сезоні. У зв'язку з чим команди для кращої ефективності системи охолодження збільшують розмір повітрозабірників гальм. Крім того, зважаючи на те, що розмір дисків жорстко регламентований, команди привозять їх із найміцніших компонентів, які повинні витримати тяжкий марафон.

Не можемо обійти своєю увагою одного з головних каталізаторів головного болю для гоночних інженерів та їх пілотів - Pirelli PZero. Італійці в Канаду привезли таку саму пару комплектів, яка була в Монако - Soft і SuperSoft. Асфальт в Монреалі є доволі абразивним, тому «поїдає» гуму добре, але під час постійних розгонів та гальмувань саме найм'якіші суміші забезпечують найкраще щеплення з трасою. Згадуючи минулорічну гонку з її тактикою 2-3 піт-стопів для зміни «вічної» гуми Bridgestone, можна очікувати що і цього року боротьба тактик буде тривати з новою силою.

В свою чергу, Пол Хембрі уже перестав пророкувати можливі варіанти шинних тактик, обмежившись наступним: «Особливості канадської траси не дозволяють розраховувати на тактику з одним піт-стопом, проте ми вважаємо, що боротьба буде настільки ж цікавою, а місця для обгонів відкривають перед командами більш широкі тактичні можливості ніж в Монако». Зважаючи на те, що італійські покришки зношуються значно швидше японських, піт-стопів буде немало.

Спільною з Монако рисою траси в Канаді є близькість стін та бар'єрів, а зон безпеки або немає зовсім, або вони не дуже широкі, тому пілоти постійно ризикують розбити свій болід. Хрестоматійний приклад - «стіна чемпіонів» - стіна на виході з останньої шикани об яку в 1999-му розбили свої машини Деймон Хілл, Міхаель Шумахер і Жак Вільньов. Розбити машину на великій швидкості - ще простіше, тут насамперед згадується жахлива на вигляд аварія Роберта Кубіци у 2007-му.

Що стосується місць для обгонів, то в Монреалі їх багато - це і перший поворот, і другий, і зв'язка третього-четвертого, шостий, восьмий, шпилька десятого та зв'язка дванадцятого-тринадцятого. «Скільки, скільки?» - запитаєте ви. Так, саме сім місць де можна обганяти суперників - це вам не сучасні автодроми імені Германа Тільке. Допомагати обгонам цього року, як відомо, покликане заднє регульоване крило (DRS). Нововведенням в сезоні стане порядок його використання - в Монреалі ним скористатись в гонці можна буде одразу на двох прямих: останній - між 10-м та 12-м поворотами та першій - «старт-фініш», які розділяє тільки шикана 12-13 поворотів та «стіна чемпіонів», яка вже давно перестала бути такою небезпечно близькою до траси як це було раніше. На наш погляд рішення хоч і цікаве, але більшість обгонів за допомогою DRS має відбутися на останній прямій до проходження останньої шикани.

Попри необхідність робити переліт до Канади, команди везуть технічні новинки, покликані покращити їх позиції відносно інших. Хоча більшість новинок розрахована виключно для характеристик цієї траси, але може бути використана пізніше в Спа та Монці. Відтак необхідність знайти правильні налаштування на малу притискну силу змусять пілотів активніше працювати протягом практик, тим паче, що Pirelli дасть кожному гонщику по два додаткових комплекти гуми Medium.

Непередбачуваною буває і погода на острові Нотр Дам, хоча гонки незалежно від примх небесної канцелярії проходять дуже цікаво, а передбачити її переможця навіть за 10 кіл до фінішу буває вкрай складно. Попередній прогноз погоди передрікає дощову неділю - тим цікавіше буде на трасі.

Що ж стосується статистики виступів на Гран-прі Канади, то давно ні для кого не дивиною є те, що найбільше тут перемагав один німецький нині 42-річний пілот. В особистій колекції Шумахера знаходяться 7 кубків за перемогу, в той час як більше трьох разів жоден інший гонщик не перемагав. З-поміж нинішнього покоління гонщиків траса імені Жиля Вільньова підкорювалася двічі Льюісу Хемілтону і по разу Фернандо Алонсо й травмованому ще взимку Роберту Кубіці. Чинна конфігурація траси використовується з 2002 року. Рекорд кола в кваліфікації належить Ральфу Шумахеру, який у 2004 році виграв поул з часом 1'12.275, а в гонці того ж року Рубенс Баррікелло проїхав за 1'13.622.

Робити прогноз на гонку в Канаді не завжди легко, бо різноманітні обставини можуть несподівано втрутитися в хід гонки, перемогу в якій може здобути зовсім не той пілот, на якого розраховують. Очевидним є те, що двигуни Рено програють аналогічних установкам Мерседес і Феррарі, а відтак на продовження переможної ходи Себастіана Феттеля розраховувати не варто. Фаворитом №1 виглядає McLaren, можливо боротьбу англійцям зможе нав'язати Алонсо або й німецькі пілоти Mercedes, хоча це буде менш імовірно.

P.S. І знову доводиться згадувати «улюблений» канал незлим тихим словом, невже і цього разу показати кваліфікацію наживо - це так само складно як здійснити один з подвигів Геракла?

10-12 червня, п'ятниця - неділя

Гран-прі Канади, автодром імені Жиля Вільньова

Перша практика 17:00 - п'ятниця 10 червня
Друга практика 21:00 - п'ятниця 10 червня
Третя практика 17:00 - субота 11 червня

Кваліфікація 20:00 - субота 11 червня (трансляція в запису на Першому національному о 21:00)

Гонка 20:00 - неділя 12 червня (пряма трансляція на Першому національному)

Михайло ШВЕЦЬ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 17 ноября 2024, 20:39 0

Хорхе Мартин установил уникальное достижение

Комментарии